עובדים מהבית: יעיל ומשתלם

עובדים מהבית: יעיל ומשתלם

משרה שמבוססת על עבודה מהבית משתלמת למעסיק, לעובד, לסביבה ולכל מי שנמאס לו מהפקקים בבוקר או בערב. חברות שעברו לשיטת העסקה כזאת נהנות מהתוצאות

שיתוף
עבודה מהבית

עבודה מהבית

נתונים שנאספו על ידי Telework Research Network, חברת ייעוץ שמתמחה בנושאי גמישות מקום העבודה, הם בשורה לאמהות וגם לאבות שרוצים לראות את ילדיהם יותר מחצי שעה לפני השינה, לאנשים שמאסו בבזבוז הזמן בפקקים ולמי שמתאים לו בין משימה למשימה להניח סיר על האש או למלא מכונת כביסה. בקיצור: משרה שבה רוב הזמן העובד נמצא בבית היא סידור משתלם למעסיקים ולעובדים.

על פי הממצאים, משרה שכזאת עשויה לחסוך למעביד 10,000 דולר על כל עובד שמועסק בהסדר של עבודה שרובה מבוצע מהבית. החיסכון הכספי הוא תוצר של תפוקה מוגדלת, הפחתה בעלויות אחזקת המשרד, פיחות בהיעדרויות ופיחות בעזיבות. גם למועסקים זה משתלם – הם עשויים לחסוך 1,600 עד 6,800 דולר וכן זמן השקול ל-15 ימים שאותו העבירו בעבר בנסיעות.

על פי TRN ארבעים ושבעה אחוזים מהאנשים שקיבלו את האפשרות לעבודה מרחוק דיווחו שהם "מרוצים מאוד" ממשרותיהם, זאת בהשוואה ל-27 אחוזים בלבד מהעובדים הכבולים למשרד. יותר משני שלישים מהמעסיקים דיווחו על גידול ביצרנות בקרב המועסקים שלהם העובדים מרחוק.

עובדים יותר ומרוצים יותר

יש כמה גורמים לשיפור בתפוקה: פחות הפרעות, ניהול זמן יעיל יותר, תחושת העצמה, שעות גמישות, יותר שעות עבודה. חברת טלקום הבריטית העריכה עלייה של 20 אחוזים בתפוקה באמצעות טלקומוניקציה. חברת Dow Chemical העריכה שיפור בשיעור של 32 אחוזים, וחברת Alpine Access, שמספקת שירותי מענה טלפוני והיא מהמעסיקות הגדולות ביותר בארצות הברית של עובדים מרחוק באמצעים וירטואליים לחלוטין, מייחסת 30 אחוזים של עלייה במכירות והפחתה של 90 אחוזים בתלונות של לקוחות לעובדיה המועסקים מהבית.

חברת Sun Microsystems נוכחה שהעובדים מרחוק העבירו 60 אחוזים מזמן הנסיעות שחסכו בעבודה עבור החברה. על אף שלכאורה המועסקים מהבית עובדים קשה יותר, 90 אחוזים מהם אמרו שהם מרוצים יותר מהאיזון שבין העבודה לחיים.

היעדרויות לא מתוכננות מהעבודה עולות הון למעסיקים. על פי TRN שבעים ושמונה אחוזים מהעובדים מודיעים שהם חולים כאשר אינם חולים. עבודה מרחוק הוכיחה את עצמה כשיטה השנייה ביעילותה בהפחתת היעדרויות; השיטה הראשונה היא לוח זמנים גמיש. אנשים שעובדים מהבית לעתים קרובות ממשיכים לעבוד כשהם חולים. הם יכולים לשוב לעבודה מהר יותר לאחר לידה או ניתוח וקל להם יותר לקבוע סידורים אישיים כמו ביקור של השרברב, קבלת שליחויות, פגישות עם מורים וכדומה, מבלי להפסיד ימי עבודה לשם כך.

הסיבות העיקריות שגורמות לעובדים לרצות לעבוד מהבית:

הימנעות מנסיעות (71-63 אחוזים)

גמישות רבה יותר (66-49 אחוזים)

תפוקה רבה יותר (52-41 אחוזים)

חיסכון בכסף (31-28 אחוזים)

יתרון עצום נוסף של צורת העסקה כזאת הוא צמצום הפגיעה בסביבה בשל פליטות פחמניות מכלי רכב, יתרון שיש לו השלכה חשובה על בריאות הציבור ובריאות העובד, וזה משהו שכל ארגון שלקח על עצמו מחויבות לערכי קיימות צריך לשקול. שאר הציבור נהנה מפחות פקקים בדרך ופחות תאונות דרכים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. הכתבה כללית ומציגה רק מה טוב לעובד וקובעת שיש יעילות ללא פרוט.
    אין התייחסות לסוג התפקידים שזה מתאים להם ואין התייסות לחוקי העבודה בישראל המחייבים את המעסיק לנהל את שעות העובדים.

  2. גדי – נכון, אין התייחסות מלאה לכל הסוגיות והנקודות בנושא, לא ניתן לכתוב את כל מה שניתן לומר (על אף נושא) בכתבה בודדת (במיוחד בלי לאבד את הקורא – במיוחד באינטרנט).

    חיפוש של המושג עבודה מהבית, או לחיצה על התג המתאים בראש העמוד יביאו אותך לדף סיכום של כתבות בנושא, ופרסמנו (ועוד נפרסם חומר רב בנושא זה).

    כמו כן ממליץ לקרוא את כתבתו של רואה החשבון ליעד ברזילי שנתן התייחסות למצב בארץ ולסוגיות שהעלת פה – //www.hrus.co.il?p=7261

השאר תגובה