עיצומים בצים: העובדים משתקים את פעילות החברה

עיצומים בצים: העובדים משתקים את פעילות החברה

קליטת עובדים חיצוניים ללא אפשרות לניוד פנימי והעברת פעילויות לחו"ל הן הסיבות המרכזיות לעיצומים בהם פתחו העובדים אתמול

שיתוף

לאחר שהכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לפני כשבועיים, עובדי צים פתחו אתמול בעיצומים המשתקים את פעילות משרדי החברה. העיצומים החלו בעקבות אי הסכמות במשא ומתן שנערך בין נציגי הוועד, בראשותו של אבי שטרית וההסתדרות לבין ההנהלה. והם נפתחו לאחר שלפי החוק הם היו מחויבים להימנע מהם במשך 14 ימים.

העובדים מתכננים להחריף את העיצומים ואת השיבושים בפעילות החברה מדי יום. הסיבות לפרוץ סכסוך העבודה הן חילוקי דעות על ניהול הקו הפסיפי למידראל להונג קונג, העברת מרכז המחשוב של החברה לגרמניה, וכמו כן קליטה של עובדים חיצוניים חדשים, ללא הוצאה של מכרזים פנימיים עבור עובדי החברה הקיימים. ההסתדרות מסרה כי התנהלות זו של צים אינה ברורה, מכיוון שההנהלה מוסרת כי בחברה יש עודף של כוח אדם ואף נוקטת במדיניות של צמצומים.

דרישות נוספות של ועד העובדים הן להפסיק את העסקתם של עובדים המועסקים באאוטסורסינג ובאמצעות חוזים אישיים, הענקת דרגות לעובדים, שתביא לתוספת שכר של 6-7 אחוזים, תשלום עבור "ותק" כפי שנעשה בשנים האחרונות ותוספת כללית בשכר של 2 אחוזים שכרגע ההנהלה החליטה לא לשלם. בנוסף דורשים העובדים הגדלה של חצי אחוז בהפרשה לפנסיה.  

לדברי יושב ראש ועד העובדים שטרית, מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנת 2008 ויתרו העובדים על רכיבים שונים בשכר וכך חסכה החברה כ-50 מיליון שקלים. לדבריו מטרתה של ההנהלה בהתנהלות זו היא להחליש את התארגנות העובדים.

הנהלת החברה מצידה שוקלת לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש צו מניעה נגד ההסתדרות, במטרה לשיורה לעובדים להפסיק את העיצומים ולשוב לעבודה סדירה. בינתיים החברה נערכת לבצע את העבודה מחו"ל.

בכיר בחברה מסר כי העיצומים גורמים לחברה נזק משמעותי בתקופה כה תחרותית, ולקוחות אינם יכולים להזמין שירותי הובלה והחברה אינה יכולה להתמודד על מכרזים ויפנו לחברות אחרות.

הנהלת צים מסרה בתגובה כי החברה נמצאת בתהליכי התייעלות עוד משנת 2010. במסגרת ההתייעלות קוצץ שכר המנהלים ב-10 אחוזים, ועובדים במשרדי החברה בחו"ל נאלצו לפרוש. העובדים בישראל לעומת זאת תרמו באופן מינימלי להתייעלות, ואף דרש לקבל הטבות נוספות כגון הנחות לנופשונים, תלושי קנייה והורדה של מחי ארוחת הצהריים. על כן המשך המשבר אינו מותיר ברירה אלא להתייעל. על כן קראת ההנהלה לוועד העובדים לשתף פעולה.  

העובדים עומדים על דעתם ומתכננים מחר לערוך הפגנה מול משרדי החברה בחיפה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה