תמה שביתת הסגל הזוטר; יקבלו תוספות שכר ו"ביטחון תעסוקתי"

תמה שביתת הסגל הזוטר; יקבלו תוספות שכר ו"ביטחון תעסוקתי"

בתום שבועיים של דיונים מרתוניים, סוכם כי חברי הסגל יקבלו תוספת שכר של עד 16%, הסדרי ביטחון תעסוקתי ועוד

שיתוף

לאחר כמה וכמה הסכמים, ביטולים של הרגע האחרון והתבטאויות לכאן ולכאן, באה על סיומה שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטאות.

נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות ומנגד נציגי חברי הסגל הזוטר ניהלו משא ומתן אינטנסיבי בשבועות האחרונים. האחרונים פתחו בשביתה לפני שבועיים, במחאה על תנאי העסקתם, שכרם והיעדר ביטחון תעסוקתי לטענתם.

מאותו הרגע נמשכו מדי יום דיונים מרתוניים, כאשר כמה פעמים מאז כמעט והגיעו לכדי פתרון. אלא שבכל פעם צץ עיכוב אחר בשל הסתייגות של אחד הצדדים או של האוצר, שטען בין היתר כי אינו "חותמת גומי". הדיונים לוו אף בהפגנה סוערת של חברי אגודת הסטודנטים בתל-אביב, במהלכה הבעירו צמיג.

אמש חתמו הצדדים על הסכם אותו כינו חברי הסגל "היסטורי". מהיום כבר התחדשו הלימודים במוסדות האקדמיים בכל הארץ.

בין הנושאים שסוכמו במסגרת המשא ומתן: תוספת שכר לתלמידי תואר שני בגובה של %8-%16 אחוזים (בהתאם לגודל הכיתות), הסדרי ביטחון תעסוקתי במסגרת כתבי התחייבות להעסקה של דוקטורנטים, עמיתי הוראה ומרצים לחוזה של מספר שנים, תוספת חמש שנות ותק לעמיתי הוראה, הצמדה לשכר הסגל הבכיר החל מאוקטובר 2011 באופן רטרואקטיבי, תוספת הפרשות לקופות הגמל ויישום ההסכם גם בתוכניות החוץ תקציביות באוניברסיטה, אשר להן משלמים התלמידים באופן פרטי.

ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, אמרה כי "ההשקעה במשא ומתן המרתוני הובילה ליצירת תשתית הסכם היסטורי. נגענו בסוגיות כואבות מזה שנים והכנסנו תכנים שישפרו את מצבם של כלל חברי הסגל האקדמאי הזוטר. מדובר במהפך של ממש באקדמיה הישראלית. ההסכם כולל בתוכו סעיפים של בטחון תעסוקתי ומניעה של שחיקת השכר – שני נושאים מהותיים המהווים בסיס להעסקה הוגנת. אני מודה לפרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג), על הירתמותו ומאמציו להצלחת ההסכם, לור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), להתאחדות הסטודנטים ולאגודת הסטודנטים ולחברי הארגונים על העמידה האיתנה לצדנו במאבק החשוב הזה".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' רבקה כרמי, התייחסה להסכם והוסיפה כי "הסגל האקדמי הזוטר חשוב לאוניברסיטאות ולכן כבר לפני שנתיים הגענו עימם להסכם שהבטיח את זכויותיהם הסוציאליות ונתן להם תוספות שכר של עשרות אחוזים. ההסכם הנוכחי נותן מענה לסוגיית הביטחון התעסוקתי של חברי הסגל וכולל בתוכו תוספות שכר משמעותיות נוספות. אני בטוחה כי ההבנות אליהן הגענו יתרמו רבות לעתיד וליציבות מערכת ההשכלה הגבוהה באוניברסיטאות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה