מועמד יקר, אפשר להזמין אותך לראיון עבודה בפאב?

מועמד יקר, אפשר להזמין אותך לראיון עבודה בפאב?

אנגליה: חברת תקשורת רצתה לגייס עובדים עם כישורים בין-אישיים מפותחים ובחרה לקיים אירוע גיוס במקום לא שגרתי: פאב

שיתוף
ראיון עבודה בפאב

נמאס לכם לראות פרופילים כמעט זהים של מועמדים בלינקדאין? אתם כבר לא מסוגלים לעיין בעוד קובץ קורות חיים, שחור על גבי לבן בגודל A4? יש לכם הרגשה שאם תבצעו עוד ראיון טלפוני קצר היום זה יהיה הקש ששבר את גב הגמל? או שנראה לכם שאיוש המשרה הבאה היא עוד משימה שאפשר לבצע אותה על אוטומט, בלי הרבה מחשבה דהיינו no brainer? אולי הגיע הזמן לחשוב אחרת על תהליך הגיוס שלכם?

סטיוארט ג'קסון, מנכ"ל חברת התקשורת הלונדונית Up Communications מכיר מן הסתם את כל תוכנות הגיוס המשוכללות והעוד יותר משוכללות שקיימות על המדפים. הוא מכיר את אפליקציות הגיוס במובייל וכמובן שהוא בקיא בטכניקות גיוס העכשוויות ברשתות החברתיות. הוא הרי "ממנכל" חברת תקשורת. אולם הצורך שלו בעובדים חדשים שיצטרפו אליו לצוות, הוביל אותו לחשוב מעט אחרת על תהליך הגיוס שנכון לו.

"בשנה האחרונה גילינו שאנשים בענף התקשורת עושים הרבה מאוד עסקים דרך האינטרנט באמצעות מיילים או רשת חברתית. הם לא ממש נפגשים ולא ממש בונים מערכות יחסים. הם לא פוגשים אנשים פנים-אל-פנים. אנחנו מאמינים שהמפגש הזה [פנים-אל-פנים] הוא קריטי למי שעוסק בתקשורת", כך אמר סטיוארט ג'קסון לאתר משאבי אנוש HR Grapevine.

הצורך של Up Communications הוא לגייס אנשים שהצד החזק שלהם הוא תקשורת בין-אישית טובה, People Person. לכן החליט מנכ"ל החברה לפגוש את המועמדים שלו בפאב. בראשון ביולי, אחד הפאבים הלונדוניים ימותג בהתאם לכללי המיתוג של החברה והוא ישמש את צוות ההנהלה המגייסת במפגשים שלהם עם מועמדים.

Up Communications הודיעה לציבור הרחב שמי שמעוניין להגיש מועמדותו לתפקיד – מוזמן לפאב, שם תהיה לו אפשרות להכיר את המנהלים המגייסים. במהלך האירוע, מעבר לכך שהמנהלים המגייסים יוכלו לפגוש את המועמדים פנים אל פנים ולראות איך המועמדים שלהם מנהלים אינטראקציה עם אנשים סביבם, המנהלים יציגו בפני המועמדים משימות קריאטיביות (אותן החברה לא חושפת עד מועד האירוע), כדי לראות איך המועמדים שלהם מתפקדים "בזמן אמת".

כשנשאל מדוע החברה לא חושפת את אסטרטגיית הגיוס שלה או נותנת לפחות מידע למועמדים כדי שידעו למה לצפות, מיהר ג'קסון להסביר: "חשוב לנו לתת הזדמנות שווה לכל המועמדים ולא לאפשר למועמדים מסוימים להתכונן ולצבור יתרון גדול יותר על פני האחרים. אנחנו רוצים שכולם יגיעו בראש נקי, בראש פתוח וידעו שיש להם הזדמנות שווה להוכיח את עצמם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה