מקסימום כולנו נשתכר מינימום

מקסימום כולנו נשתכר מינימום

ארה"ב: ראש עיריית סקרנטון במדינת פנסילבניה, המתמודד עם בעיות תקציביות בימים אלו, החליט שלא לפטר עובדים אלא להוריד את כולם, כולל הוא עצמו, לשכר מינימום

שיתוף
שכר מינימום
שכר מינימום

בעוד שראשי ערים ומועצות אזוריות מתמודדים עם בעיות תקציביות בצורת פיטורים, קיצוצים בהיקפי משרה ועוד קצת פיטורים, כריס דוהרטי, ראש עיריית סקרנטון שבמדינת פנסילבניה, החליט שלא לפטר ולו עובד אחד. המודל שלו, עד חלוף המשבר הוא כזה: כל עובד, לרבות הוא עצמו, ישתכר שכר מינימום (העומד על 7.25 דולר לשעה) עד חלוף המשבר. על פי התכנית, עובדי העירייה, ביניהם שוטרים, כבאים ועוד, אשר השתכרו עד כה בין 18 ל-36 דולר לשעה, יאלצו להסתגל לסגנון חיים חדש עם ירידה בשכר ל-7.25 דולר בלבד.

בפניה לציבור העובדים הסביר ראש העיר דוהרטי כי מדובר בהליך הבראה זמני. לדבריו, הוא עובד פועל בימים אלו לקבלת הלוואה שאמורה להכניס לקופת העירייה 16 מיליון דולר ומשתכנית ההלוואה תאושר, הוא יחזיר לעובדים את המשכורות אליהן היו מורגלים.

באתר Human Resource Journal נכתב השבוע כי הצעד הדרסטי הזה נועד להציל את העירייה מפשיטת רגל כפי שקרה בעיר סטוקטון בקליפורניה (זו הכריזה על פשיטת רגל רק לפני כשבוע בעקבות קשיים כלכליים שלא אפשרו לעירייה, בין השאר, לעמוד בהתחייבות כלפי העובדים לשלם ביטוחי בריאות וביטוחים פנסיוניים לעובדיה).

דוהרטי הסביר לציבור העובדים שמהלך זה נועד להבטיח להם יציבות תעסוקתית חרף המשבר, אולם 3 ועדי עובדים (ועד עובדי הציבור של העירייה, ועד הכבאים וועד השוטרים) כבר עתרו לבית המשפט כדי לעצור את תכנית דוהרטי מלצאת לדרך. לטענתם, אם הרפורמה של דוהרטי תיושם, הם לא רק יפגעו כלכלית אלא יתדרדרו ל'קו העוני' (כך מוגדרת משפחה בה שני אנשים לפחות נאלצים לחיות משכר מינימום).

ביום שישי (ה-6 ביולי) נעתר בית המשפט בפנסילבניה לבקשת ועדי העובדים והוציא צו האוסר על העירייה לקצץ בשכר העובדים באופן חד צדדי.

ואולם בית המשפט חייב את העירייה לשלם לעובדים את שכרם במלואו, בכירים בעירייה מזהירים כי לא יהיה באפשרותם להוציא המחאות על הסכומים הקבועים וכי כל המחאה שהיא מעבר לשכר המינימום לא תכובד על ידי הבנק. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה