1,250 עובדי ACE פוטרו היום; מרביתם ייקלטו ב"אלקטרה"

1,250 עובדי ACE פוטרו היום; מרביתם ייקלטו ב"אלקטרה"

יקבלו פיצויי פיטורין מלאים; כל השירותים הלוגיסטיים לעובדים יעברו לאחריות אלקטרה; מינויי בכירים חדשים צפויים השבוע

שיתוף

1,250 עובדי רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס (ACE) פוטרו היום (ב') על-ידי נאמן הרשת שנקלעה לקשיים וחובותיה הסתכמו ביותר מ-400 מיליון שקל.

חברת אלקטרה מוצרי צריכה, "גלגל ההצלה" של הרשת והבעלים החדש, תקלוט רק כ-80% מהעובדים המפוטרים. עם זאת, כל 1,200 העובדים יקבלו פיצויי פיטורין.

בסוף השבוע אישר הממונה על ההגבלים העסקיים את מכירת אייס לאלקטרה מוצרי צריכה, תמורת 129 מיליון שקל ותחת מגבלות האוסרות עליה להגדיל את שטחי מכירת מוצרי החשמל מחשש לפגיעה בתחרות.

כחלק מתהליך ההבראה, תתכווץ אייס מ-38 סניפים כיום ל-27-29 סניפים לאלתר. אלו שייסגרו נחשבים למפסידים, דוגמת אלו בחולון, ראשון-לציון מערב וקריית-אתא.

פיטורי עובדי ACE

ודמני (יח"צ)

נוסף על כך, מתוכננים שינויים פרסונליים מרחיקי לכת, כמו למשל פיטוריו כעבור חודשיים בלבד של מנכ"ל הרשת דוד מטלון. הלה יוחלף על-ידי חיים אהרון, לשעבר מנכ"ל הכספים והסחר באייס. אתמול מונה גם מנהל תפעול חדש, איציק אוזנה שמו, המשמש כיום כמנהל התפעול של שקם אלקטריק.

בימים הקרובים צפויים להתמנות בכירים נוספים, שעבדו בעבר באייס עם מנכ"ל אלקטרה הנוכחי, יקי ודמני. איוש המשרות המהיר מתאפשר מאחר ובאלקטרה עובדים כיום כ-17 בעלי משרות ניהול, שבעבר כיהנו במשרות ניהוליות באייס תחת ודמני והמשיכו איתו לתפקידו החדש בחברה.

 

קבלני הליסינג והניקיון מוחלפים

בהיבט הלוגיסטי מתוכננות תמורות מהותיות לא פחות. כל נותני השירותים לאייס עד כה, החל מחברת הניקיון ועד חברת הליסינג, יסיימו את ההתקשרות עמה שכן אייס תקבל מעתה את כל שירותי הקבלן מספקי השירותים של אלקטרה. כך לדוגמה, ספקית הליסינג של אלקטרה היא רשת AVIS, ותשמש מעתה גם את בת חסותה.

ככלל, בוטלו כל ההסכמים שעליהם הייתה חתומה הרשת, כמו זה עם מועדון קלאב 365 של המשביר לצרכן. עתידן רשתות נוספות שהיו בבעלותה, נרות בשנקין ורשת רוזננפלד, לוט בערפל שכן אינן נרכשו על-ידי אלקטרה ונאמן הרשת מחפש להן קונה.

בחודש ינואר האחרון, כזכור, הודיעה אייס על קריסה כלכלית על סף פשיטת רגל. עורכי הדין אמיר פלמר ובועז גזית מונו לה כנאמנים בהקפאת ההליכים. חובותיה הסתכמו בסכום ענק בסך 452 מיליון שקלים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה