רשתות חברתיות כפתרון משאב אנושי כולל

רשתות חברתיות כפתרון משאב אנושי כולל

אנו פונים לרשת החברתית כפתרון לגיוס עובדים אבל לא רק. דו"ח חדש מצביע כי הרשת משמשת את עולם משאבי האנוש בחיפוש אחר פתרונות מתקדמים לניהול הערכות עובדים, תקשורת, הנעת עובדים ועוד

שיתוף
משאבי אנוש ורשתות חברתיות

משאבי אנוש ורשתות חברתיות

הרשת החברתית שימשה, משמשת, ועל פי כל התחזיות – תמשיך לשמש את מחלקת משאבי אנוש בעיקר לטובת גיוס עובדים. המונח גיוס עובדים כולל בתוכו באופן טבעי את הפן של מיתוג מעסיק, מיתוג חברה, גיוס מועמדים פאסיביים, צייד ראשים (Head Hunting) וכיו"ב.

אבל לא רק מי שעוסק בגיוס צריך להשתפשף בכלים, באפליקציות ובטרנדים החדשים שמציעה הרשת החברתית. ממאמר חדש שהתפרסם השבוע עולה כי העניין הרב והמגוון שמגלה מחלקת משאבי אנוש ברשת החברתית נמצא במגמת עלייה במהלך 2013.

 כך למשל כשני שליש מהחברות במשק עומדות להרחיב את מערך הגיוס שלהן באמצעות כלים טכנולוגיים (תוכנות ואפליקציות ייעודיות) לגיוס עובדים ברשתות החברתיות. כך עולה מדוח שמציגה SilkRoad Technology באתר Fresh Business Thinking. מהדוח עולה כי 54% מקרב החברות בשוק ירחיבו את השימוש ברשת החברתית לטובת פיתוח פלטפורמות למידה והדרכה בתוך החברה in-house ועוד 34% מקרב החברות יגדילו את השימוש ברשת החברתית לטובת performance management.  חברת SilkRoad Technology נשענת על תוצאות של לא פחות מ-8 סקרים בהם השתתפו 5,753 בעלי מקצועות מתחום משאבי אנוש במהלך 2012.

 ניקולס רוי, מנהל SilkRoad Technology: "ניהול כישרונות הוא תחום שמתפתח בצורה מואצת ומוליד טרנדים חדשים כמידי שנה. זה בא לידי ביטוי בדרישה לפתרונות הטכנולוגיים ייעודיים. החברות נשענות יותר על כלים טכנולוגיים כדי לפתח אספקטים שונים בתחום משאבי אנוש כמו למשל אמצעי התקשורת בין העובד למעביד.

 על רקע שינויים בדפוסי העבודה, עבודה מרחוק, שימוש בסלולארי כאמצעי תקשורת מרכזי, יש לחברה צורך בפתרונות טכנולוגיים חדשים לניהול התקשורת בארגון. בניסיון למצוא פתרון לכל הצרכים החדשים הללו אנחנו עדים ליותר ויותר הישענות על הרשת החברתית – כטרנד מרכזי – שאליו עוברת מחלקת משאבי אנוש בשנים האחרונות."

 על פי הדו"ח, מחלקת משאבי אנוש נשענת על הרשת החברתית כמקור בלתי נדלה לניהול מקצועי של תחומים רבים במחלקת משאבי אנוש אבל היא לא עוצרת כאן. במקביל להישענות על הרשת החברתית, יותר ויותר ארגונים מחפשים פתרונות מבוססים רשת / ענן ועוברים לשימוש במחשוב ענן Cloud Computing.

על פי הדו"ח, נכון להיום יותר משליש (26%) מקרב החברות עושות שימוש במערכת ניהול משאבי אנוש מבוססת ענן ועוד כ-20% משלבות את המערכת הטכנולוגית הביתית  installed system In-house עם פתרונות משלימים מבוססי ענן.

היכן מתקשים הארגונים בשימוש בתוכנות משאבי אנוש?

על פי הדו"ח עולה כי האתגר הגדול ביותר הניצב כיום בפני מחלקת משאבי אנוש (חרף העובדה שעומדים לרשותה כלים טכנולוגיים חדשניים שלא היו קיימים רק לפני שנים ספורות) הוא הנעת עובדים (engagement). ליתר דיוק חברות מתקשות להעריך את מידת המגויסות של העובדים ו/או את האפקטיביות של תוכניות לרתימת עובדים (engagement programmes). במטרה לקבל תמונת מצב בהירה ועדכנית של רמת מגוייסות העובדים בארגון 58% מקרב החברות עורכות סקר שנתי, 48% מהחברות מקיימות פגישה תקופתית עם כלל ציבור העובדים כדי לקבל פידבקים מהשטח ורק 16% מקרב החברות עושות שימוש ברשת החברתית כדי לברר את שביעות רצונם ומידת המחויבות של העובדים והמנהלים לארגון.

 רוי: "כלים טכנולוגיים ובפרט כלים טכנולוגיים ייעודיים לרשת החברתית זה כבר לא טרנד חדשני אלא המצב הנורמאלי החדש. זה לא העתיד אלא המציאות". אשר על כן, מנהל שרוצה להדביק את הקצב שלא לדבר על להוביל את התחום צריך לפנות – פניה ישרה – לכיוון הרשת.

 בואו לשמוע עוד על חדשנות בטכנולוגיות בכנס HR-Tech!
לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה