קיום ראיונות עבודה מחוץ למשרד – בעד ונגד

קיום ראיונות עבודה מחוץ למשרד – בעד ונגד

המשרד צפוף רועש או מבולגן, אז החלטתם לערוך ראיונות עבודה בבית קפה או אולי בפארק הסמוך, אך האם זה מומלץ? מספר נקודות בעד ונגד.

שיתוף
לקיים ראיון עבודה מחוץ למשרד

בין אם זה מאילוצים של סביבת העבודה ובין אם זה מרצון אישי לנצל מעט את הזמן של הראיונות בשביל להתאוורר, ואפילו אם הדבר נעשה בגלל הרצון לשבור שיגרה ולבחון את המועמדים בראיון שאינו פורמלי… לא משנה מה הסיבה שבגללה אתם רוצים לקיים ראיון עבודה מחוץ למשרד יש מספר שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שזונחים את המשרד לטובת בית הקפה, המסעדה או הספסל בגינה.

הדעה הרווחת בקרב המועמדים לעבודה

ראיון עבודה מחוץ למשרדדבר ראשון שיש לקחת בחשבון לפני שמוציאים את ראיון העבודה על מחוץ למשרד הוא דעתם של המועמדים עצמם לגבי עצם הרעיון.

סקר אנונימי שנערך ע"י לוח הדרושים AllJobs מגלה כי מרבית בעלי הדעה בנושא (37% מהנשאלים) רואים בדבר חסרון שכן ביצוע ראיון עבודה מחוץ למשרד משדר לדעתם חוסר מקצועיות וכן לא אפשר להם להתרשם ממקום העבודה.

רק 24% מהמשיבים על הסקר היו בעד קיום ראיון עבודה מחוץ למשרד שכן גם עבורם מדובר בשבירת שגרה וכן בגלל שלדעתם ראיון עבודה מסוג זה מלחיץ פחות מראיו עבודה שגרתי.

לאלו יש להוסיף 11% שענו כי עדיין לא חוו ראיון כזה וכן 27% נוספים שאדישים לגבי המיקום ומתעניינים רק בתוצאות הראיון.

ובכל זאת ראיון העבודה צריך לשרת קודם כל את הארגון, אז האם יש יתרונות לקיומו של ראיון עבודה מחוץ למשרד. מה הם החסרונות שבדבר?

להלן ריכוז של סיבות בעד ונגד קיום ראיון עבודה מחוץ למשרד:

למה כן לקיים ראיון עבודה מחוץ למשרד?

1. כי זה פחות מאיים עבור המועמד. ראיון מחוץ למשרד נותן את האפשרות לקיים שיחה א-פורמלית וקלילה יותר, המועמד נינוח במידה שמאפרת לו להיפתח והדבר מאפשר למראיין להכיר בצורה טובה יותר (חברית) את המועמד ולבחון את כישוריו החברתיים (מה שיכול להיות חשוב עבור משרות מסוימות).

2. כי זה שונה. לעשות ראיון עבודה שונה זה לבלוט מעל כולם, ראיון עבודה במקום שאינו שגרתי זכיר הרבה יותר ויכול לייצר חוויה אחרת עבור המועמד. הדבר מהווה יתרון גדול עבור גיוסים של כישרונות אחריהם מחזרים ארגונים רבים. מעבר לכך הדבר משדר למועמד גם על מקום העבודה עצמו מסרים שקשורים באופן ההתנהלות של הארגון – מה שיכול להתאים לארגונים מסוימים.

3. אם הדיסקרטיות חשובה. לעיתים ישנה חשיבות רבה לדיסקרטיות בנוגע לתהליך הגיוס, הדבר נכון כפליים אם אתם לא מעוניינים שבארגון ידעו שאת מקיימים ראיונות עבודה. אך הדבר אינו נכון רק עבור מקרה בו אינכם רוצים שעובד מסוים ידע כי אתם מחליפים אותו אלא גם במקרים בהם מועמדים אינם רוצים שידעו שהם מחפשים עבודה או שהם נפגשים ספציפית אם הארגון שלכם (לדוגמה כאשר מדובר בעובד של המתחרה).

למה לא לקיים ראיון עבודה מחוץ למשרד?

1. הדבר יכול להיתפס כלא מקצועי. כפי שניתן לראות מהסקר – עדיין ישנם רבים שהדבר נתפס בעיניהם כתהליך גיוס לא מקצועי וכן יש רתיעה מסוימת מקיום ראיון עבודה מחוץ למשרד בגלל הפחד מהלא מוכר.

2. מנותק מדי ואינו מאפשר למועמדים להכיר את הארגון. יש מי שיאמר כי ביצוע ראיון עבודה מחוץ לשרד סותר את אחת המטרות של קיומו –בראיון עבודה אנו בוחנים את המועמד אך המועמד גם בוחן את הארגון. החשיפה של סביבת העבודה, ההתרשמות מהמתקנים שיעמדו לראשותו, בחינה של העמיתים שיעבדו איתו וספיגת התרבות הארגונית – בראיון שאינו נערך במשרד אנו איננו מאפשרים כל אלו ובכך פוגעים ביכולתו של המועמד להעריך את הארגון.

3. יש דבר כזה חברותי מדי! קיום ראיון בסביבה נינוחה יותר יכול להפוך מהר מאוד גם לחסרון. גלישה לשיחות שאינן מקצועיות ומחוץ לספקטרום של ראיון העבודה יכול לגזול זמן רב ולהאריך יתר על המידה את תהליך ראיון העבודה.

לקיים את ראיון העבודה במשרד או מחוצה לו?

ראשית יש לשקול את כל האמור לעיל ולבחון את הרלוונטיות שלהם אל הארגון שלכם. האם אי פורמליות טובה לראיון עבור המשרה אליה אתם מגייסים עובדים כעת? האם בחינה של המועמדים בסביבה חברתית יכולה לעזור לכם בתהליך קבלת ההחלטות?

דבר שני האם הדבר עומד בקנה אחד עם התדמית והרושם שאתם לשדר למועמדים לגבי הארגון שלכם.

ולבסוף האם ראיון עבודה מחוץ למשרד מתאים לדעתכם גם למועמד? אם אתם מנסים להביא כשרון גדול לארגון יכול להיות ששיחה קלילה יותר על ארוחת צהריים במסעדה טובה יכול להיות פתרון טוב, אבל ביצוע סבב גיוס מסיבי של מספר גדול של מועמדים לתפקידים שונים תוך יציאה מאזור הנוחות שלכם – אינו רעיון טוב כלל.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה