סכסוכי עבודה בשני מפעלי כימיכלים בדרום; בפלאפון מחריפה השביתה

סכסוכי עבודה בשני מפעלי כימיכלים בדרום; בפלאפון מחריפה השביתה

עובדי המפעלים "תרכובות ברום" ו"מגנזיום ים המלח" מוחים כנגד מגעים למכירת מפעלי כימיכלים לישראל לחברה קנדית

שיתוף
ההסתדרות

סכסוך עבודה הוכרז אתמול בשני מפעלים בים המלח: מפעל "תרכובות ברום" ומפעל "מגנזיום ים המלח". זאת לאחר סכסוך שאושר בשבוע שעבר במפעלי ים המלח.

שני המפעלים שהצטרפו אתמול לסכסוך העבודה שייכים לתאגיד כי"ל. העובדים מתנגדים למגעים המתנהלים לצורך מכירת מפעלי כימיכלים לישראל  לחברת "פוטאש" הקנדית. מכירת החברה מעלה חשש בקרב העובדים לפגיעה בזכויותיהם ובביטחונם התעסוקתי.

הסתדרות הנגב וועדי העובדים של המפעלים מנסים לפעול מול המדינה על מנת למנוע את מכירת המפעלים, המחזיקה במניית זהב בחברה, ומול ההנהלה של החברה. העובדים טוענים כי בעליו החדשים של המפעל יפעלו כדי לפגוע בתנאי העובדים המועסקים במפעלי כי"ל כדי לשפר את הרווחים. לדבריו של יושב ראש ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, העסקה נרקמת על חשבונם ומאחורי גבם של העובדים. המפעלים מפרנסים כיום אלפי משפחות בדרום, שנמצאות בסכנה.

עוד לדבריו ההסתדרות מצפה לשיתוף פעולה והיענות מצד המדינה והנהלת החברה, ושביתה היא הצעד הבא בו ינקטו העובדים. יושב ראש ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, אמר כי החברה הקנדית תבחר לנקוט בפיטורי עובדים כאשר רווחי החברה מעט ירדו. אז יבחרו לפטר את העובדים בישראל ולא את העובדים בקנדה. לדבריו, המכירה תשפיע על גורמים נוספים ועל אלפי עובדים אחרים מחוץ לחברה, כגון נותני שירותים.

פלאפון: הוחרפה השביתה

 בינתיים הוחרפה היום השביתה בפלאפון. עובדי מוקד השירות בפתח תקווה החליטו לשבש את העבודה. מוקד שירות זה מצטרף לשביתה שפתחו המוקדים בירושלים ובבאר שבע לפני עשרה ימים, ושאליהם הצטרפו גם המוקדים בחדרה ובאום אל פחם. כן ממשיכים השיבושים במטה החברה בגבעתיים, בחטיבת ההנדסה ובמרכז הלוגיסטי הממוקם באיירפורט סיטי.  

העובדים שובתים בעקבות התנגדות ההנהלה וגיל שרון בראשה להכיר בהתארגנות עובדי החברה בהסתדרות. במקביל מתקיימות היום הפגנות מול מוקדי השירות, בהשתתפות פעילים בהסתדרות וחברי הפורום לצדק חברתי. ההסתדרות טוענת כי יש בידה טפסי הצטרפות חתומים של שליש מהעובדים בחברה, המספר המינימלי הדרוש להתארגנות בהסתדרות כחוק, ובקרוב אף תכריז על מחצית מעובדי החברה שהצטרפו.

מההסתדרות נמסר גם כי עוד ועוד עובדים של פלאפון מצטרפים להסתדרות, פעולה המעידה על חוזקו של ועד העובדים בפלאפון. היא קוראת להנהלה להתחיל במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי. מנגד, הנהלת פלאפון מסרה כי מדובר במיעוט עובדים המשתתף בשביתה, ורוב העובדים מתנגדים להשתתף בה. לפיכך מוקדי השירות פועלים כרגיל, וכך גם כל יתר החברה. עוד טוענת ההנהלה כי לא מדובר בשליש ממספר העובדים שהצטרפו להסתדרות, אלא במספר קטן בהרבה.

אתמול היתה אמורה להתקיים פגישה בין שאול אלוביץ', בעליה של חברת האם בזק, לבין יושב ראש ההסתדרות. מטרת הפגישה היתה לנסות ולסיים את סכסוך העבודה בחברה. הפגישה בוטלה על ידי אלוביץ', עקב ידיעת התקשורת על קיומה, ככל הנראה לאחר שהמידע הודלף.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה