קרנות הפנסיה שיחסכו מאות שקלים לעובד לחודש

קרנות הפנסיה שיחסכו מאות שקלים לעובד לחודש

שר האוצר והממונה על שוק ההון הכריזו על קרנות הפנסיה שיחסכו מאות שקלים לחודש לעובד

שיתוף
ניהול תקציב משפחתי

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הכריזו היום (שני), על בחירת קרנות ברירת המחדל לשנתיים הקרובות.

מיטב דש והלמן אלדובי הן קרנות הפנסיה שנבחרו. הקרנות הציעו דמי ניהול נמוכים משמעותית מממוצע דמי הניהול הנהוג בשוק. דמי ניהול אלו יחולו על המצטרפים לקרנות למשך 10 שנים. הפחתת דמי הניהול צפויה להגדיל את קצבת הפרישה של עובדים במאות שקלים מדי חודש.

הרפורמה שקידמו שר האוצר, והממונה על שוק ההון, תאפשר לכל המעסיקים והעובדים במשק להפקיד בקרן פנסיה אחת מבין השתיים שנבחרו בהליך שביצע אגף שוק ההון.

עוד נמסר ממשרד האוצר כי הקרנות יחלו לצרף עמיתים החל מה-1 בנובמבר 2016, בהתאם לדמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שנתיים ובסופן יתבצע הליך בחירה נוסף.

קרן הפנסיה של מיטב דש תגבה דמי ניהול בשיעור של 1.31% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.01% מהצבירה בקרן. דמי הניהול שתגבה קרן הפנסיה של הלמן אלדובי יעמדו על 1.49% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.001% מהצבירה בקרן. עבור שכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימליים, צפוי המהלך להגדיל את הקצבה הצפויה בכ-18%. בדיקה שערך משרד האוצר מצאה כי שכיר בעל שכר ממוצע צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה ביותר מ- 900 שקלים.

כל עובד במשק יכול להצטרף לקרנות הזוכות כדי ליהנות מתנאים טובים ומהגדלת הקצבה בעת פרישה. בנוסף הרפורמה צפויה להביא להוזלה בדמי הניהול בשוק הפנסיה כולו, כמו גם לשיפור איכות השירות ולהגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני. הרפורמה אף קיבלה רוח גבית משופטי בית המשפט העליון אשר דחו את עתירתן של חברות הביטוח שניסו לטרפד את המהלך. השופטים פסקו כי הרפורמה תגן על ציבור החוסכים בישראל וכי היא משרתת את האינטרס הציבורי. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה