שיתוף

העובדים הם היתרון היחסי – הכמעט יחיד, וללא ספק העיקרי והחשוב ביותר – שיש כיום לארגונים במאבק שלהם מול התחרות בשוקי היעד, שכל יום הופכת יותר ויותר קשה.

המשמעות היא, שהצלחתו של הארגון לגבור על מתחריו תלויה, ברובה המכריע ביכולות של העובדים, ובראש ובראשונה ברמת מוטיבציה שלהם להציב את הארגון בחזית החדשנות והיצירתיות, ולמעשה למצב את הארגון בעמדת הובלה בשוקי היעד.

אם כן, אין ספק שסוד ההצלחה של הארגון טמון במוטיבציה של העובדים. וכדי שהמוטיבציה של העובדים תשמר ברמה גבוהה, והפוטנציאל של הטלנטים המובילים ובעלי המיומנויות אכן ימומש, יש צורך בהנהלה בכירה שמבינה לעומק את מידת החשיבות של העובדים עבור הארגון, ופועלת בקביעות כדי לטפח אותם.  

במילים אחרות, רמת המוטיבציה של עובדים מהווה היבט קריטי של הצלחת הארגון ואיכות הביצועים שלו, שכן בה תלויה איכות הביצועים של העובדים.

מכיוון שכך, כל הנהלה בכירה של כל ארגון, חייבת לעצמה ולמעשה לארגון כולו, לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על רמה גבוהה מאוד של שביעות הרצון של העובדים, ולפעול באופן תדיר כדי לרתום את העובדים להצלחת הארגון.

במילים אחרות, הדאגה למוטיבציה גבוהה של העובדים חייבת להיות דבר קבוע שבשגרת הארגונים, ועליה לעמוד בראש סדר העדיפויות של תוכניות העבודה.

יתר על כן, ארגון שאינו מקפיד לעשות כל שביכולתו כדי לשמור על מוטיבציה גבוהה בקרב העובדים, עלול להביא את הארגון למקום מסוכן מבחינת יכולת ההישרדות העתידית שלו בטוח הארוך.

בארגונים שכן מטפחים את הנושא, והעובדים הם בעלי מוטיבציה גבוהה, ניתן לראות עלייה בפרודוקטיביות, במידת החדשנות של החברה וביכולתה להשיג רמות תפוקה גבוהות יותר ויתרונות על פני המתחרים בשוקי היעד.

בראיון שערך ניב רסקין עם צביקה אברמוביץ' לכבוד צאתו לאור של ספרו של אברמוביץ' "לב הארגון", התייחס אברמוביץ' לעתידו של הניהול בארגונים.

לדבריו, אם רוצים לרתום את העובדים להצלחת הארגון זה חייב להתחיל במועצות המנהלים. "השתתפתי בעשרות ישיבות של מועצות מנהלים, ומעולם לא נתקלתי בדיון על ההון האנושי", אמר אברמוביץ'. "המקום היחיד שמדברים שם על עובדים, זה כשיש התייעלות או שינוי מבנה ארגוני.

"אני חושב שמשם (מהדיונים על טובת העובדים במועצות המנהלים) צריך להתחיל. ברוב המקומות (הארגונים) מכניסים לדירקטוריונים, בעיקר בארגונים גדולים, עורך דין (שהוא אמנם) גדול, ידוע ומכובד, אבל הוא מתמחה בדיני עבודה ולא ביחסי עבודה".

אברמוביץ' מאמין, כי מועצות המנהלים חייבות להבין שהיתרון הגדול של הארגון הוא כוח האדם, ושצריך לממש את היתרון הזה במעשים ולא בסיסמאות.

הוא הוסיף, כי "היום זה מתפתח מלמטה, וברוב המקרים, מאחר שלא יודעים להתמודד, זה צומח עקום".

לדבריו, "זה צריך להתקבל כהחלטות מסודרות באופן מובנה, וכאג'נדה ברורה של הארגון, שהיא חלק מההחלטות העסקיות וחלק מהאג'נדה העסקית". אברמוביץ' סיכם, כי "בסוף, חד משמעית, זה משפיע על התוצאות (של הארגון) לאורך זמן".  

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה