נעים מאוד – הכירו את המותג שלכם

נעים מאוד – הכירו את המותג שלכם

כאשר אתם מגייסים עובדים חדשים לארגון עליכם להכיר את האנשים הללו היטב, לדעת את נקודות החוזק והחולשה שלהם, איך הם יעבדו בצוות וכיצד הם יפעלו לטובת הארגון

שיתוף

מיתוג צעיר

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס מכירים היטב את המועמדים ואת העובדים שלהם, אך כמה הם מכירים לעומק את מותג הארגון?!

אתם וודאי יודעים באיזה סוג של ארגון אתם פועלים וזוכרים בעל פה את הלוגו של החברה, אך מהי מידת ההיכרות שלכם עם מותג הארגון, כמה אתם יודעים לקשר את המדיניות של הארגון עם המותג וכיצד לגייס עובדים שמתאימים היטב למותג שלכם?

מדוע חשוב להכיר את מותג הארגון?

מותג הארגון הוא כמו מערכת השמש שהכל סובב סביבה. המותג הוא תעודת הזהות של הארגון, כך שכל גיוס וכל עובד בפועל צריכים להתאים לו. גם פיתוח הארגון העתידי מבוסס על המיתוג שלו – ארגון ירוק לדוגמה, לא יפתח מוצר מהפכני אם נמצא כי הוא מזהם את הסביבה.

אם אינכם מכירים היטב את מותג הארגון, תתקשו לגייס את האנשים המתאימים ולהכשיר את העובדים הקיימים כך שיממשו את חזונו.

כיצד אם כך תוכלו להכיר לעומק את המותג?

הכירו את קהל היעד

הכל מתחיל בהכרת קהל היעד שלכם – הלקוחות. מי הם לקוחות הארגון, מה מאפיין אותם, מה הם מייצגים? הם קהל היעד הם אנשים מבוגרים? או צעירים יותר. האם מדובר בשוק מקומי או גלובלי? האם באוכלוסייה חושבת במיוחד, או באוכלוסייה מבצעת? רק לאחר שתכירו לעומק את קהל היעד של הארגון תוכלו לגייס מועמדים בהתאם לקווים אלו שיתאימו למוצר אותו הארגון מפתח וללקוחות הרוכשים אותו.
הכרת המותג מתחילה בהבנת הלקוחות שלו.

הכירו את המתחרים

אין זה מספיק להכיר את הלקוחות – אוהדי הארגון שלכם, עליכם להכיר גם את המתחרים. ככל שתכירו את המתחרים של הארגון היטב, כך תדעו לאילו מועמדים הם מכוונים בתהליך הגיוס שלהם ותוכלו ללמוד מכך האם גיוס מועמדים דומים יסייע בהגדלת התחרות. ארגונים וחברות נמצאים בשוק תחרותי כל הזמן ועליהם להוביל בתחרות על מנת לשגשג. הכרת המתחרים שלכם תסייע בגיוס נכון ולהובלה בתחרות.

הכירו את מדיניות הארגון לעומקה

מיתוג הארגון נבנה מתוך המדיניות שלו ולהפך – מדיניות הארגון מתאימה את עצמה למיתוגו. אם נשוב לדוגמת הארגון הירוק, המפתח מוצרים ירוקים לשמירה על הסביבה, סביר שבין מדיניות הארגון נמצא שמירה על הסביבה וטיפול נכון בפסולת ובאנרגיה של המבנה. בהתאם לכך גם העובדים, שהם שגרירי המותג, צריכים לחשוב ולפעול ירוק. עליהם לקחת אחריות סביבתית ולהתנהל בצורה נכונה ומתאימה למדיניות הירוקה, לאורך כל שהותם בארגון. בהתאם לכך עליכם כמנהלי משאבי אנוש להנחיל מדיניות זו בקרב העובדים החדשים והקיימים.

הכירו את היעדים והחזון

את חזון הארגון והיעדים שלו חובה להכיר. הם חלק מתרבות הארגון והם מצטרפים לבניית המיתוג שלו. בנוסף, גיוס יעיל מוכרח להיות מותאם לחזון וליעדים שהארגון רוצה להשיג. ככל שתכירו לעומק את שני הפרמטרים הללו, כך תכנסו יותר לעובי המותג. בישיבות הנהלה תוכלו לקבל מידע ולהיות מעורים במשימות וביעדים הקרובות שהארגון רשם לעצמו, ולקחת בהם חלק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה