5 היתרונות של מנהיגים מופנמים

5 היתרונות של מנהיגים מופנמים

למנהיגים מופנמים יתרונות רבים. הם מספקים שקט לעובדים שלהם, מאפשרים להם לבוא לידי ביטוי, לדבר ולהעלות רעיונות משל עצמם

שיתוף
היתרונות של מנהיג מופנם

היתרונות של מנהיג מופנם

לרב אנחנו מייחסים למנהיגים תכונות מוחצנות כגון קול רם, תזזיתיות, שפת גוף עוצמתית, אך יותר ויותר מנהיגים מופנים מוכיחים את עצמם כמצוינים באופן שווה, ולפעמים אף יותר, ממנהיגים מוחצנים.

מוחצנות לא בהכרח הופכת מנהל למנהיג טוב. מנהלים שקטים ומופנמים, שעושים את עבודתם במסירות ובשקט, משיגים לא פחות את אמונם של העובדים והביטחון בהם. שקט נפשי ושלווה שמוקרנת החוצה, היא תכונת מנהיגות בלתי ניתנת לוויתור.

מנהיגים מופנמים אינם מתבודדים או אנטי-חברתיים, רק שיש להם אנרגיה אחרת. הם לא יכנסו לחדר בקול רם ויקטעו את השיחה, הם לא יחפשו תשומת לב כוללת ומידית בכל מקום אליו הם מגיעים, אך הם ללא ספק יקבלו אותה, בשל האינטליגנציה שלהם, יכולת החשיבה המסתעפת, הרוך והאמפתיה שהם מפגינים כלפי אחרים.

להלן 5 היתרונות של מנהיגים מופנמים:

למנהיגים מופנמים יש בהחלט מה להגיד, הם רק אומרים את זה בשקט ורק כאשר הדברים שלהם מבוססים. היתרון הוא שהם לרב לא יתנו הנחיה בטרם תוצאותיה נבחנו על ידם על הסוף. הם לא ישלחו אתכם למשימה שלא תניב תוצאות והם הרבה יותר מחושבים, מאנשים שמשמיעים כל דבר שעובר בראשם.

מופנים מביטים ומקשיבים הרבה בתוך המסגרת החברתית. בכך הם מקבלים תובנות ומהרהרים בדברים לעומק, כך שהרעיונות שלהם שמבוססים על עומק ומחשבה, לרב מוצלחים מאוד.

מנהיג מופנם יודע לספק אמפתיה, מתוך אותן שעות ארוכות של הקשבה, ניתוח והבנת הזולת. לעומת אנשים שמדברים בלי סוף, המנהיג המופנם, השותק, מצליח לפענח ביתר קלות את שפת הגוף והמימיקה של האחר, ואת השינויים במצב רוחו. בכך הוא יכול להציע אוזן קשבת וסיוע, לעובדים שהוא חש כי הם נמצאים במצוקה.

מנהיגים מופנים מספקים לצוות העובדים שלהם מקום רב להתבטא בו. הם שותקים כדי שהאחרים יוכלו לדבר, והם באמת מקשיבים. בכך, המופנים מספקים במה לעובדים להעלאת רעיונות חדשים ודעות לגביי החברה, והם יכולים לאמץ את הרעיונות הטובים שעולים. זאת בניגוד למנהיגים שמדברים בעצמם כל הזמן, לא מקשיבים לאף אחד ולא נותנים לאחרים להתבטא.

יתרון נוסף של מנהיגים מופנים הם השלווה והשקט שהם נוסכים באחרים. בניגוד למנהיג תזזיתי ודינמי שבכל פעם שהוא נכנס לחדר העובדים נכנסים לסטרס, המנהיג המופנם והשקט לא מלחיץ אותם, ומספק להם את הביטחון והשקט לעבוד בצורה יעילה ולזמן רציף.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה