בלי משרד, בלי דוא"ל – כך עושים את זה ב-WordPress

בלי משרד, בלי דוא"ל – כך עושים את זה ב-WordPress

כיצד מתנהל בהצלחה ארגון ללא אימיילים וללא משרד? באמצעות המוצר שלו

שיתוף
סביבת עבודה

סביבת עבודה

כבר כתבנו לא פעם על יתרונות העבודה מהבית; גם סיפרנו לכם שיש חברות שהחליטו להגביל את השימוש בדוא"ל על מנת שהעובדים יתקשרו ביניהם יותר. האם ייתכן שאפשר לחבר את שתי המגמות האלה במקום עבודה אחד? התשובה היא כן, אבל המונח "מקום עבודה" רחוק מלתאר את המציאות במקרה הזה. ב- WordPress אין משרד שבו העובדים נפגשים וגם על מנת לתקשר לא משתמשים בדוא"ל.

אתר WordPress נמצא במקום ה-15 ברשימת האתרים הפופולריים ביותר בעולם. את ההצלחה הזאת מתפעלים 170 עובדים שאינם חולקים ביניהם משרד. כל מועסקי וורדפרס עובדים מרחוק ומשתפים ביניהם פעולה באמצעות כלים מקוונים וללא פגישות פנים אל פנים. זה אולי מודל קיצוני במקצת של עבודה מהבית או עבודה מרחוק, אבל אי אפשר לומר שהוא חריג. מה שעושה את צורת העבודה בוורדפרס יוצאת דופן באמת, זו העובדה שהיא נעשית ללא שימוש בדואר אקלטרוני, אלא באמצעות רשומות בבלוגים, שהן בעצם המהות של וורדפרס. העובדים נרשמים כעוקבים אחר בלוגים שקשורים לפרויקטים שבהם הם מטפלים, ובעלי הבלוגים אחראים לדווח בהם על כל מה שעשוי להיות רלוונטי לצוות. סקוט ברקון מהאתר Levo League מסביר איך זה עובד.

• העובדים מועצמים לקבל החלטות בעצמם. רוב העובדים בוורדפרס עושים עבודה ממשית – כותבים קוד, מעצבים או מספקים תמיכה ללקוחות. הם מועצמים לסגנון עבודה יזמתי, ליצור עשרות שינויים בשירות בכל יום ללא צורך בקבלת אישור משרשרת ניהולית מעליהם. משמעות הדבר היא שיש פחות אנשים שתפקידם להעביר החלטות כחלק ממשרתם. הדבר מצמצם מאוד את הצורך בשימוש בדוא"ל.

• העובדים באמת עובדים. יש עובדים, לא בוורדפרס, כנראה, ששליחת הודעות דוא"ל בזו אחר זו לגורמים שונים בארגון היא הדרך שלהם לדווח "אני עובד/ת!" למועסקים בוורדפרס אין צורך בכך מפני שהם מבצעים, כאמור, עבודה ממשית – מה שהם מספיקים לעשות בפרק זמן נתון פשוט מציג עצמו באתר.

• יש פחות פוליטיקה משרדית. כאשר כל אחד יכול לראות מה חברו עשה ועושה, אין צורך להקדיש זמן כדי לוודא שהמנהל יודע במה הכפוף לו מעורב במסגרת תפקידו. במצב רגיל, טוען ברקון, הדוא"ל משמש במידה רבה כאמצעי ל"כיסוי הישבן" בבחינת "אל תגידו שלא הודעתי לכם."

• יש פחות פגישות. דמיינו את זה: אתם מוחקים מתיבת הדוא"ל הנכנס שלכם כל מה שקשור בתכתובות הכנה לפגישות וסיכומי פגישות. סביר להניח שהתיבה תשיר נתח לא מבוטל מנפחה. בוורדפרס מתקיימות מעט פגישות, כך שלאנשים אין צורך לשגר הודעות שקשורות אליהן. כאמור, העובדים עוקבים אחרי הפרויקטים שהם מעורבים בהם באמצעות בלוגים ושם גם מעדכנים מה עשו בעצמם, כך שאין צו רך בערוץ נוסף כדי לתזכר מה בוצע, מה קורה, על מה עובדים ועם מה מתמודדים.

• הדוא"ל הוא ערוץ סגור. מצד אחד עובדים מתחשבים בארגונים נוטים להימנע מדוא"ל קבוצתי, כי הם יודעים שממילא תיבות הדוא"ל הנכנס של כולם כבר כורעות תחת הנטל; מצד שני מי שאינו מכותב להודעה מסוימת נשאר מחוץ למעגל האינפורמציה. שימוש במדיה החברתית פותר את הבעיות הללו, וחברות רבות כבר הפנימו זאת. במקרה של וורדפרס מדובר בבלוגוספירה, צורה ותיקה אך עם זאת רלוונטית ופופולארית למדי של מדיה חברתית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה