עובד רכבת ישראל שחשף שחיתויות ופוטר – יפוצה בכ-423 אלף ₪ ויוחזר...

עובד רכבת ישראל שחשף שחיתויות ופוטר – יפוצה בכ-423 אלף ₪ ויוחזר לעבודתו

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה פסק כי יש לפצות בכ-423 אלף ש"ח ולהשיב לעבודה - עובד רכבת ישראל שחשף שחיתויות במערכת ופוטר.

שיתוף
רכבת ישראל תפצה עובד שפוטר

השופטת מיכל אריסון-חילו, מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, פסקה לטובת עובד רכבת ישראל לשעבר, שתבע את מעסיקתו בגין פיטורין בחוסר תום לב, לאחר שחשף שחיתויות במערכת. בפסק הדין חויבה הנתבעת להחזיר את העובד לתפקיד שיתאים לכישוריו ולמצבו הבריאותי ברכבת ישראל וכן לשלם לו סך של 372,568 ₪ פיצויי פיטורין, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ועוד 50,000 ₪ הוצאות משפטיות, סה"כ 422,568 ₪ בתוספת הצמדה.

השופטת אריסון-חילו בחנה את מידת התאמתו של התובע להגדרת "חושף שחיתות" והאם חל עליו חוק ההגנה על עובדים, המתייחס לחשיפת עבירות ופגיעה בטוהר המידות או במנהל התקין תשנ"ז-1997.

התובע, באמצעות עו"ד חי בר-אל, החל לעבוד ברכבת ישראל בשנת 1996 ועבד בה כ-8 שנים. כ-18 חודשים לפני מועד פיטורו, לאחר שחשף שחיתויות ואף הציג מועמדותו לוועד עובדי הרכבת, החלו להצטבר תלונות כנגדו, לטענתו מחוסר תום לב ותוך מגמה ברורה להביא לסילוקו מהחברה. התובע הדגיש כי במהלך כל שנות עבודתו ועד הרגע בו חשף את התנהלות הלא תקינה בחברה, לא הוגשו כנגדו תלונות על תפקודו או התנהגותו.

הנתבעת, רכבת ישראל בע"מ באמצעות עו"ד יעל דולב, טענה כי התובע הינו אדם אלים ומסוכן אשר איננו מציית לחוקי החברה ונהליה וכי כנגד העובד הוגשו 40 תלונות על ידי 22 אנשים. עוד טענה הנתבעת כי התובע פוטר במסגרת הליך פיטורין תקין לאחר 2 ועדות בירורים בנושא.

לאחר הכרעת הדין, הודיעה רכבת ישראל כי בכוונתה להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה הן כנגד הפסיקה להשיב את התובע לעבודה והן כנגד גובה הפיצויים שנפסקו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה