הטבה מוערכת לעובדים: ייעוץ פרישה לפי גיל היציאה לגמלאות

הטבה מוערכת לעובדים: ייעוץ פרישה לפי גיל היציאה לגמלאות

המעבר לפרישה לגמלאות מקבל תחושה של חשיבות רבה יותר בעשור האחרון של שנות העבודה שלך

שיתוף
ייעוץ לפני פרישה

ייעוץ לפני פרישה

חשוב להבין, כי ההחלטות שאתה מקבל במהלך עשר השנים האחרונות של הקריירה שלך הם קריטיות לאפשרות שלך ליהנות בגיל הפרישה ולהרוויח מספיק כדי לחיות בנוחות.

אירועים רבים מתרחשים בשלבים המאוחרים של הקריירה שלך. אם יש לך ילדים, סביר להניח שהם בעיצומה של קריירה משלהם ועוזבים את הקן. מהצד השני, ההורים שלך עשויים להתקרב לשלבים האחרונים של שנות הפרישה שלהם. כתוצאה מכך, אתה עלול למצוא את עצמך חוסך ככל שאתה יכול ודואג לעתיד. העשור האחרון של הקריירה שלך נראה כמו זמן שבו סוף סוף יש לך את היכולת להציב את נושא הפרישה בראש סדר העדיפויות. אבל עם פרישה באופק, יש כמה צעדים חשובים לנקוט כדי להפוך את המעבר לגיל הפרישה מוצלח ומיטבי.

הטבה שמציעים כמה מהארגונים והחברות לעובדים שלהם, הוא ייעוץ לקראת גיל פרישה שמספק להם את כל הידע הדרוש לצורך חסכון אופטימלי, אפיקי השקעה נכונים, והחלטות חשובות שיש לעשות מבעוד מועד.

מה כולל ייעוץ לגיל הפרישה?

היועץ יישב עם כל עובד לשיחה אישית וישאל אותם בין היתר, מה הם מצפים לעשות בעיקר במהלך הפרישה? האם הם יפסיקו לעבוד לחלוטין או שהם מתכוונים לעבוד במשרה חלקית או במתכונת עצמאי. האם הם חושבים על מיזם עסקי? אין תשובה אחת לכל השאלות האלה. התאמה אישית של

סקירת התקציב. יועץ הפרישה סוקר את תקציב העובד, ההוצאות האישיות שלו ושל בני משפחתו ותכנון הוצאות עתידיות בגיל הפרישה, כדי לדעת להתאים את קצבת הפנסיה לאורח החיים ולהוצאות.

העובד יוכל באמצעות הייעוץ גם ללכת קדימה וליצור תוכנית תקציב עבור פרישה תוך זיהוי תחומים שונים של ההוצאות שלו, כגון: טיפול רפואי או נסיעות, אשר עשויים לשנות באופן משמעותי את השימוש בכספים.

בדיקת חסכון הפניה. יש לבדוק אם חיסכון הפנסיה של העובד יהיה מספיק עבורו. האם הוא שמר מספיק לגיל הפרישה? זו שאלה שיש לשאול מוקדם ככל האפשר בתהליך התכנון. בחינת כל מקורות ההכנסה הפוטנציאליים של העובד תסייע במתן תשובה לשאלה חשובה זו. זה גם יעזור ליועץ לזהות אם יש צורך בשינויים כדי לשפר את ההכנסה במהלך הפרישה.

היכן העובד ירצה לחיות במהלך הפרישה. בעוד שהקצאת הנכסים היא גורם חשוב להגדלת החיסכון של העובד לפרישה, מיקום הפרישה שלו הוא גורם חשוב בשביעות הרצון הכללית והתקציב הנדרש. על העובד לחשוב היכן הוא מתכוון לגור ולחיות במהלך שנות הפרישה שלו. האם בכוונתו לצמצם את גודל הדירה ולהרוויח מכך, או להפך – ירצה להגדיל את הנכס, לשפר את הדיור ולרכוש רכב חדש. ישנם מגוון של גורמים באיכות בחיים כגון בידור, בריאות, מסים ועלות המחיה שהם חשובים ביותר לדיון עם יועץ הפרישה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה