5 טיפים לניהול צוותים מוכווני תוצאות

5 טיפים לניהול צוותים מוכווני תוצאות

כאשר מודדים אנשים בתוצאות ולא בשעות, אופי העבודה משתנה וכך גם סגנון הניהול

שיתוף
ניהול צוות מוכוון ביצועים

ניהול צוות מוכוון ביצועים

אחת המגמות העכשוויות בניהול כוח אדם היא מדידת ביצועים בלבד, ללא התמקדות בשעות עבודה או בשעות הנוכחות של העובד במשרד, למשל ROWE – Results Only Work Environment (סביבת עבודה של תוצאות בלבד). עולה השאלה מהי הדרך הטובה ביותר לנהל צוותים מוכווני תוצאות, מכיוון שעל אף שכל הארגונים שואפים מן הסתם לתוצאות, ניהול בסגנון ROWE עשוי להיות שונה מהניהול המסורתי. קלי רסלר, שותפה בייסוד שיטת ROWE מציעה כמה טיפים לניהול צוותים מוכווני תוצאות, שטובים גם לקבוצות גדולות וגם לקבוצות קטנות.

1. הכשרה מצטלבת לפונקציות קריטיות. אם אחד התפקודים שעליו אחראי הצוות, כמו שירות לקוחות, מחייב זמינות גבוהה, צריך שלפחות שני אנשים יוכלו לספק את המענה על מנת למנוע מצב של חסך שיכול לקרות כאשר יש רק אדם אחד שמסוגל לבצע את העבודה והוא נעדר או עסוק בזמן מסוים. לכן כדאי להכשיר אנשים בעלי תפקיד אחר גם לתפקיד הזה, על מנת שהפונקציה תמולא תמיד. האדם יעסוק בתפקידו העיקרי, אך בעת הצורך יוכל למשל לתת תמיכה ללקוח. תפקידים שאינם תלויים בשעות, כמו ייעוץ אסטרטגי, אינם מצריכים הכשרה מצטלבת ומספיק אדם אחד שידע לתת את המענה הזה.

2. הצוות קובע לעצמו את לוח הזמנים. מכיוון שבשיטה כמו ROWE העובדים נמדדים בביצועים ולא בשעות, ייתכן שאחד או כמה מהם יחליטו שהם "מתנתקים" לזמן מה במהלך יום העבודה – בין אם לטיפול בענייניהם האישיים ובין אם מדובר בהתנתקות מהטלפון והאינטרנט על מנת להתרכז במשימה. יש לאפשר להם לעשות זאת, אך אנשי הצוות צריכים להודיע על כך זה לזה ולתאם ביניהם מי נשאר זמין לפתרון בעיות, מענה ללקוחות וכדומה.

3. היפטרו מפעילויות שאינן הכרחיות. כאשר חותכים החוצה פעילויות בלתי הכרחיות, צוותים הופכים יעילים יותר ובאופן טבעי זהו אינטרס של עובדים בשיטת ROWE. על מנת לקצץ את המיותר, בקשו באחד הימים מהעובדים לערוך רשימה של כל הדברים שהם עשו – כל משימה וכל צעד. לאחר מכן כנסו את כולם והתחילו לשאול שאלות קשות שנוגעות לתרומתם של כל פעילות, צעד והליך. אם הם אינם תורמים דבר, בטלו אותם מיד. אפשרו לצוות עצמו להחליט אילו פעילויות נחוצות להשלמת המשימות ומאילו אפשר וכדאי להיפרד.

4. אל תנפחו את הצוות, אלא עבדו בחכמה. הרעיון ב-ROWE הוא שהעובדים יכולים לעשות מה שהם רוצים מתי שהם רוצים – כל עוד העבודה מתבצעת. במקרה של אנשי מפתח טכניים, העבודה שצריכה להתבצע מחייבת זמינות על מנת לפתור בעיות טכנולוגיות כאשר הן צצות. כל עובד אחראי שמערך היכולות שלו יהיה מכוסה כאשר הוא אינו נמצא. ניתן להיעזר באוטומציה על מנת לחסוך זמינות או שימוש בעוד כוח אדם – המערכת מנטרת את הבעיות של עצמה ומזעיקה את המהנדס או הטכנאי כאשר צצה בעיה בכל שעה משעות היממה.

5. אל תמהרו לגייס. ישנן חברות שמשאירות לצוות את ההחלטה הסופית האם לקבל מועמד לעבודה. כאשר מתייחסים אל אנשים כאל מבוגרים אחראיים, נראה שמתעוררת בהם ההשראה לקחת אחריות על התפקיד, בין אם להחליט שדרוש אדם נוסף לבצע אותו ובין אם הצוות מסוגל להשתלט על התפקיד בעצמו, ובכך לספק יותר ביצועים וליהנות מיותר גמול.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה