מתאחדים במבנה אחד: HARMAN ישראל מאחדת את 3 מרכזי הפעילות

מתאחדים במבנה אחד: HARMAN ישראל מאחדת את 3 מרכזי הפעילות

אורן בצלאלי, מנכ"ל HARMAN ישראל: "אנחנו מאמינים שלמיקום משותף ולמבנה של משרדים יש השפעה גדולה מאוד על התקשורת הפנים ארגונית. ותקשורת טובה תורמת רבות לאווירה טובה של שייכות ושיתוף"

שיתוף
מתאחדים במבנה אחד

חברת HARMAN ישראל, חברה בת בבעלות מלאה של ענקית האלקטרוניקה סמסונג, העוסקת בתחומי האוטו-טק – פיתוח וייצור מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים בכל העולם – עוברת למבנה חדש בהוד השרון.

מהחברה נמסר, כי המעבר נובע מהגידול המהיר בפעילות החברות הישראליות שנרכשו על ידה, בתחום פיתוח פתרונות תקשורת, הגנת סייבר ורכב חכם. המיקום החדש יאפשר קליטת עשרות עובדים לגידול המתמשך של פעילות החברה בישראל.

במסגרת המעבר, מרכזת כעת החברה את כל תחומי הפעילות שלה בישראל במבנה שכור אחד, במקום פיזור מרכזי פעילות בכמה אתרים. המבנה החדש ממוקם בהוד השרון ומתפרס על שטח של יותר מ-4300 מ״ר. המבנה כולל 190 מקומות חנייה לעובדים, ותוקם בו מעבדת רכב מקצועית, במסגרתה יבחנו בתנאי שטח הפתרונות המפותחים בישראל.

מערבים את העובדים בתהליך

אף שאיחוד הפעילויות לא דרש שינוי ארגוני רחב היקף, הוא כן התרחש בד בבד עם שינוי ארגוני מסוים במסגרתו הוכפפו כל היחידות בישראל תחת מנכ"ל אחד: אורן בצלאלי. פרט לשינוי זה, היחידות השונות לא שינו את אופיין ואת המבנה שלהן.

"אנחנו מנסים לערב את העובדים כמה שיותר בתהליך", מספר אורן בצלאלי, מנכ"ל החברה, בשיחה עם HRus. "מדובר בשקיפות מלאה ועדכון שוטף של העובדים בכל השלבים בדרך, החל מההחלטה לעבור למיקום החדש, דרך בחירת המיקום, ועד התכנון העיצוב וכו'. העובדים מיודעים בכל השלבים.

"כמו כן ארגנו קבוצת מיקוד מקרב העובדים שמשתתפת בהחלטות הפונקציונליות והגדרת הצרכים, האישיים והעסקיים כאחד. רמת שיתוף כזאת מייצרת מוכנות רבה יותר של הארגון כולו, ואפילו מידה מסויימת של התרגשות.

"מאליו מובן שיש גם השגות מצד העובדים. אנחנו משתדלים להקשיב לכולם ולהכיל את כל ההערות במידת האפשר, למרות שיש עדיין קו מנחה ברור.

"הייתי אומר שבשורה התחתונה, ההחלטות לוקחות בחשבון פרמטרים נוספים מעבר לרצונות העובדים, כמו למשל תכנון עתידי, שיקולים תקציביים והעובדה שאנחנו חלק מחברה גלובלית גדולה עם סטנדרטים גלובליים.

"הסטנדרטים אמנם אינם נוקשים כמו בחברות גלובליות אחרות. יש לנו בארץ חופש פעולה נרחב למדי, סביב הספקים שאנחנו בוחרים, השיקולים העיצוביים וכו'. ובכל זאת יש לזכור שאנחנו לא חיים בחלל ריק".

האם היה צורך בהיערכות מיוחדת למעבר?

"הצוות הגדול ביותר של החברה ממוקם כיום (טרם המעבר) באותו איזור כפי שהיה לפני המעבר, כלומר בהוד השרון. כך שלגבי העובדים במרכז פעילות זה אין למעבר השפעה רבה. הצוות השני בגודלו ממוקם כיום בכפר סבא.

"מבדיקות שערכנו, גם עבורם המעבר אינו כרוך בשינוי מהותי. הצוות הקטן ביותר, המונה כעשרה עובדים, יגיע מרמת גן. לגבי עובדים אלה אכן תהיה היערכות ספציפית, אם כי היא עדיין לא הוגדרה באופן סופי".

האם כל אחד ממרכזי הפעילות ימשיך לעבוד כיחידה הומוגנית עם הצוותים והמנהלים הישירים כפי שהיה עד כה, או האם יהיה שינוי מבחינת הפעילות היומיומית של העובדים?

"בעתיד הנראה לעין לא מתוכנן כל שינוי בפעילויות היומיומיות של מרכזי הפעילות הקיימים. הציפייה שלנו היא שיחל שיתוף פעולה פורה בין הצוותים השונים, מעצם העובדה שהם יהיו ממוקמים באותו בניין, ישתו קפה באותם מטבחונים, ישחקו ביחד בחדרי המשחקים וכו'.

"אנחנו מאמינים שלמיקום משותף ולמבנה של משרדים יש השפעה גדולה מאוד על התקשורת הפנים ארגונית. ותקשורת טובה תורמת רבות לאווירה טובה של שייכות ושיתוף".

האם אתם יוצאים לקמפיין גיוס? ואיזה סוגי מקצועות, מיומנויות וכישורים הם מחפשים?

"אנחנו נמצאים כל הזמן בקמפיין גיוס, דרך ערוצי המדיה החברתית השונים, דרך קמפיינים של עובד-מביא-חבר, דרך מערך יחסי ציבור בישראל ועוד. הגיוס שלנו מתפרס על פני כל קשת המקצועות בענף ההייטק, החל במהנדסי תוכנה, כולל embedded (פיתוח תוכנה שיושבת על כלי הרכב עצמם), ומפתחי שרתים וענן, דרך אנשי איכות, אנשי תמיכה, ארכיטקטים, מנהלי פרוייקטים, מנהלי מוצרים, ועד פיתוח עסקי, כספים וכו'".

חברת HARMAN שנרכשה על ידי סמסונג בסוף 2016 בתמורה לשמונה מיליארד דולר, רכשה בעבר שלוש חברות סטארט-אפ בישראל: חברת iOnRoad מרמת גן, העוסקת בתחום ההתרעות בדרך, חברת Red Bend מהוד השרון, שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן, וחברת הגנת הסייבר לרכב TowerSec מכפר סבא.

עם פרסום ההודעה אמר בצלאלי, כי "קצב הגידול של היקפי הפעילות של החברה בעולם ובישראל הוא מהיר והמשמעות המידית היא קליטה קבועה של עובדים. אנחנו נמצאים בתהליך תמידי של חיפוש אחר האנשים האיכותיים ביותר בתחום והיה חשוב לנו שגם החדשים וגם הוותיקים יותר, ימוקמו במקום אחד תחת לוגו אחד. אמנם מדובר בשילוב של חברות שכל אחת מהן פעילה בתחום משלה, אבל כולם מתחברים בסופו של דבר לתעשיית כלי הרכב המקושרים-חכמים וכולם תורמים לעתיד עולם הרכב".

חברת HARMAN מתכננת וייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים בעולם בהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שירותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה יותר מ-30 אלף עובדים בעולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה