עובדים המשתכרים שכר שעתי באונ' תל-אביב מאיימים בעיצומים

עובדים המשתכרים שכר שעתי באונ' תל-אביב מאיימים בעיצומים

הם דורשים להצטרף למסגרת ההסכם הקיבוצי המוחל באוניברסיטה על כלל העובדים המנהליים הקבועים

שיתוף

"כאב ראש" אקדמי נוסף מגיע זמן קצר בלבד מאז הסתיים מאבק חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות.

כעת מדובר על כ-400 עובדים המועסקים לפי בסיס שעתי באוניברסיטת תל-אביב. הללו פתחו במאבק ארגוני שעלול להוביל גם הוא לעיצומים או לשביתה.

הם דורשים להצטרף למסגרת ההסכם הקיבוצי המוחל באוניברסיטה על כלל העובדים המנהליים הקבועים.

כצפוי, קיבלו מאות העובדים גיבוי מיו"ר ההסתדרות עופר עיני, בכדי שיינקטו "כל המהלכים הנחוצים" לשם שיפור מצבם התעסוקתי. תמיכה נוספת מקבלים העובדים ממזכ"ל הסתדרות הפקידים במרחב תל-אביב, עמיר שפטל ויו"ר ועד עובדי אוניברסיטת תל-אביב, אבלין מילוא.

לדברי שפטל, העובדים לפי שעות נשכרו לעבודה כמענה לצורך של האוניברסיטה בעבודה זולה. חלק ממשרות אלה אינן דורשות הכשרה מקצועית, וחלקן דורשות הכשרה בתחום הנהלת חשבונות, מזכירות או תמיכה טכנית.

"עובדי הניקיון והשמירה זכו באחרונה להסכם שנחתם בין ההסתדרות לבין המעסיק הציבורי, המיטיב את תנאיהם בתחום הפנסיה, קרן ההשתלמות, דמי החופשה וימי ההבראה", אמר שפטל. "לעומת זאת, העובדים המועסקים לפי שעות, בכלל זה אלה המועסקים באוניברסיטת תל אביב, אינם נהנים מקידום בדרגות, תוספות השכר של המגזר הציבורי אינן חלות עליהם – אף שהם עובדים ישירים של מעסיק ציבורי – התנאים הסוציאליים המשולמים להם פחותים לעומת אלה של העובדים שמשכורתם חודשית, ואין להם מנגנון הגנה מפני פיטורים החל על כלל עובדי המגזר הציבורי. כמו כן, הם אינם מקבלים שכר עבור ימים שבהם האוניברסיטה סגורה, למשל בחג הפסח, בניגוד לכלל המועסקים במוסד המקבלים שכר רגיל גם עבור הימים שבהם הם אינם מתייצבים לעבודה.

"להנהלת האוניברסיטה שמורה 'גמישות ניהולית' רחבה ביחס לעובדים אלה: אפשר לפטר אותם בהתראה קצרה וללא מעורבות של ועד העובדים או ההסתדרות. השכר של עובדים אלה הוא בסביבות שכר המינימום. אנו חוששים שההעסקה של עובדים לפי שעות, בתנאים מינימליים, תגלוש גם לעובדים שבצורת העסקה רגילה. עבודה זולה זו עלולה למשוך כלפי מטה את השכר הכלכלי באוניברסיטה וההנהלה תתפתה להחליף בהדרגה עוד ועוד תפקידים של עובדים קבועים בעובדי השעות הזולים, שאפשר לפטר בכל עת", דברי שפטל.

בהנהלת האוניברסיטה אמרו בתגובה כי "דלתה של ההנהלה פתוחה תמיד בפני נציגי העובדים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה