חדש: תוכנית פרויקט קידום העסקת חרדים

חדש: תוכנית פרויקט קידום העסקת חרדים

במסגרת התוכנית יוקמו מרכזי הכוון תעסוקתיים בירושלים ובבני ברק, ויציעו שירותים למעסיקים המחפשים עובדים ולמחפשי עבודה חרדים

שיתוף
הישג דרמטי לשדולת הנשים בישראל

הישג דרמטי לשדולת הנשים בישראל

בפרויקט משותף של משר"ד התמ"ת ומשרד האוצר, מושקת תוכנית חדשה לשילוב עובדים חרדים בשוק העבודה.

במסגרת התוכנית חתמו המשרדים על הסכמים עם עיריית ירושלים ועיריית בני ברק, במסגרתם יופעלו מרכזי הכוון תעסוקתי להשמת חרדים בשוק העבודה. בשלב זה יוקצו לפרויקט כ-70 מיליון שקלים במהלך תקופה של שלוש שנים. מחר יתקיים אירוע חגיגי לרגל השקת הפרויקט, בהשתתפותם של שלום שמחון שר התמ"ת, יצחק כהן סגן שר האוצר, ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, ארנון מנטבר מנכ"ל הג'וינט, ובכירים נוספים.  

מרכז ההכוון התעסוקתי ייתן מענה מדי שנה לכ-6,000 מחפשי עבודה חדשים בירושלים ובבני ברק, והם יופעלו באמצעות העיריות בפיקוחו של משרד התמ"ת ובשיתוף פעולה עם ראשי הקהילות החרדיות. המרכזים יפתחו בחודשים הקרובים.

המרכזים התעסוקתיים יוקמו על בסיס תוכנית מפת" (מרכז פיתוח תעסוקת חרדים), שפותחה והופעלה במשך מספר שנים על ידי תב"ת (תנופה בתעסוקה), שהנה תוכנית שותפות בין ג'וינט ישראל והממשלה. התוכנית היתה ניסיונית ומופעלת באופן מצומצם בלבד, וכעת מוסבת לפעילות לאומית רחבה יותר. המיוחד בתוכנית הוא שלראשונה, יוקצו משאבים מיוחדים נושא מציאת עובדים עבור מעסיקים, וגם לצד מחפשי עבודה – התאמת משרות עבורם.

מטרתה העיקרית של התוכנית היא להגדיל את כוח העבודה בשוק על ידי האוכלוסייה החרדית. על כן התוכנית תתן מענה הן למעסיקים והן למועמדים, מחפשי העבודה. התוכנית תפעל במקרים הבאים:

  • אבחונים תעסוקתיים.
  • סיוע בהשמה וליווי המועמד לאחר ההשמה.
  • יעוץ לקראת לימודים גבוהים.
  • הכשרות וסדנאות להשלמת השכלה בסיסית לצורך השתלבות לשוק העבודה.
  • הפניות להכשרות מקצועיות, כולל לימודי הנדסאות וקורסים אקדמיים.
  • תינתן עדיפות להרחבת המעסיקים המוכנים לקלוט עובדים.
  • תופעל תוכנית תמריצים למעסיקים שיקלטו עובדים מקרב האוכלוסייה החרדית.
  • יינתן מימון להכשרות פנים ארגוניות.

על פי נתוני משרד התמ"ת, שיעור כוח העבודה של החרדים עלה בשנים האחרונות באופן משמעותי, והמטרה היא להמשיך ולהגדילו. גוח העבודה הגדל יתרום לצמיחה כלכלית.

כנס חדשנות במשאבי אנוש יוצא לדרך בעוד שבועיים – מהרו להרשם! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה