עובדי מעריב: עלינו לדעת מראש על כל שינוי ארגוני

עובדי מעריב: עלינו לדעת מראש על כל שינוי ארגוני

ועד עובדי מעריב הגיש צו מניעה לביה"ד שימנע מבעליו החדשים של העיתון, לנקוט בצעדים ושינויים ארגוניים ללא היוועצות עמו

שיתוף
מעריב - מינוי סמנכ"ל משאבי אנוש

לאחר פיטורי מאות העובדים, עיתונאי מעריב וארגון העיתונאים חוששים משינויים ארגוניים שייעשו לאחר שרכש שלמה בן צבי את הבעלות על העיתון. ועד העובדים והארגון הגישו לבין הדין האזורי לעבודה בקשה למתן צו מניעה וקיום דיון דחוף, בעניין מניעת ביצוע שינויים כאלה או אחרים בארגון ללא ידיעתם. הבקשה הוגשה על רקע תכנון של בן צבי לאחד את מערכת עיתון מעריב עם מערכת עיתון מקור ראשון, שנמצא גם בבעלותו.

כל שינוי שייעשה, מבקשים העובדים בצו, לא יעשה באופן חד צדדי אלא יש ליידע את הוועד בטרם יתבצעו, במטרה להיוועץ עמו. לדבריהם, מטרת צו המניעה היא להבטיח את מקום עבודתם ופרנסתם של העובדים. עוד אומרים העובדים כי הם מבקשים את הצלחתו של הארגון, וכי הם יברכו כל שינוי שנועד להבטיח את הצלחתו, אך לא הם לא יתנו יד להתנהלות חד צדדית ולהתעלמות של ההנהלה מנציגות עובדים וארגון עובדים. הם טוענים כי לפני הגשת הבקשה לצו העובדים הם ניסו לפנות אל בן צבי כדי לקיים הוועצות בנושא ארגוני כמו זה של איחוד מערוכת העיתונים, אך לדברי העובדים בן צבי מתעלם מהם.

עוד חוששים העובדים ממעבר לשיטת העסקה באמצעות אאוטסורסינג, מעבר של מערכת העיתון מתל אביב לראש העין או לירושלים, ודרישה מהעיתונאים לכתוב גם עבור מקור ראשון ללא תמורה.

כאמור לדבריהם נעשו פניות חוזרות ונשנות להנהלה בעניין, שלא זכו לכל התייחסות. הם העלו חשש כי מטרתו של בן צבי היא לעלות עובדות מוגמרות בשטח, ובעיקר למנוע מוועד העובדים לפעול כארגון יציג ולפגוע במעמדו. העובדים מדגישים כי הם אינם מביעים עמדה בשלב זה על השינויים המבניים המתוכננים, מאחר שהם עדיין אינם יודעים את כל הפרטים אודותיהם.

הם עוד ביקשו להזכיר כי מעריב נמכרה לשלמה בן צבי במסגרת תנאי – חתימה על הסכם קיבוצי. למרות זאת, נראה כי הוא מתעלם מנציגות העובדים, ונראה כי הם מהוויםמטרד עבורו. ועד העובדים וארגון העיתונאים מקיימים פגישות שבועיות בנושאים אלה, וההנהלה בוחרת לא לשתף אותם אודות התוכניות של עתיד מעריב. כל אלה אינם עולים בקנה אחד ביחסי עבודה בהם ישנו הסכם קיבוצי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה