10 דרכים להשבת הכיף למקום העבודה

10 דרכים להשבת הכיף למקום העבודה

תקופות של לחץ, ההכרח לעמידה בלוחות זמנים צפופים ויעדים אינטנסיביים, עשויות להקשות על העובדים ולפגוע באנרגיה שלהם ובאווירת הכיף והעשייה. להלן הדרכים הטובות ביותר להשבת הכיף למקום העבודה

שיתוף

להלן 10 דרכים להשבת הכיף למקום העבודה לאחר תקופות מלחיצות:

לא לפגוע באף אחד

כמנהל, ישנה חשיבות רבה למילים שאתה כמנהל אומר, לכל אחד ואחד מהאנשים בחברה. החל מההנהלה תחתיך, דרך העובדים ועד לאנשי התחזוקה של הבניין. לכן, גם בתקופות לחוצות ובזמן עומס, יש לשים לב תמיד למה שאתה אומר ולוודא, שהמילים שלך יבררו ויבחרו היטב, ושלא תפגע באף אחד. עלבון מהמנהל היא תחושה שקשה מאוד להיפטר ממנה לאחר מכן.

הדבק את העובדים בהתלהבות

אתה כמנהל וכמנהיג, משדר ומשרה את האווירה. ככל שההתלהבות שלך תהיה גדולה (מבלי לוותר על האותנטיות), כך אותה תחושת התלהבות תדביק את העובדים שלך בהתאם. להתחיל את היום עם חיוך, עם שק של התלהבות, ועם אמביציה לעשייה, כל אלו יעשו את שלהם.

לעשות זאת בהדרגה

עם החשיבות של ההתלהבות המדבקת והמורל הגבוה, במידה ואתם בדיוק מסיימים פרק של תקופה לחוצה וקשה, ישנה חשיבות רבה להקניית ההתלהבות בהדרגה. עובדים לא "יקנו" התלהבות מזויפת, וכזו שמגיעה מייד עם תום תקופה של לחץ וקושי. לכן חשוב שההתלהבות שלך כמנה תעשה באופן הדרגתי ואמין.

הבעת תודה

יש מקום להתכנסות של כלל החברה, לצורך שיחה מסכמת על אותה תקופת עשייה קשה, סיכום על תוצאותיה והצלחותיה, היעדים שהושגו ומה יש לשפר להבא, והכי חשוב – להודות לכל העובדים ולהביע את הערכתך כמנהל לעבודתם הקשה ולהעביר להם את התחושה כי כל אלו לא היו מושגים ללא המאמצים והעבודה היפה שלהם.

שיתוף בהישגים

באותה שיחת סיכום, ישנה חשיבות רבה לשתף את העובדים במה שהושג. מלבד היעדים שהושגו, לשתף את העובדים גם במשמעות הכלכלית והעסקית לחברה. אם תוכלו לתרגם לעובדים את ההצלחה שלהם לכסף שהחברה הרוויחה ולהשפעה על התוצאות הכספיות, הם יחושו חלק והמוטיבציה שלהם תגדל להמשך.

שינוי אווירה

דרך נוספת להחזיר את הכיף למשרד מושגת באמצעות שינוי אווירה. להחליף את ארוחת הצהריים בחברה, בארוחת צהריים במסעדה, למשל. לקיים פגישות סיכום בפינות האוכל או במרפסת בשמש, במקום בחדר הישיבות. בשינוי האווירה "ותיבול" מיקום הפגישות, תוכלו להשיג עניין, התלהבות וכיף.

סדנאות

לאחר התקופה הלחוצה, זהו זמן טוב לערוך סדנא בחברה. אפשר להזמין מנחה עם מומחיות מיוחדת שיעביר סדנא מעניינת וכיפית לעובדי החברה, להשבת אווירת הכיף. אין מדובר בסדנא שתספק כלים לעבודה, אלא כזו שאינה קשורה לעבודה ומטרתה ללמוד משהו חדש ומהנה. למשל סדנא להכנת סושי, סדנת מדיטציה מרגיעה, סדנת אפיה וכד'. כל דבר שיאפשר לעובדים מנוחה מהעבודה ויעניק להם זמן כייפי ואפשרות לחידוש כוחות.

חגיגת ההצלחה

חשוב מאוד לחגוג את ההצלחה שהושגה בתקופת הלחץ, גם אם היא לא הושגה במלואה. יש לקיים טקס כלשהו ולהעניק פרסים או תגמולים לאותם עובדים שהובילו את העשייה ותרמו רבות מזמנם ע"מ שהמטרות יושגו בצורה הטובה ביותר וכן העמידה בלוחות הזמנים. העובדים כולם צריכים להרגיש שישנו תגמול בסוף התקופה הקשה, שמעריכים אותם ושיש למה לצפות.

פעילות כיף

פעילות של כיף מחות או בתוך החברה, יכולה לחתום בצורה אופטימלית תקופת עומס ועבודה קשה. פעילות שתשלב אטרקציות, אוכל, ופינוקים לעובדים, תהווה סוג של אתנחתא לאחר העבודה האינטנסיבית ודרך להחזרת האנרגיה וההתלהבות לעובדים. חשוב מאוד שהפעילות תהיה בדגש על כיף ולא על מצגות ונאומים מפרכים.

הקשבה

חשוב מאוד להקשיב למה שיש לעובדים לומר. גם הם צריכים לסכם את התקופה הזו מבחינתם, לספר מה הם חוו, היכן היו הקשיים והיכן לדעתם ישנן הצלחות. היו קשובים אליהם – מלבד זה שתוכלו ללמוד מכך לתקופה הלחוצה הבאה, הם גם יחושו שיש להם מקום להביע דעה ושמעריכים את דעתם. בכך תשיגו תחושת מורל ומוטיבציה אצל העובדים וכמובן כיף ואמביציה בעשייה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה