5 שאלות לא שגרתיות שכדאי לכם לשלב בראיון העבודה

5 שאלות לא שגרתיות שכדאי לכם לשלב בראיון העבודה

רוצים לגוון את סט השאלות השגורות שלכם בראיונות העבודה? הנה 5 הצעות לשאלות שיכולות לרענן לכם את הראיון וגם להשיג תשובות טובות יותר מהמועמדים.

שיתוף
ראיון עבודה שאלות

באחד הראיונות האחרונים שלה, שאל מגייס חברת Google את המועמד שעמד לפניו את השאלה -" כמה פרות ישנן בקנדה?". כך לפחות לפי קהילת Glassdoor, אשר פרסמה את רשימת 25 השאלות הכי הזויות שנשאלו בראיונות עבודה בשנת 2013. האם יש ערך בשאלות מהסוג הזה? אז זהו, שכן – והוא לא מועט בכלל.

נמאס לכם מ"למה אתה מתאים לתפקיד"? גם למועמדים

רוב המגייסים יכולים לדקלם את השאלות הבסיסיות בראיונות עבודה: "למה דווקא אתה מתאים לתפקיד?", "מה יגידו עליך הקולגות?" או "מהם החסרונות שלך?". הבעיה היא ששאלות אלו שגורות גם בקרב המועמדים. לאורך השנים הם הורגלו אליהן, היות והם שומעים אותן שוב ושוב בשלל גרסאות בראיונות עבודה. מסיבה זו, באמתחת רבים מהם נמצאות כבר תשובות מוכנות מראש לאותן שאלות צפויות. ואם כך – האם התשובה שקיבלתם משקפת את האמת – או תמונה מסוימת שהמועמד בחר להציג לכם?

שאלות לראיון עבודה

שאלות מחוץ לקופסה: זווית אחרת להבנת המועמד

כדי לפתור בעיה זו, אולי כדאי לגשת לחלק מהשאלות בגישה אחרת. במקום לשאול את האדם שיושב לפניכם "למה דווקא אתה מתאים לתפקיד?" – מדוע לא לנסות לקבל ממנו תשובה לנושא זה בדרך אותנטית יותר?
אז הנה 5 שאלות שכדאי לכם לשקול לשלב בראיונות שלכם (בגרסה זו או אחרת) בין השאלות הרגילות:

  1. האם תוכל להציע 10 שימושים אפשריים לעיפרון – שאינם כתיבה?
    מטרת השאלה הנה לבדוק את היצירתיות של המועמד. כמו כן בודקת השאלה האם הוא מסוגל להתמודד היטב עם אתגר לא צפוי – וכיצד הוא עושה זאת.
  2. כיצד תשכנע מישהו לטעום את המנה האהובה עליך כאשר הוא מתעב אותה?
    שאלה זו בודקת את יכולת המועמד לשכנע, גם כאשר הוא נתקל בהתנגדות עזה: באיזו אסטרטגיה הוא נוקט, כיצד הוא מציג את טיעוניו ועוד.
  3. במידה ותתקבל – מהי המטרה הראשונה שתרצה להשלים בשעה הראשונה שלך בעבודה?
    מה מניע את סדר העדיפויות המקצועי של המועמד? איזו מטרה מניעה אותו מקצועית? לא פחות חשוב – כיצד הוא מתעדף את זמנו באופן נכון כדי להשלים אותה בזמן הנקוב?
  4. זכית בלוטו. על מה בכוונתך לבזבז את הכסף שלך?
    זוהי שאלה שתסייע לכם לברר מהם ערכי המועמד, ולהשליך מהם על העבודה: מה הכי מעניין אותו? במה הוא בוחר – הגשמת חלומות או בטלה מוחלטת?
  5. כיצד תדריך מישהו חסר ידע קולינארי כיצד להכין אומלט?
    כך תבדקו את יכולתו של המועמד להנהיג – וגם להוביל מישהו אחר להצלחה. האם הוא מסוגל לגלות הזדהות עם אותו אדם ולטפל בבעיה מנקודת מבט של אחר?

לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה