רק 10% מבעלי המוגבלויות מצליחים להשתלב בשוק העבודה

רק 10% מבעלי המוגבלויות מצליחים להשתלב בשוק העבודה

מנתונים שהתקבלו בכנס שדרות 2011 עולה כי רק 10% מציבור של כ-210 אלף בעלי מוגבלויות, אכן משתתפים בכוח העבודה בארץ.

שיתוף
ביטוח לאומי

נחום איצקוביץ', מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, צוטט השבוע בפאנל שהוקדש לנושא קידום בעלי מוגבלויות בשוק העבודה בכנס שדרות 2011 אומר: "הקהילה העסקית רק מדברת על העסקת נכים. רק בודדים באמת עושים זאת". לדברי איצקוביץ', אחוז התעסוקה בקרב בעלי מוגבלויות עומד על 10% בלבד וזאת מתוך ציבור המונה כ-210 אלף אנשים בעלי מוגבלויות.

על פי איצקוביץ' אחוזי העסקה נמוכים במיוחד בקרב בעלי מוגבלויות, נובעים ממערכת המיסוי. בעבר, בעל מוגבלות שקיבל קצבה שנתית והשתכר – נוכתה לו ההכנסה מהקצבה. כך למשל, מי שהשתכר 3,700 ₪ ומעלה, נאלץ להפסיד את כל הקצבאות שלו. ב-2009 נכנס לתוקף חוק לרון, תיקון 109 לחוק הביטוח הלאומי, לעידוד בעלי מוגבלויות לצאת לעבודה, לפיו בעל מוגבלות שעובד יזכה לקצבת עידוד במקום קצבת הנכות, בנוסף על המשכורת החודשית. אולם בפועל, מהנתונים שנתקבלו בכנס שדרות רק 3,000 איש נהנים מהתיקון.

איצקוביץ' סקר את פעולות המשרד לקידום תעסוקת מוגבלים, כגון הקמת שירות לשיקום תעסוקתי, הפעלת עסקים חברתיים המפעילים מיזמים ירוקים ועוד ואמר כי: "נצטרך להגדיל את ההיקף של הנעזרים בתיקון לחוק. יחד עם זאת, ברור לנו כי קהל המטרה שלנו לא יגיע מקרב אנשים מבוגרים בעלי מוגבלויות שמודרים משוק העבודה. ונצטרך לפנות לאוכלוסיות צעירות ולהכשיר אותם מגיל צעיר". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה