קנס של 180,800 שקל הוטל על חברת כוח אדם ללא רישיון

קנס של 180,800 שקל הוטל על חברת כוח אדם ללא רישיון

הקנס הגבוה הוטל על חברת "אל אור תפעול ואחזקות", שסיפקה והעסיקה עובדים לבתי מלון באילת ופעלה ללא היתר

שיתוף
כוח אדם
עובדי כוח אדם

חברת "אל אור תפעול ואחזקות בע"מ" סיפקה עובדים לבתי מלון באילת והעסיקה אותם כקבלני כוח אדם. החברה פעלה ללא רישיון, ובנוסף לא מסרה לעובדים הודעה המפרטת את תנאי עבודתם באותם המלונות. החברה הגישה בעבר היתר ממשרד התמ"ת אך קיבלה תשובה שלילית עקב אי עמידתה בתנאים הקבועים בחוק. נוסף על כך התגלה כי מנהל החברה הפר את חובת הפיקוח הקבועה בחוק לפקח ולמנוע ביצוע עבירות על ידי החברה.

מכתב האישום שהוגש כנגד החברה ומנהלה, על ידי המחלקה המשפטית של משרד התמ"ת באמצעות עורכת הדין אורית פרץ, עולה כי החברה העסיקה כקבלן כוח אדם 14 עובדים בבתי מלון באילת למשך זמן ממושך. בית הדין האזורי בבאר שבע הרשיע את מנהל החברה וגזר עליו קנס פלילי בסך של 180,800 שקלים והתחייבות בסך 452,000 שקלים להימנע מביצוע עבירות דומות בעתיד.

עורכת הדין גלי לוי, התובעת הראשית במשרד התמ"ת, ברכה על ההרשעה וגזר הדין ואמרה שענישה מרתיעה כזו היא הדרך למנוע עברה על החוק החל על קבלת כוח אדם לעסוק בתחום אך ורק עם רישיון. חשיבותו של הרישיון הוא בעצם היותו נדבך נוסף ביכולת האכיפה בתחום, שנועדה להבטיח קיום זכויות העובדים.

העסקת עובדים בכלל, וקבלן כוח אדם בפרט היא עניין רגיש, במיוחד בשנים האחרונות בהן עניינים רבים בתחום עולים לכותרות, ויותר ויותר עובדים מודעים לזכויותיהם.

הרישיון לפעול כקבלן כוח אדם ניתן לתקופה של שנה אחת וניתן לחדש אותו בכל פעם לשנה נוספת. לכן אם אתם שוקלים לעסוק בתחום, מומלץ לא לדלג על תהליכי קבלת הרישיון, ואף לקרוא ולדעת שחובה לעמוד בתנאים הבאים:

  1. מבקש הרשיון או המנהל המועסק על ידו הם בעלי ניסיון של שלוש שנים לפחות במתן שירותי כוח אדם או בניהול כוח אדם.
  2. המבקש המציא ערבות בנקאית או ערובה מתאימה אחרת למילוי חובותיו כלפי עובדיו בהתחשב בהיקף העסק, לפי תקנות העסקת עובדים על ידי קבלני   כוח-אדם (ערובה), התשנ"ו- 1996.
  3. בחמש השנים שקדמו לבקשת הרישיון לא הורשע מבקש הרישיון או ממלא תפקיד בכיר בעסק שברשותו בעבירה שיש עמה קלון, או בעבירה שמפאת חומרתה או נסיבותיה, אין הוא ראוי לעסוק כקבלן כוח אדם.
  4. יציבותו/הכלכלית של העסק/ החברה נבחנה ואושרה.
  5. העסק/החברה עומד/ת בתנאים פיזיים מתאימים:
  6. תנאים סניטאריים הולמים.
  7. דרכי גישה לנכים ומוגבלים.
  8. חדר ראיונות להבטחת פרטיות המועמד.
  9. משרדי הלשכה אינם מתנהלים בדירת מגורים פרטית.

 רשימת המסמכים שיש להגיש מופיעים באתר משרד התמ"ת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה