"משאבי אנוש בזיקה לעסק" – מפגש העמותה למשאבי אנוש בשיתוף שטראוס

"משאבי אנוש בזיקה לעסק" – מפגש העמותה למשאבי אנוש בשיתוף שטראוס

במפגש חולקו תעודות הסמכה מטעם העמותה ובכירי מחלקת משאבי אנוש של שטראוס הרצו על אתגרי המחלקה בחברה

שיתוף
מפגש העמותה למשאבי אנוש בשטראוס

העמותה הישראלית לניהול פיתוח וחקר משאבי אנוש, קיימה אתמול (יום ד') מפגש בשיתוף חברת שטראוס בנושא: "משאבי אנוש בזיקה לעסק".

 במהלך המפגש, שהתקיים בבית שטראוס בפתח תקווה, נשאו דברים בכירי מחלקת משאבי אנוש של חברת המזון- המעסיקה כ-5 אלף עובדים, בהם סמנכ"ל משאבי אנוש שטראוס ישראל, דבורה מקסיק ועינת אמיתי – מנהלת משאבי אנוש בחטיבת המכירות. שלי שליט, מנכ"לית חטיבת המלוחים של החברה, הרצתה על HR כשותף עסקי.

פתחה את המפגש  ד"ר שלומית קמינקא, מנכ"ל העמותה שהציגה את תכנית החונכים של העמותה, המציעה ליווי אישי למנהלי משאבי אנוש בתחילת דרכם המקצועית או כאלה המתמודדים עם שינויים ומרגישים צורך בליווי מקצועי. תכנית החניכה מורכבת מ-8 מפגשים אישיים, הניתנים ללא עלות לחברים בעמותה. לעמותה צוות חונכים מנוסה המורכב מאנשי מקצוע בעלי ניסיון בארגונים בתחומים מגוונים- היי טק, תעשייה, ארגונים ציבוריים ועוד.

ד"ר שלומית קמינקא - מנכ"ל העמותה למשאבי אנוש
ד"ר שלומית קמינקא - מנכ"ל העמותה

 ד"ר קמינקא דיווחה על פעילויות שהעמותה מקדמת לאחרונה, בהן שיתוף פעולה עם מכון התקנים לבניית תקן בינלאומי ל-HR ואף ציינה כי החלה כבר העבודה על תקן ישראלי. כמו כן היא דיווחה על הקמתו של פורום העמותה בדרום (כפי שפורסם ב-HRus) ועל התרחבות בנושא ההסמכה ב-HR מטעם העמותה וגם בהיקף המוסמכים ובהיקף ההכשרות להסמכה. בהמשך אכן חולקו 12 תעודות הסמכה.

   מקבלי תעודת הסמכה

אחרי חלוקת התעודות עלתה לבמה סמנכ"ל משאבי אנוש של שטראוס, דבורה מקסיק, אשר סקרה את פעילות החברה בארץ ובעולם והציגה את מודל משאבי אנוש של הקבוצה והחברות המרכיבות אותה.

שלי שליט, מנכ"לית חטיבת המלוחים, סקרה את השינויים שעברו על עולם ה-HR  ב-20 השנים האחרונות, שעבר מניהול כוח אדם לניהול משאבי אנוש והדגישה את חשיבות ה-HR כגורם בהצלחה העסקית של החברה.

מפגש העמותה למשאבי אנוש בשטראוס 

חתמה את האירוע עינת אמיתי, מנהלת משאבי אנוש בחטיבת המכירות של  שטראוס, שהציגה את מודל הסדרנות, כדוגמה לתפקודו של מנהל משאבי אנוש כציר מרכזי במהלך עסקי קריטי. אמיתי הזכירה כי בעקבות החלטה של רשות הגבלים העסקיים מ-2005, הנוהל של העסקת סדרניות מטעם חברות המזון הגדולות ברשתות השיווק אמור להיפסק עד 2014. לדברי אמיתי, בשטארוס לא רצו לחכות עד 2014 והכינו תכנית להערכות מחודשת שאינה פוגעת במכירות מצד אחד וממזערת את הפגיעה בסדרניות עצמן מצד שני, שהן רובן נשים לא מקצועיות, חלקן מבוגרות, העובדות בשכר נמוך.

"זה בא מתוך רצון להוביל ולא להיות מובלים. להפוך אתגר להזדמנות", אמרה אמיתי וציינה כי במסגרת התכנית, חלק מהסדרניות נקלטות בתפקידים אחרים בחברת שטראוס, ובמקביל החברה במגעים עם רשתות השיווק, על מנת שהן יסכימו לקלוט לשורותיהן כמה שיותר סדרניות. דוגמה מוצלחת היא שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל, שהסכימה לקלוט חלק מהסדרניות. התכנית עדיין בעיצומה (יש זמן עד 2014) אבל עד עכשיו החברה עמדה ביעדים באחוזים גבוהים.

אמיתי ציינה כי מודל הסדרנות היא דוגמה קלאסית לכך שמשאבי אנוש הוא לא רק מנגנון 'מגייס-מפטר', אלא כשיר לשמש שותף מלא בקביעת אסטרטגיית הארגון וכן ביישום יעדים אסטרטגיים.

 

                        

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה