השימוש בכלי ה-ODT להדרכת עובדים

השימוש בכלי ה-ODT להדרכת עובדים

ראיון מקדים עם טובל ליפא, מנכל תות בשטח, על סדנת ה-ODT שתועבר במסגרת חבילת הידע למנהלי משאבי אנוש.

שיתוף
טובל ליפא - הדרכות ODT למנהלים ועובדים

כנס משאבי אנוש 2013 מזמין אותך לקחת חלק בחוויה חד פעמית – לפרטים נוספים לחץ כאן!


כנס משאבי אנוש 2013, שיתקיים ב-12 בנובמבר במלון כפר המכבייה, יטמון בחובו הזדמנות חדשה להתוודות לשיטת האימון של חברת תות (תקשורת ותוצאות) באירוע חוייתי שכולל הרצאות, סדנאות ותרגול חווייתי. או במילים אחרות: ODT.

לקראת הכנס שוחחנו עם טובל ליפא, מנכ"ל תות בשטח, מי שיעביר את הסדנה בכנס בניסיון לתת לכם טעימה ממה שמצפה לכם שם.

רקע: טובל ליפא (בן 28) הינו בוגר המכללה הקדם צבאית לפיקוד בבית הספר הריאלי בחיפה. השירות הצבאי שלו כולל גיוס לקורס חובלים, פיקוד בבית הספר לקצינים בבה"ד 1 וכן מ"פ במסלול ההכנה לקצונה של חיל הים.

כיצד הגעת לעסוק ב-ODT?

טובל ליפא: אני עוסק בהדרכה וחניכה למעשה כבר מגיל 14. כששירתתי בבה"ד 1 מישהו השאיר דף במשרד. פתחתי אותו וראיתי סדרת תרגילים לפעילות בשטח. זה נתן לי השראה לעשות יום כיף בשטח לפיקוד והשמה. מההתנסות הזו גיליתי שזה כלי מדהים לגיבוש ולהעברת מסרים ומתוך ההבנה הזאת בניתי תוכנית לימי פיקוד והדרכה ביערות הכרמל.

יום אחד, בזמן שארגנתי את הפעילות בשטח ראיתי שמגיעה קבוצה אזרחית ועושה בדיוק את אותו דבר. הם פשוט 'עטפו' את זה בצורה יפה יותר. אז הבנתי שזה כלי נחוץ ושיש לו ביקוש.

עבדתי בפארק דני-הי בקיסריה ואחר כך כמעט שנתיים בסוכנות היהודית בארה"ב. לפני 4 וחצי שנים החלטתי לפתוח חברה המתמחה ב- ODT.

נפגשתי עם אלון גל, מייסד ומנכ"ל תות, והחלטנו לפתוח את החברה בתוך קבוצת תות. זו הייתה ההחלטה החכמה בחיי כי מה שמייחד אותנו כעת זה התוכן של חברת תות. להרבה חברות יש את הפלטפורמה והם מקיימים אירועים על מתכונת זהה אבל מה שמייחד אותנו זה השילוב של אימון ומתודיקה. אני מביא את שיטות האימון וחברת תות מביאה את התכנים וזה מה שמייצר את הייחוד.

ספר לי על פעילות ה- ODT במתכונת של תות בשטח

טובל ליפא: יש לנו כ-45 תרגילים שאיתם אנחנו מגיעים לכל ארגון בכל מקום בארץ ובעולם. ישבנו ויצקנו לתוכם את ארגז הכלים האימוניים שלנו עם התכנים של תות. אנחנו מגיעים לחברות ומציעים להן את המסגרות הללו כשלמעשה אנחנו מתאימים את סדרת האימונים ואת התרגילים הספציפיים בתפירה אישית במיוחד בשביל הארגון.

אני מעוניין להמחיש את הקונספט באמצעות דוגמה מהשטח. אחד התרגילים בארסנל שלנו הוא תרגיל שמתבצע בתוך מבוך ספירלה שמונח על הרצפה. העובדים צריכים להניע את המוט כאשר ניתן לעשות זאת רק באמצעות הרמת 30 חבלים. בפעם הראשונה שקבוצה מבצעת את התרגיל היא מצליחה במשימה תוך 5-7 דקות. אנחנו מזמינים אותם לעשות ניסוי בשם: התנהלות בשקט מוחלט. הפעם הם צריכים לבצע את התרגיל בשקט, כשכל אחד מחליט כראות עיניו מתי הוא מושך את החבל שלו ומתי הוא מרפה. בפעם השנייה שהם מבצעים את התרגיל הזה, בשקט, הם מגיעים לתוצאה תוך 45 שניות עד דקה.

התובנה המתבקשת מתרגיל זה היא שאנחנו יכולים לחיות כחלק מהמערכת. להגיב כשהבנק מתקשר או לבוא כשהמנהל קורא לנו…. אבל אנחנו יכולים לבחור לא להיות בורג במערכת. כל אחד מאיתנו יכול לקחת אחריות על עצמו ולהכתיב את הקצב בתוך המערכת. לא צריך למשוך כי יוסי משך או כי יוסי אמר… לא משנה אם יוסי מושך יותר או פחות ממני. הכול מתחיל בי.

גם כשאני שואל מתי היה קל יותר לבצע את התפקיד מבחינה פיזית, התשובה היא שבפעם השניה היה קל יותר. זה בגלל שכשאנחנו מכתיבים את הקצב שלנו אנחנו משקיעים פחות אנרגיות והכול נראה פשוט יותר.

היופי בתרגיל מהסוג הזה הוא שתהליך העברת התוכן בחברה הוא קצר. אני מסוגל להעביר את המסר בתוך 3-4 שעות במקום בחודש שלם של הדרכה תאורטית. בשיטה זו האסימון נופל מהר יותר. העובד חייב להתעמת עם התוצאות ולשנות את הדרך שלו בהתאם.


 למידע נוסף ורישום לסדנת ODT במסגרת חבילת הידע למנהלי משאבי אנוש – לחץ כאן!


אנחנו מכירים את המודל הזה של למידה תוך כדי תרגול. אפילו את תרגיל הבמבוק חלק מאיתנו כבר מכיר ואף התנסה בו. אז מה שונה כאן?

נותני חסות כנס משאבי אנוש 2013טובל ליפא: החיבור לתכנים של תות שבאים לידי ביטוי בשיחות שאחרי. בארגונים אחרים התרגיל הזה בא להעביר את המסר של עבודת צוות. ישנן מקומות שבהם הרעיון הוא שיש מנהל אחד שמכתיב את הקצב ורק אם כולם ישתפו פעולה איתו אז זה יעבוד. המסר שלנו הוא הבשורה. אנחנו נשענים על העקרונות והערכים של קבוצת תות לפיהם – לי יש את הכוח! אני לא עוד בורג במערכת. אני המערכת. אני לוקח אחריות על עצמי וכל עוד כל אחד לוקח אחריות על עצמו זה עובד!

נכון, יש ארסנל מקובל של כלים / תרגילים שחברות רבות משתמשות בהם. אני דווקא בוחר להשתמש בתרגילים המוכרים. אני עובד הרבה עם הצבא ושם מכירים היטב את הארסנל. הרבה פעמים כשאני מגיע לשטח אני שומע קצינים אומרים "מה עוד פעם התרגיל הזה?". אבל אז הם רואים את ההבדל ואת הערך המוסף בשיטה שלנו כשהם נחשפים לתכנים ולתובנות שלנו.

מה מצפה למנהלי משאבי אנוש שנרשמו לכנס וצפויים להשתתף בסדנה שלך?

כל מי שישתתף בסדנה שלי בכנס מובטח לו שהוא ירחיב את ארגז הכלים שלו. האימון הוא דבר יפה כי הוא מוסיף. יש לנו ידע ויש לנו ארגז כלים. ככל שמוסיפים עוד כלים, אנחנו נהפכים לחזקים יותר כי יש לנו אפשרות לבחור ממאגר גדול יותר. אני מלמד אותם איך כמנהל או עובד ניתן לזהות, בזמן הקצר ביותר, את צורת התקשורת של האדם העומד מולם. היכולת הזו מאפשרת להם להעביר את המסר בצורה ברורה. אנשים רבים מעבירים מסרים כשהם חושבים שעשו זאת בצורה ברורה אבל מה שברור להם לא בהכרח ברור לאדם שעומד מולם. בין אם זה עובד או מנהל בכיר, הדרך הנכונה להעביר לו את המסר היא בדרך שלו. רובנו מעבירים מסר בדרך שלנו וזה הפספוס. הרבה פעמים אנחנו רוצים להעצים עובד אבל עושים את ההפך. אנחנו במילה אחת יכולים להרים או להרוס עובד.

חשוב לי שאנשי משאבי אנוש יגיעו לסדנה שלי כדי להיחשף למתודות ולתכנים הייחודיים שלנו. יש לנו כל כך הרבה מה להציע למחלקת משאבי אנוש, אנחנו למעשה ONE STOP SHOP -אנחנו נותנים להם את כל הפתרונות, החל מכלים לגיוס עובדים ועד להכשרת מנהלים.

אפשר לשלב את הפעילות של תות בשטח במסגרת אימונים והדרכות מחוץ לארגון. כך לדוגמה ניתן לשלב את הפעילות שלנו כחלק מסופי שבוע, טיולים, ימי כיף, ערבי גיבוש וכיו"ב. את התכנים אנו יוצקים כדי לענות על הצרכים של הארגון כמו העצמת מנהלים, פיתוח מחלקת מכירות או שירות לקוחות, חיזוק עבודת צוות ועוד. הפעילות שלנו, שמותאמת בתפירה אישית לצרכים של הארגון, משלבת הרצאות וסדנאות מעצימות. אנחנו נותנים פתרון כפול שהוא שילוב של הדרכה והעצמה עם פעילות רווחה וגיבוש גם יחד.


במסגרת הכנס השנתי לניהול משאבי אנוש 2013 תערך 'פעילות ODT: תקשורת משאבי אנוש עם העובדים וההנהלה' במסלול לבחירת המשתתפים, אך משתתפי הכנס יקבלו גם כרטיס למימוש עתידי להשתתפות בסדנת ה-ODT המלאה של טובל במסגרת חבילת הידע שהרכבנו עבור מנהלי משאבי אנוש.

חבילת הידע כוללת 2 כנסים והשתתפות ב- 4 סדנאות במחיר סמלי של 550 ש"ח פלוס מע"מ בלבד!

למידע נוסף על חבילת הידע למנהלי משאבי אנוש – לחץ כאן!

למידע נוסף על הכנס השנתי לניהול משאבי אנוש – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה