שיתוף

האם פרילנס הוא מודל העבודה החדש? בהחלט נראה שכן. מחקר חדש בנושא פרילנסרים שנערך ע"י Upwork מצא, כי יותר ויותר אנשים עצמאיים כיום מתוך בחירה. בארה"ב, קצת יותר מאחד מכל שלושה עובדים קובעים את שעות העבודה שלהם ומנהלים את עצמם. ממצאי המחקר היו מעניינים – להלן כמה דגשים:

הרב (60%) מהפרילנסרים שעזבו את התעסוקה המסורתית מרוויחים יותר. כמעט רבע מהנשאלים אמרו שהם עזבו במפורש מעסיק כדי להתחיל לעבוד עצמאית. ובעוד יש בהחלט סיכון שמעורב בתהליך, רב הפרילנסרים החדשים אמרו כי בשנה הראשונה להיותם עצמאיים, הם כבר עשו יותר כסף מאשר כשעבדו כשכירים במשרה מלאה. הנתונים אינם מציינים בדיוק היכן אנשים נמצאים בסולם הקריירה שלהם כאשר הם בוחרים בעבודה עצמאית, אך התוצאות מרמזות כי רובם נמצאים באמצע הקריירה שלהם או מאוחר יותר. לכן, זה לא מפתיע שהם מסוגלים די במהירות למקסם את ההכנסות שלהם בדרך זו.

הטכנולוגיה מקלה על מציאת עבודה עצמאית

יותר ממחצית מהנשאלים אמרו כי השיגו פרויקט מקוון באינטרנט, במקום להמתין לאנשי קשר אישיים ומקצועיים שינתבו להם פרויקטים. רב הסיכויים, עם התקשורת החברתית, מהקשרים ה"אישיים" הללו נשמרו גם באמצעות פלטפורמות באינטרנט. הרכיב המקוון ברשת ככל הנראה ימשיך לצמוח בעתיד, כאשר אפילו חלק מן החברות הוותיקות יהיו כנראה פתוחות יותר לגבי שילוב שותפים עסקיים ועובדים מרחוק.

בעבר, חברות מסורתיות לא היו אפילו שוקלות עבודה מול סוכנות, כיוון שלא היו מספיק משרדים ליד החברה כדי לעבוד יחד באופן קבוע. אך בעידן של ועידות וידאו, שיתוף בענן, וטכנולוגיה שהופכת קישוריות ושיתוף פעולה להלך רוח, זה הופך להיות צורך מיושן. זה לא מפתיע שפרילנסרים מנצלים את הפתיחות הזאת, וסביר שמגמה זו תימשך בשנים הקרובות.

פרילנסרים, במיוחד מבני דור המילניום, אופטימיים לגבי תחזית העבודה העצמאית. 83% מהפרילנסרים שנסקרו אמרו, כי הם חושבים שהעבודה הטובה יותר היא עבודה הפרילנס. גם אלו שעדיין לא עובדים במתכונת זו חושבים כך, ברובם. מרביתם השיבו בסקר כי הם יהיו פתוחים לכך אם ההזדמנות תהיה זמינה עבורם. העובדה כי בני דור המילניום רבים  אופטימיים במיוחד לגבי עבודת פרילנס, הוא סימן לכך שהמעסיקים יצטרכו להיות פתוחים יותר ולאפשר לעובדים שלהם להתחיל לפעול בצורה זו. הם גם יצטרכו להפסיק לחשוב על העובדים שלהם כעל "רכוש", ולהתחיל להבין איך נראית העבודה בכלכלה המודרנית.

היתרונות והחסרונות של כלכלה עצמאית

היתרונות בעבודה עצמאית הם רבים וברורים. החופש לעבוד מהבית או מכל מקום נוח אחר, השליטה על כמויות העבודה והפרויקטים הנכנסים, הניהול העצמי, וכד'. עם זאת, לעבודה במתכונת פרילנס יש גם חסרונות, כגון: אי ודאות לגבי פרויקטים עתידיים ושכר, ההכרח לגייס כל הזמן עוד ועוד עבודה, שיווק ומיתוג עצמי אינטנסיבי, ועוד.

ישנם גורמים כלכליים בעבודה כאשר מדובר מיקור חוץ. עסקים מסוימים מוצאים את זה חכם מבחינה כלכלית, למזג כישרון עצמאי עם כישרון העובד במשרה מלאה, ובכך להפחית עלויות של הטבות יד ביד עם תעסוקה במשרה מלאה.

ניצול כישרון עצמאי יכול גם להקל על עסקים להסתגל במהירות, ולאפשר להם לטפס למעלה או למטה במהירות. גיוס עובדים במשרה מלאה יכול להיות תהליך ארוך, כך ששמירה על מאגר כישרונות פרילנסרים יכול לעזור להבטיח שתוכלו לספק עובדים, בכל הנסיבות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה