חיות בלי חיוכים: עובדי גן החיות בלאס וגאס תובעים את ההנהלה

חיות בלי חיוכים: עובדי גן החיות בלאס וגאס תובעים את ההנהלה

תביעה בסך של 13 אלף דולר נגד מנהלי הגן, חשפה סדרת ליקויים בבטיחות ובתנאי ההעסקה. "מקום מדכא ומבייש את העיר"

שיתוף

לא רק הימורים: תביעה בסך של 13 אלף דולר הוגשה כנגד הנהלת גן החיות בלאס וגאס ארה"ב, בעקבות תלונות בנושא בטיחות לקויה ותנאי סניטריים ירודים.

מגזין האינטרנט Hummanresources Journal פרסם כי תלונות שהגיעו מעובדי גן החיות בלאס וגאס שבמדינת נוואדה למשרד האמריקני הממונה על הבטיחות והגיהות בעבודה, הביאו לתביעה שהוגשה על ידי המשרד נגד מנהלי הגן.

מכתבי העובדים כללו תלונות בנוגע לבטיחות לקויה ותנאי היגיינה ירודים בהם הם מועסקים.

מנהל גן החיות, פט דינג'ל, הפגין בתחילה אדישות כשסרב להכניס את מפקחי המשרד לצורך ביצוע בדיקות בנושא, ואמר שאם תצא התביעה אל הפועל והנהלת הגן תחויב בקנס, הדבר יביא לסגירת גן החיות.

אחת המבקרות בגן החיות סיפרה כי ביקרה בו לפני מספר חודשים וכינתה אותו "מקום מדכא שמבייש את העיר לאס וגאס".

מפקחי המשרד לבטיחות וגהות, שזכו לבסוף להיכנס מצאו כי הכינוי נכון. באתר התגלו גורמים המהווים סכנה לעובדים, למבקרים ולחיות, ביניהם הפרה של כללי הבטיחות בחשמל בביתן השומר, העדר שומרים בבית הזוחלים, והעדר אמצעי הגנה ובטיחות לעובדים השומרים על קופי פרא. המשרד אף מצא ליקויים בבטיחות בתנאי עבודתם של תלמידי התיכון והמתנדבים הצעירים המתלמדים בגן החיות.

וחמור מכך, עובד שנפצע בעקבות תקיפה של קוף כתב בתלונתו: "הנהלת המקום הציבה אותי בסכנה ממשית ופחד גדול. קיימת סכנה רבה גם לשומרי גן החיות וגם למבקרים".     

עורכת הדין לינדה פאסו, מסרה שהיא אינה מופתעת מהממצאים שהמשרד פרסם. היא אמרה שבבדיקה שערך משרד החקלאות האמריקאי, התגלו גם מקרים של הזנחת חיות, כמו מקרה שבו קופה אוכסנה לבדה בתוך כלוב. "הטיפול בקופים במקום הזה אינו מותאם לסטנדרטים המקצועיים של ימינו", היא אמרה.

הסנטור של נוואדה, ג'ון לי, הביע דאגה נוכח גובה התביעה כנגד גן החיות, שנחשב לעסק קטן שזוכה לתמיכת המדינה מעצם היותו אתר תיירותי "הטלת עונש כזה על מקום בעל תקציב זעום, היא דוגמא לבירוקרטיה מתפרעת", אמר. כשנשאל האם המשרד לא עשה נכון כשפעל להעלאת הבטיחות במקום, הוא השיב שנראה שהמשרד מתמקד בסגירת עסקים קטנים וכי "הוא אינו קיים כדי לקנוס גופים בכל דבר שהוא יכול. אנו רוצים את ביטחונם של האנשים, אך השיטה בה נוקט המשרד על מנת לשפר זאת היא פוגענית".

מלשכת דובר מושל של לאס וגאס נמסר שהנושא נמצא בבדיקה.     

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה