שבוע עבודה ממוצע בארה"ב: כמעט 6 ימים

שבוע עבודה ממוצע בארה"ב: כמעט 6 ימים

שבוע העבודה האמריקאי נמשך חמישה ימים, אבל מספר שעות העבודה מתאים יותר לשבוע של שישה – או אפילו שבעה – ימים מלאים. אנחנו דומים להם

שיתוף
שעות עבודה מרובות

שעות עבודה מרובות

עבור מבוגרים רבים העובדים במשרה מלאה, שבוע עבודה שגרתי נחווה ככזה שנמשך שישה ימים ולא חמישה. הם אינם טועים. סקר חדש של מכון גאלופ מצא שמחצית מהעובדים במשרה מלאה בארצות הברית עובדים יותר מ-40 שעות בשבוע, ו-25% מהם מצהירים שהם עובדים 50 שעות או יותר. רק 8% מאלה שנסקרו דיווחו שהם עובדים פחות ממה שאמור להיות הממוצע הלאומי – כלומר 40 שעות. ישראל דומה מאוד לארצות הברית בהיבט הזה והיא אחת המדינות עם מספר שעות העבודה הממוצע לשבוע מהגבוהים ביותר ב-OECD.

כאשר ה-International Business Times הציג בכתבה שהוקדשה לנושא, ששבוע העבודה נראה כאילו הוא מתארך יותר מהרגיל, זה לא היה בצחוק. האמריקאי הממוצע עובד כעת 47 שעות בשבוע בממוצע. זה כמעט תשע שעות וחצי ביום בשבוע עבודה של חמישה ימים. למעשה, אם יום עבודה היה מתחיל ונגמר בזמן, שבוע כזה היה נפרס על פני שישה ימים של קרוב לשמונה שעות.

לשם השוואה, המדינה שבה שבוע העבודה הקצר ביותר היא הולנד עם 29 שעות בממוצע בשבוע, כשהמשכורת הממוצעת היא 47,000 דולר, כך על פי ה-CNN. האמריקאי הממוצע שעובד במשרה מלאה הרוויח בשנה שעברה 40,000 דולר, על פי הלשכה של סטטיסטיקת התעסוקה של ארצות הברית.

כמה גורמים מעצבים את לוח הזמנים האמריקאי, מסבירים באתר משאבי האנוש האמריקאי Jobs AOL. עובדים שעתיים מרוויחים רק כאשר הם "דופקים שעון", כך שיש להם כוונות ברורות להישאר בעבודה זמן ארוך יותר. אולם, שבוע העבודה הממוצע של השעתיים הוא בן 44 שעות, כלומר פחות מהממוצע האמריקאי.

שבוע העבודה של מקבלי המשכורת הקבועה נוטה להיות ארוך יותר. נראה שנוצרה נורמה שבאה לידי ביטוי בסקר גאלופ, שבו רבע מהנסקרים הללו טענו שהם עובדים יותר מ-60 שעות בשבוע. הסיבה עשויה להיות חברות שיודעות שאינן צריכות לשלם על שעות נוספות לעובדים בעלי משכורת קבועה.

משפחה או חריצות-לכאורה?

גורם נוסף שיוצר את ההבדל בין מדינות שבהן שבוע עבודה ארוך לאלה שבהן הוא קצר הוא ההתייחסות לאמהות – אורך חופשת הלידה וכן מספר שעות העבודה הממוצע של אמהות עובדות. בהולנד אם עובדת מקדישה לעבודתה 34 שעות בשבוע, או פחות. עוד גורם לקיצור שעות העבודה, שנראה למשל באירלנד, שבה שבוע העבודה התקצר תוך 30 שנים מ-44 שעות ל-34 שעות בשבוע, הוא ירידה במספר החקלאים שעובדים במשרה מלאה. ייתכן גם שאחד הגורמים החשובים שקובעים את אורך שבוע העבודה במדינה הוא ערכים: חריצות (לכאורה, כי לא תמיד היא מתבטאת בתפוקה) או ערכי משפחה, רווחת הפרט או רווחי המעסיק? כל אלה מתבטאים כמובן במדיניות רשמית ובבחירות שעושים המעסיקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה