11% מהעובדים שלכם יודעים דבר מה שהיה מוביל לפיטורים של עמית

11% מהעובדים שלכם יודעים דבר מה שהיה מוביל לפיטורים של עמית

סקר חדש מראה שנאמנות העובדים אחד לשני, ומדיניות שמירת הסודות בין עמיתים, מונעת מהארגון מידע קריטי על העובדים, כזה שהיה אף מסתכם בפיטורי עובדים!

שיתוף

אנחנו משקיעים שעות על גבי שעות בניסיון לבנות צוותים חזקים ומגובשים ובכלל בניסיון לייצר אווירת עבודה חברית או אפילו משפחתית. סקר חדש, שתוצאותיו פורסמו כאן באתר משאבי אנוש HRus, מלמד אותנו ש-70% מקרב העובדים גורסים שחבר/חברות במקום העבודה זה מה שהופך את מקום העבודה לנעים/חיובי. אז מה הפלא שכל מי שקרא אי פעם מחקר או אפילו סקר עובדים קצר בנושא, מבין את חשיבותו של מושג החברות במקום העבודה?

בעול המנוכר שבו אנו חיים, בשוק עבודה תעשייתי, תחרותי, שלא מבטיח לעובד קביעות נהפוך הוא, שמבטיח לעובד חוסר קביעות… חברות היא משהו שגורם לעובד להרגיש שייך, מחובר, מוערך. החברות חשובה לעובדים ולכן היא חשובה לארגון כי בשורה התחתונה, עובדים מאושרים נשארים יותר ונותנים יותר. לכן, כי מי שקרא מחקר או סקר על חברויות במקום העבודה – ממהר להשקיע משאבים בגיבוש עובדים. אולם האם עצרתם רגע לחשוב על המחיר שאותן חברויות גובות?

המחיר שגובות חברויות במקום העבודה הוא הרבה מעבר לבזבוז זמן ארגוני בשל שיחות מסדרון, הפסקות קפה ארוכות מן הרגיל ורומנים בעבודה שמכניסים מתח חדש ולעתים סיומו של קשר מוביל לכך שאחד מבני הזוג מבקש לעבוד מחלקה, סניף או פשוט בוחר לעזוב. עד כאן דיברנו על מחיר ידוע מראש ומחושב. אולם תוצאות של סקר חדש שבוצע לאחרונה, מראות לנו שחברויות בארגון גובות מחיר נוסף.

שאלון עובדים, שתוצאותיו פורסמו באתר star94.com, הציג בפני עובדים שאלה אחת: האם את/ה יודע/ת משהו שעלול להוביל לכך שהעמית שלך יפוטר?
על פי הסקר, 11% מקרב העובדים יודעים דבר מה שלו היו בוחרים לשתף בו את הנהלת הארגון, זו הייתה בוחרת לפטר את העובד מידית.

אין סודות בארגון! חשבתם שיש דבר שנקרא דיסקרטיות? שיחות בדלתיים סגורות? סיסמאות / והרשאות אישיות לכל עובד במטרה למנוע ממידע להתפשט כמו מגפה? זה לא בדיוק עובד. הקירות בארגון עדיין דקים, ויש סדקים באמצעי המיגון שבניתם, כך עולה מתוך הסקר.

מהסקר עוד עולות מגמות שאמורות להדאיג או לכל הפחות להדליק נורה אדומה בקרב מנהלים בארגון. לדוגמה:
62% מקרב העובדים שמע במקרה תלונה של עובד על עובד אחר.
53% מקרב העובדים צוטטו לשיחה שאת פרטיה הם לא היו אמורים לשמוע.
35% מקרב העובדים שמעו "במקרה" את המנהלים מדברים על פיטורים במסגרת צמצום או פיטורים של עובד ספציפי.
22% מקרב העובדים קיבלו "במקרה" מידע על משכורות של עובדים / מנהלים בארגון.
20% מקרב העובדים שמעו על או שהיו עדים לרומן במשרד.
18% מקרב העובדים היו עדים לסיטואציה שבה עמית שיקר למנהל שלו.
11% מקרב העובדים היו עדים לסיטואציה שבה עובד אחר "חיבל" בעבודה.

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה