על דור ה-Y וה-Talent Management

על דור ה-Y וה-Talent Management

קווים לדמותו של הטלנט, כיצד נזהה אותו, נגייס אותו ונשמר אותו בארגון -טיפים למנהלי משאבי אנוש

שיתוף

כשכולם מדברים על Talent Management (ניהול כישרונות), כדאי גם כמה מילים על הטלנט עצמו.
טלנט הוא איש בעל כישורים מיוחדים. הוא עשוי להיות מומחה למחשבים בעל יכולת נדירה לפתח אלגוריתמים חדשים, מומחה לבלשנות ממוחשבת או מהנדס שהתמחה בתחומי המחקר והפיתוח. הוא עשוי להיות גם איש שווק המסוגל תוך שבועות ספורים ליצור רשת ענפה של לקוחות, מנהל כריזמטי המסוגל לסחוף אחריו את העובדים או מומחה לרשתות חברתיות. הוא לא בהכרח צעיר אבל רבים מהטנלטים נמנים עם הדור הצעיר, בני שלושים שסיימו זה מכבר את התואר הראשון או בני ארבעים עם תואר שני וניסיון מקצועי בן עשור שנים.

[adrotate banner="27"] רבים מהם שייכים למה שמכונה דור ה-Y , הם בעלי מיומנות מחשב גבוהות אותם רכשו בד בבד ללימוד השפה הטבעית בה הם מדברים, שולטים ברשתות חברתיות, כמה מהם אף הצליחו להפוך סדרי עולם באמצעות הרשת בישראל, במזרח התיכון ובארצות אחרות. הם שקועים בעצמם – נרקיסיסטים בעגה המקצועית. יש להם צורך עז באוטונומיה אישית. הם מתקשים לתפקד במערכות היררכיות עם נהלים קבועים וקשיחים, הם מעדיפים לחלק את הזמן בין מקום העבודה למשפחה או לתחביבים. אחרים מסוגלים להשקיע שעות ארוכות בפרויקט בו הם עוסקים ולהישאר עד שעות הלילה המאוחרות בארגון ואחר כך להמשיך לעבוד בסופי שבוע, הם אינם הולכים בתלם, בעלי גחמות שלא לאמור אופי מעט מוזר.

גם החברות האחרות משחרות לפתחם ומתחרות על השירות שהם מסוגלים לתת, מציעות להם חוזים נדיבים ותנאי עבודה משופרים. הם בהחלט עשויים להרגיז את מנהל משאבי האנוש הממונה על הגיוס שלהם בדרישות, בקפריזות, באגו שלעיתים הוא מנופח עד לזרא. רבים מהם בוחרים את מקום העבודה במקום שמקום העבודה יבחר בהם, ואחדים נותנים תחושה שהם בעצם מראיינים את מנהל משאבי האנוש בפגישה איתו. אבל הם אלו העשויים להצעיד את הארגון קדימה ברעיונות החדשים שהם מביאים, ביצירה ובכישורים המיוחדים שלהם. הברקה אחת מהם עשויה ליצור הכנסות נוספות בארגון, לאפשר פתיחת קווי יצור חדשים, חוזים עם מדינות אחרות ומקומות עבודה לעשרות רבים של עובדים.

הארגון זקוק להם ועל אנשי משאבי אנוש ללמוד ולהכיר אותם, על מנת לגייס אותם ולשמר אותם, ואסטרטגיית ה- Talent Management, שעיקרה טיפוח העובדים המצטיינים והבולטים שעשויים למשוך את הארגון קדימה, כאילו נולדה עבורם. ללכת איתם ולא נגדם היא מילת המפתח בהקשר הזה, לא תמיד קל אבל תמיד רצוי לארגון.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה