עובדים בסיכון גבוה

עובדים בסיכון גבוה

הטמעת נושא הבטיחות בארגון הינה צעד ראשון והכרחי בדרך לרווחת העובדים

שיתוף
סכנה

עובדים ומנהלים רבים אינם טורחים להתייחס להנחיות הבטיחות, ובוודאי שאינם יודעים היכן ממוקמת ערכת עזרה ראשונה. עם זאת, הטמעת נושא הבטיחות וחשיבות הקפדה סביבת עבודה בריאה בקרב העובדים וההנהלה הינה כלל ראשון לרווחתם.

נירית כהן, סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל אשר התייחסה לנושא אמרה בעבר, "רווחת עובדים משמעה לא לקנות מכונת קפוצ'ינו חדשנית או לתת לעובדות שיעורי פילאטיס. רווחת עובדים מתחילה בדאגה לשלום העובדים, בריאותם ורווחתם הכלכלית, לרבות רווחת בני המשפחה בשעת הצורך".

כדי לספק רווחה לעובדים, עליכם לשאול את עצמכם בראש ובראשונה – האם מקום העבודה הוא מקום בטוח עבור העובד? כדי לוודא שאכן הארגון עושה את המקסימום כדי להבטיח לעובד סביבת עבודה בטוחה ובריאה, על הארגון להיות ערוך ומוכן להתמודד עם הבלתי צפוי בכל זמן נתון.

תכנית פעולה למצבי חירום- Emergency Action Plan

באתר האמריקאי BLR המציע פתרונות יישומיים בתחום משאבי אנוש, ממליצים לארגונים להחזיק בערכה הכתובה באופן ברורה ובה נהלי הבטיחות והחירום של הארגון המיועדים לשימוש במקרי חירום.

על ערכה זו להיות מנוסחת בצורה ברורה ובעלת נגישות לציבור העובדים מרגע כניסתם לארגון. יש לעדכן ערכה זו באופן שוטף עם חשיפה לחוקי עבודה, המלצות של גופים האחראים על בטיחות וגהות וכן ארגונים מקצועיים. בנוסף, להתעדכן מדוחות מסקנות של מקרי חירום בארגונים שונים, עדכונים של גופים ממשלתיים לגבי נהלי חירום וביטחון בשעת חירום ועוד.

בערכת החירום רצוי להתייחס לכמה שיותר סוגיות רלוונטיות לסוג העבודה, לסוג המבנה, ובכלל לסכנות העורבות לציבור העובדים ממקורות שבתוך הארגון כמו גם מחוצה לובין היתר, עליה להכיל מידע מדויק על מספר יציאות החירום במבנה, נוהל פינוי בשעת שריפה בבניין, פינוי במצב של שריפה במפעל סמוך, לחצני חירום, מיקום מטפי אש, נוהל אזעקת סיוע (משטרה, מגן דוד, כיבוי אש), נוהל חירום לשעת שוד, צפירת חירום של פיקוד העורף ועוד.

מאיפה מתחילים?

כדי ליצור תשתית לערכה לשעת חירום יש להיעזר במומחים מדיסציפלינות שונות: מד"א, המוסד לבטיחות וגהות, נציגים בוועדים מקצועיים הרלוונטיים לענפי העיסוק בארגון וכו'. בנוסף, גם נציג של חברת הביטוח יכול ללמד על הסיכונים האורבים לעובדים בארגון.

מעבר לסכנות השכיחות כגון שריפה, פציעות עובד ומקרי חירום רפואיים , על הערכה לשעת חירום לתת מענה פרטני לעובדים על פי אופי העבודה והארגון, כמו במקרים בהם למשל ישנה חשיפה לחומרים רעילים, וכן למאפייני ציבור העובדים- למשל במקרה בו מועסקים אנשים מבוגרים או בעלי נכויות. בהתאם, עליה לתת מענה לכל סכנה ייחודית בנוהל אחיד, מסודר ונהיר לכול.

בכנס רווחה ארגונית הקרוב ניתן יהיה להיחשף למודלים ותוכניות רווחה נוספות "מחוץ לקופסה"  שיושמו בארגונים שונים וכן למתודות מובילות מהארץ ומהעולם מתחום הרווחה.
 
למידע נוסף על כנס רווחה ארגונית לחץ כאן
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. כמורה למשאבי אנוש המגישה לפרוייקטים חמש יח"ל, אני נעזרת רבות במאמרי המערכת. אשמח אם תוכלו לציין את השם המלא כותבי המאמרים לכל מאמריכם, דבר שיאפשר לתלמידותיי לתת את הקרדיט הראוי בגוף העבודה ובביליוגרפיה.
    תודה מראש!

  2. ניתן לתת את הקרדיט לפורטל משאבי האנוש HRus.co.il שכן בתהליך הכתיבה מעורבים אנשים רבים פעמים רבות ואז נכתב כי זה מאמר מערכת.

השאר תגובה