שיתוף

אחד האתגרים היותר גדולים של ארגונים גדולים בתחום גיוס העובדים, הוא גיוסים של הרבה מאוד עובדים – כל הזמן.

מדובר, בין השאר, בחברות שעוסקות בפרויקטים גדולים וכל זכייה בפרויקט מחייבת גיוס של הרבה מאוד עובדים בבת אחת.

בנוסף, מדובר בחברות שזקוקות כל הזמן להרבה מאוד עובדים למוקדי שירות לקוחות גדולים כמו למשל חברות התקשורת, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח ואחרים.

מנהלי משאבי האנוש ומנהלי ורכזי הגיוס בחברות מסוג זה מקבלים כל הזמן (כחלק מהשגרה) כמויות אדירות של קורות חיים. המשמעות הנובעת מכך היא, שגיוסים אלה מציבים את החברות בפני 5 אתגרים מרכזיים מורכבים:

1 התמודדות עם הזמן הנדרש לסינון מועמדים:

הזמן מהווה מרכיב מאוד חשוב, שכן חברה שלא תזדרז לגייס את העובדים המתאימים לה ביותר, עלולה לגלות שחברה אחרת הקדימה אותה וגייסה אותם.

אחרי הכול, כל החברות שמנסות לגייס את המועמדים הללו, מתמודדות על אותם עובדים בעלי אותה מיומנות ואותה הכשרה.

במילים אחרות, הרבה מאוד מועמדים שולחים הרבה מאוד קורות חיים להרבה מאוד חברות. מנהל משאבי האנוש שהיה זריז מכולם ומתחיל הליך גיוס עם שולחי קורות החיים הללו הוא הזוכה במועמד.

2 הצעת התנאים המתאימים ביותר למועמדים המתאימים:

בגיוסים גדולים, מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס חייבים להבין מהם התנאים הטובים ביותר שיגרמו למועמד לרצות להצטרף לחברה. והם חייבים להסיק זאת במהירות שיא.

כל חברה רוצה להציע את התנאים הטובים ביותר למועמד, ובה בעת, שיהיו אלה תנאים שנמצאים במסגרת התקציב שלה.

3 התמודדות עם כפילויות של קורות חיים:

מועמדים נוהגים לשלוח את קורות החיים שלהם – בעת ובעונה אחת – להרבה מאוד מודעות דרושים. מאחר שכל חברה מפרסמת בכמה אתרי דרושים ובמגוון רחב של אתרים ורשתות חברתיות, קורה לעיתים קרובות, שכל מועמד שולח את אותם קורות חיים לאותה חברה, כמה פעמים.

התוצאה היא שמנהל משאבי האנוש ומנהל הגיוס מקבלים כמה פעמים את אותם קורות חיים של אותו מועמד.

4 התמודדות עם נשא התקציב:

קמפייני הגיוס בגיוסים הגדולים דורשים השקעה של הרבה מאוד כסף. מכיוון שכך, החברה נדרשת לתקציבים מאוד גדולים שעליה להשקיע אותם ברמה השוטפת.

במצב כזה, יש חשיבות גדולה מאוד עבור הארגון, להפעיל בקרה הדוקה, שמאפשרת להבין איך ניתן להשקיע את התקציבים הללו, תוך השגת אפקטיביות מקסימלית.

5 מעקב ובקרה אחר תוצאות 'חבר מביא חבר':

אחד המקורות היותר פופולריים ואפקטיביים לגיוס עובדים הוא שיטת 'חבר מביא חבר'.

שיטה זו מציבה בפני מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש את האתגר לאתר את העובדים שהגישו את המועמדות של חבריהם, מי מהחברים גויס, כמה מועמדים הגיש כל עובד, ואיזה בונוס מגיע לעובדים שחבריהם התקבלו לעבודה.

כדי להתמודד עם כל האתגרים הללו, ולא להגרר מאחורי חברות אחרות וכתוצאה מכך להפסיד מועמדים רבים, הארגון זקוק לפלטפורמה טכנולוגית שתבצע את כל הפעולות הללו באופן אוטומטי.

פלטפורמה טכנולוגית כזאת יכולה לחסוך למנהלי משאבי האנוש ולמנהלי הגיוס זמן רב מאוד. היא יכולה לאתר עבורם באופן אוטומטי, את המועמדים המתאימים ביותר, ולאפשר למנהלי הגיוס להבין אילו תנאי העסקה אופטימליים ניתן להציע להם. לעיתים מדובר בחסכון של הרבה מאוד ימי עבודה.

זאת ועוד, פלטפורמת גיוס טכנולוגית טובה, יכולה לאתר את הכפילויות בקורות החיים ולרכז אותם בכרטיס מועמד אחד. ולבסוף, פלטפורמה טכנולוגית יעילה מאפשרת למנהלי הגיוס ולמנהלי משאבי האנוש להתמודד גם עם אתגר התקציב.

יש פלטפורמות שמאפשרות למנהלי משאבי האנוש לדעת מאיזה מקור מגיעים הכי הרבה מועמדים, ומאיזה מקור גויסו (בפועל) הכי הרבה מועמדים.

בנוסף, מערכת גיוס טכנולוגית מאפשרת לארגון להפיק דו"חות מדוייקים, שמאפשרים לבצע בקרה על מקורות הגיוס ולדעת להיכן לנתב את התקציב בצורה אופטימלית.

גם עם האתגר הטמון בשיטת חבר מביא חבר, הפלטפורמה הטכנולוגית מאפשרת לארגון ליישם את מטרותיה של השיטה באופן אוטומטי, כלומר במהירות ובדרך הנכונה והיעילה ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה