שיפור מיידי משמעותי בתנאי השכר של מעל 150 אלף עובדים בישראל

שיפור מיידי משמעותי בתנאי השכר של מעל 150 אלף עובדים בישראל

צווי הרחבה שנחתמו בענפי התחבורה והבניין יביאו לשיפור משמעותי ומיידי בתנאי השכר של למעלה מ-150 אלף עובדים

שיתוף
שיפור בתנאי השכר

שיפור בתנאי השכר

שיפור משמעותי ומיידי בתנאי ההעסקה של מעל 150 אלף עובדים בישראל. שר העבודה והרווחה חיים כץ, חתם על שלושה צווי הרחבה בענפי התחבורה והבניין שיחילו את ההסכמות שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם המעסיקים בענפים אלו. ההסמכות חלות על כלל העובדים.

צו ההרחבה הראשון אשר נחתם על ידי כץ הוא בענף ההיסעים הפרטיים. הסכם ההרחבה נחתם בהמשך להסכם הקיבוצי הכללי הראשון (שנחתם בחודש יוני 2017) בין ההסתדרות לארגון חברות ההסעה. הצו צפוי להביא לשדרוג משמעותי בתנאי שכרם והעסקתם של כעשרת אלפים עובדים, כאשר השיפורים המרכזיים במסגרת הצו: קביעת שכר מינימום ענפי גבוה משכר המינימום במשק בעד כ-17% (בהתאם לסוג הרכב וותק הנהג), "רשת ביטחון" שתאפשר לעובדים לשמור על רמת השתכרות של עד 6,200 שקל גם בחודשי עבודה חלשים, וקרן השתלמות לעובדים בוותק של 4 שנים ומעלה.

בנוסף, הצו מסדיר תוספות ענפיות מסוגים שונים, ביניהן: תוספת אש"ל יומית, הגדלת מכסת ימי החופשה לעובדים ותיקים, מענק רבעוני, ונוספות.

צו ההרחבה השני שנחתם הוא בענף ההובלה, בהמשך להסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות להתאחדות מפעלי הובלה בישראל בינואר 2016.

הצו הזה יחול על כ-20 אלף נהגים ויגדיל את השכר המינימלי בענף כך שיעמידו על 100 שקל יותר משכר המינימום במשק. נכון למועד חתימת הצו השכר יעמוד על סך של 5,400 שקל לעובד בשנתו הראשונה – וזאת בנוסף לתוספת שכר בגובה 0.5% לכל שנת ותק.

שיפורים נוספים שמחיל הצו כוללים הגדלה של 0.75% בשיעור הפקדות המעסיק לקרן השתלמות, כך ששיעור זה יעמוד על 6.75%, והגדלת תוספת אש"ל לסכום של 53 שקל ליום.

צו ההרחבה השלישי עליו חתם שר העבודה והרווחה הוא בהמשך להסכם הקיבוצי הכללי שנחתם בחודש מרץ האחרון בין ההסתדרות להתאחדות בוני הארץ, המגדיל את ההפרשות הפנסיוניות ללמעלה מ-100 אלף עובדי ענף הבנייה, התשתיות, צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), עבודות ציבוריות ושיפוצים. בהתאם לצו, יוגדלו הפקדותיהם לפנסיה של כלל העובדים בענף בשיעור של 1.2%, כך שהחל מכניסת הצו לתוקף יעמוד חלק המעסיק לתגמולים על 7.1% מהשכר המבוטח, וחלק העובד לתגמולים יעמוד על 6.6% מהשכר המבוטח. בסך הכל, יגדלו ההפקדות הפנסיוניות לעובדים בענף מ-18.5% ל-19.7% .

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה