העובדים האפקטיביים ביותר נראים ומתנהגים כך

העובדים האפקטיביים ביותר נראים ומתנהגים כך

איך מזהים את העובדים האפקטיביים וממפים אותם מקהל של עובדים פופולריים, שאפתניים ו/או דומיננטיים בכל דרך אחרת?

שיתוף
עובדים אפקטיביים

איתור העובדים הטובים ביותר לארגון תמיד הייתה משימה חשובה. היא תמיד הייתה מאתגרת. יש כל כך הרבה אנשים ותיקים, פופולריים, בעלי ביטחון עצמי ואנשים שהכישרון שלהם הוא לקחת קרדיט על הישגים של אחרים. "הבעיה" לכאורה עם העובדים הטובים היא שהם שקועים מדי בעבודה שלהם ואין להם זמן או שחסרה להם המודעות – ליחסי ציבור. הם עובדים הרבה וקשה, הם נותנים את התפוקה והם עושים את ההבדל אבל, בהרבה מקרים, הם לא עושים מספיק כדי להוכיח למנהלי משאבי אנוש או אפילו למנהלים שלהם – שהם הכוכבים האמיתיים.

אז כפי שצוין תחילה, הארגון תמיד רצה לדעת מי הם הכוכבים שלו כדי לדעת את מי לתגמל יותר, את מי לקדם ואת מי להשאיר אם חלילה יהיה צורך בקיצוץ. כיום, יש תמיד צורך בקיצוץ. יש תמיד צורך בקידום. הארגון צריך כל הזמן לדעת מי עושה יותר ומי פחות? למי יש פוטנציאל גבוה ומי לא יתאים בעתיד הקרוב? למי מגיע נתח גדול יותר מהעוגה? או במילים אחרות, היום יותר מתמיד חשוב לדעת מי הם העובדים האפקטיביים ביותר.

אתר משאבי אנוש Human Capitalist מציג את ארבעת המפתחות לזיהוי העובדים האפקטיביים ביותר בארגון:

• העובד האפקטיבי נוכח. העובד האפקטיבי נוכח בכל דיון, בכל שיחה, בכל משימה. הוא לא נותן לכל הרעש מסביב והמשימות האחרות לבלבל אותו. הוא יגיע בזמן לישיבה וגם ידאג שהיא תסתיים בזמן. הוא לא ייצא ממנה עד שלא שאל את השאלות שלו, עד שלא וידא שהוא קיבל את כל הפרטים שלהם הוא זקוק. הוא מודע לעצמו, ליכולות ולחסרונות שלו ולכן לא יחשוש לבקש הסבר או עוד פרטים. הוא יהיה נוכח במאה אחוז בכל מה שהוא עושה כדי שהוא יוכל להמשיך משם הלאה, לעבודה, כאשר יש לו את כל הכלים להצליח.

• העובד האפקטיבי מנהל את עצמו. העובד האפקטיבי לא צריך מנהל שיאזין לו או יבדוק בכל שעה נתונה שהוא עובד. הוא לא צריך שיזכירו לו שיש לו יעדים ושהשעון מתקתק. העובד האפקטיבי יודע לנהל את עצמו, להציב לעצמו יעדים, לבקר את עצמו ולדרוש מעצמו to get the job done. לעובד האפקטיבי לא צריך להוציא תזכורות לפגישות עתידיות או סיכומים מפגישות שבהן נוכח. הוא בשליטה מלאה על לוחות הזמנים ועל המידע שרלוונטי לו.

• העובד האפקטיבי אומר את דברו. גם אם הוא טיפוס מופנם (ובהרבה מקרים העובדים האפקטיביים מופנמים) הוא ימצא את הדרך להביע את דעתו, בין אם זה רעיונות ויוזמות ובין אם זה בצורת הסתייגות והצגת סיכונים אפשריים. העובד האפקטיבי לא יחשוש לנעוץ סיכה בבלון, אם יש לו מידע אחר ממה שמוצג בישיבה וגם אם יש לו בשורות איוב כמו למשל ידיעה שכבר מפתחים את הפטנט הזה והזה בחברה מתחרה או שהיעד שנקבע ליציאה לשוק אינו ראלי בשל בעיות רגולטוריות וכיו"ב. העובד האפקטיבי לא יחשוש להגיד את דברו גם כשהוא צריך להגיד דברים שאנשים לא בהכרח ששים לשמוע.

• העובד האפקטיבי לא מעגל פינות. אחת הסיבות לכך שלעתים קשה לזהות את העובד האפקטיבי או קשה להודות שהוא באמת יעיל היא העובדה שהאפקטיביים לא אוהבים "לחפף" ולעגל פינות. אם הם עושים משהו, הם עושים אותו עד הסוף. כמו שצריך. They do it by the book or they don't do it at all

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה