שיתוף

"בסולם של 1 עד 10, עד כמה מוזר אתה?" תאמינו או לא, זו היתה אחת השאלות בראיון עבודה שנשאלו ע"י Tony Hseih מנכ"ל Zappos.

השאלות המוזרות לכאורה שנשאלות ע"י מנכ"לים בכירים במהלך ראיונות העבודה, מוכיחות כי אכן יש היגיון בשיגעון. כשמועמד לעבודה בחברת Zappos נשאל ע"י מנכ"ל החברה עד כמה מוזר הוא, הוא לא באמת מתבקש לציין עד כמה הוא מטורף או שפוי, אלא נדרש פשוט להצדיק את תשובתו. המנכ"לים הללו אינם מוזרים כלל, למעשה הם ישבו וחשבו על שאלות מקוריות ייעודיות להצדקת קבלת המועמד לתפקיד. לצורך כך הם התאמצו וחשבו מחוץ לקופסה והגו שאלות יצירתיות במיוחד.

להלן כמה מהן:

"בסולם של 1 עד 10, עד כמה מוזר אתה?"

Tony Hseih מנכ"ל Zappos ביקש ממועמדים בראיון העבודה לדרג את מידת המוזרות שלהם. המטרה היתה כאמור לגלות כיצד הם יצדיקו את תשובתם.

"מה לא היה לך צ'אנס לכלול בקורות החיים שלך?"

השאלה הזו נשאלה ע"י sir richard branson מייסד קבוצת וירג'ין, אשר שולטת ביותר מ -400 חברות.
לטענתו של אייל העסקים sir richard branson אם אתה מעסיק מישהו על סמך קורות החיים שלו, אין שום טעם בראיון העבודה. לכן השאלה נועדה לבדוק כיצד המועמד יתאר את עצמו בעל פה ולא על סמך קובץ כתוב.

"כיצד היית מתאר את עצמך במילה אחת?"

Dara richardson-heron מנכ"לית YWCA ארה"ב הגתה את השאלה הזו עבור מועמדים כדי לבחון כיצד הם "משווקים" את עצמם במתאפשר להם לעשות זאת באופן חופשי והאם הם יכולים להצדיק את בחירתם באמצעות הסבר משכנע ואותנטי.

"הסבר לי את הפעם בה פתרת בעיה אנליטית מורכבת"

laszlo bock מנהל משאבי אנוש בחברת google הוא חסיד של טכניקת ראיונות עבודה התנהגותיים. הוא טוען שבמהלך ראיון העבודה הוא מסוגל לבחון כיצד מועמדים יתנהגו בעולם האמיתי והוא שואל מועמדים את השאלה הזו כדי לבדוק מה לדעתם נחשב לבעיה מורכבת.

"מהו כוח העל שלך או החיה הרוחנית שבך?"

Ryan holmes מייסד ומנכ"ל Hootsuite כלי ניהול מדיה חברתית לעסקים, שואל את השאלה המוזרה הזו כשלטענתו הבחירה אינה חשובה כאן. התשובות היצירתיות וההסברים להן.. כן.

"בן כמה היית כשהתחלת לעבוד לראשונה בשכר?"

hannah paramour מחברת Paramore Digital טוענת כי התשובה לשאלה זו מספקת למראיין תובנה לגביי מוסר העבודה של המועמד. לטענתה, אם עבדת משרה חלקית בזמן שלמדת בתיכון או באונ', הדבר אומר כי יש לך אחריות מוסרית גבוהה.

"מה תעשה במצב של התקפת זומבים?"

Ashley Morris מחברת Capriotti's טוען כי התשובה של המועמד לשאלה הזו תוכיח מהו אופיו האמיתי, מהם הדברים החשובים לו ביותר ומהם ערכיו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה