מעבידים לא יוכלו להסתתר מאחורי מסך האישיות המשפטית הנפרדת של החברה

מעבידים לא יוכלו להסתתר מאחורי מסך האישיות המשפטית הנפרדת של החברה

בית הדין האזורי לעבודה פסק כי מנהלי חברה שנקלעה לקשיים אך המשיכה להעסיק עובדים, בידיעה שהחברה לא תוכל לשלם להם, יאלצו לשאת באחריות באופן אישי.

שיתוף

 בערעור שהוגש לבית הדין הארצי לעבודה, פסקה השופטת ורדה וירט-ליבנה לטובת המערער, אופיר זונשטיין, אשר תבע את מעסיקו לשעבר חברת G.S.S ג'ניוס סאונד סיסטם בע"מ ואת מנהליה יוסף אורן, אפי גנות ויהודה דקל, בתביעה לקבלת פיצויי פיטורין על אף שהתפטר.

זונשטיין הועסק בחברת G.S.S כעובד צוות במה וב-2005 התפטר, לאחר שלא קיבל משכורת במשך ארבעה חודשים בעקבות קשיים כלכליים אליה נקלעה החברה. בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתו לפיצויי פיטורים, פדיון חופשה, דמי הבראה ורכיבים נוספים. זונשטיין ערער לבית הדין הארצי וכעבור שש שנים – זכה לפיצוי הנכסף (כ-20 אלף שקל).

השופטת ורדה וירט-ליבנה קבעה, כי אין לאפשר למעביד שלא שילם משכורת לעובד "להסתתר" מאחורי מסך האישיות המשפטית הנפרדת של החברה. לדבריה "כשם שהעובד אינו שותף לרווח, כך אין הוא צריך לשאת בהפסדים. חברה הנקלעת לקשיים כלכליים, חייבת להתאים את העסקת עובדיה למצבה. אם היא אינה עושה זאת, אלא ממשיכה להעסיק אותם במשך חודשים בלא תשלום שכר – יש מקום להרים את מסך ההתאגדות ולחייב את בעליה באופן אישי בתשלום החובות לעובדים".

 עוד צוין בפסק הדין: "אי תשלום שכר ורכיבים אחרים לאורך תקופה כה ארוכה, מהווה הפרה ברורה ומובהקת של חובת האמון המיוחדת ותום הלב הנדרשים ביחסים שבין מעסיק לעובד, ברמה המלמדת על שימוש באישיותה המשפטית הנפרדת של החברה באופן שיש בו כדי להונות ולקפח, כך שנוצרת הצדקה להרמת מסך".

המערער זכאי, על פי פסק הערעור, לפדיון 11 ימי חופשה בסך 3,300 שקל, לדמי הבראה בסך 2,226 שקל, פיצויי פיטורין בסך 4,875 שקל בתוספת פיצויי הלנה, ודמי הודעה מוקדמת בסך 4,500 שקל, 7 ימי מחלה בסך 1,575 שקל וכן להוצאות שכר טרחה בסך 3,000 שקל לא כולל מע"מ. סה"כ: 20 אלף שקל.

את זונשטיין ייצגו עורכי הדין דרור יהודאי ואסף רובין ואילו את המשיבים (חברת GSS) ייצג עורך הדין אלברט בן-פורת.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה