מנהל משאבי אנוש כשותף עסקי

מנהל משאבי אנוש כשותף עסקי

בשנים האחרונות עם הגלובליזציה, הפיתוח העסקי וההתרחבות לשווקים חדשים, מנהלי משאבי האנוש ממלאים נדבך נוסף והופכים להיות שותפים עסקיים לארגון לכל דבר

שיתוף

עם ההבנה כי הגורם האנושי הוא זה שמשפיע יותר מכל על הפן העסקי הכלכלי ומביא את הארגון לתוצאות, כך גם הושגה ההבנה כי הפונקציה בארגון האחראית על ניהול המשאב האנושי, צריכה להיות מחוברת היטב לחזון ולערכי הארגון, כמו גם להבין לעומק את האסטרטגיה העסקית שלו. כך הפכו בשנים האחרונות מנהלי משאבי האנוש לשותפים עסקיים לכל דבר, מעורבים ביצירת והטמעת האסטרטגיה ומשפיעים על תהליכים עסקיים בארגונים.

אם פעם גיוס אנשים למשרות נעשה בהתמקדות לצרכי התפקיד בעיקר, עם נגיעה לאפיוני ואופי הארגון, כיום משהפך מנהל משאבי האנוש לשותף עסקי, כל מערך הגיוס והתאמת העובדים לאותו חזון, הפך להיות למורכב בהרבה ובעל רבדים עמוקים.

תפקיד משאבי אנוש שבעבר מילא פונקציה ספציפית, הפך בשנים האחרונות למומחיות של ממש. מנהלי משאבי אנוש נדרשים למומחיות בתחום העסקי הכלכלי, בשווקים בהם הארגון פועל, בנושאים הפיננסיים, בתוצאות העסקיות, וכד'.

המודל של מנהל משאבי אנוש כשותף עסקי כולל בין היתר זיהוי, פיתוח וטיפוח עובדי מפתח בארגון. אנשי משאבי אנוש אחראים גם לניתוח נתוני העובדים, מה שמאפשר להם ללמוד את נקודות החוזק, כך שיוכלו להמשיך לפתח לעובדים בצורה יעילה יותר, ולטפל בחולשות ע"י הכשרה, לימוד או במידת הצורך עבודה נקיטת צעדים משמעתיים.

מודל השותף העסקי דורש ממנהל משאבי אנוש להיות מעורב כמעט בכל היבט של הארגון, כולל סטטיסטיקות ייצור, מצבו הכספי, ותחזית מכירות.

בנוסף לתפקידיהם של מנהלי משאבי אנוש בטיפול בגיוס עובדים, בשכר, בניהול העובדים, בנושאי חופשות, הטבות, רווחה, יחסי עובד מעביד, פרישה וסיום עבודה, הם מקבלים תחומי אחריות נוספים, כגון הקצאת משאבים אנושיים לפי משימות, פיתוח צוותים ייעודיים לפרויקטים מורכבים, גיוס כישרונות ספציפיים בהתאם לחזון העסקי, פיתוח תכניות הכשרה, תמריצים ותגמולים ליצירת פרודוקטיביות בהתאם ליעדים העסקיים, ועוד.

תפקידים נוספים שמנהל משאבי אנוש לוקח על עצמו מהיותו שותף עסקי כוללים:

פגישות שבועיות עם יחידות עסקיות שונות, התייעצויות  עם המנהלים הישירים, מתן הדרכה ופיתוח פנים ארגוני בעת הצורך. ניתוח מגמות ומדדים של פרודוקטיביות עובדים מול תוצאות עסקיות, פיתוח פתרונות, תכניות ומדיניות.

מנהל משאבי אנוש כשותף עסקי נדרש לספק פתרונות גם לבעיות ביחסי עובד מעביד מורכבות. מורכבות, ע"י חקירות יעילות, יסודיות ואובייקטיביות.

עליו להתעדכן בכל רגע נתון ולדעת היטב את כל התקנות המשפטיות, החוקים ודיני העבודה ולפעול תמיד בהתאם להם. עליו לעמוד בדרישות התקנים ולעבוד בצמוד למחלקה המשפטית של הארגון.

עליו לספק ייעוץ לעובדים ולמנהלים בארגון בתחומי פיתוח קריירה, צעדים משמעתיים, ועוד. כמו גם לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הנהלת הארגון והעובדים לשיפור יחסי עבודה, לבניית המורל, להגדלת הפרודוקטיביות ושימור העובדים.

בנוסף על מנהל משאבי האנוש כשותף עסקי לפתח את תנאי החוזה עבור העובדים, ובארגונים גלובליים לטפל בעובדים ומנהלים בכל המדינות בהם הארגון פועל, בהתאם לחוקי העבודה ולתרבות של כל מדינה ומדינה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה