מכורים לעבודה? הגיע הזמן להיגמל

מכורים לעבודה? הגיע הזמן להיגמל

לעתים דומה כי, לא משנה כמה זמן אתה כמנהל גיוס או מנהל משאבי אנוש, נמצא במשרד ועובד במשך שעות ארוכות, אף פעם אין מספיק זמן להשלמת כל המשימות

שיתוף
התמכרות לעבודה

התמכרות לעבודה

מחקרים מראים כי כאשר אנשים עובדים יותר מ- 50 שעות שבועיות, מתחילה ירידה משמעותית באיכות העבודה והזמן נשרף ללא תוצאות אפקטיביות.

כיצד אם כך תדע שאתה מכור לעבודה?

האם קרה שמצאת את עצמך עדיין במשרד, הרבה זמן לאחר שכולם כבר הלכו הביתה ואינך מצליח להיזכר מתי לאחרונה יצאת מהעבודה בשעה סבירה? זו יכולה להיות אינדיקציה לכך שאתה מכור לעבודה.

החדשות הטובות הן שאתה יכול ללמוד לשלוט על כך ולחזור לתפקד באופן בריא, רציונלי וחיוני יותר.

האם אתה נוטה לעבוד מעבר לשעות העבודה הרגילות?

האם העירו לך על כך שעליך לעבוד פחות שעות?

האם אתה מרגיש שאתה הופך להיות פחות בריא כתוצאה מעבודת יתר?

האם אתה נוטה להיות לחוץ מענייני עבודה גם כאשר אינך עובד?

האם העבודה משפיעה על היחסים האישיים שלך?

האם אתה מוותר פעמים רבות על זמן איכות ובילוי לטובת עבודה?

במידה והתשובה חיובית למרבית השאלות הללו, אין ספק שאתה עובד קשה מידי וככל הנראה מכור לעבודה.

מה ניתן לעשות?

הצלחה לא מושגת רק בעבודה ובקריירה. אנשים לעתים מתמכרים לעבודה בשל תחושת האופוריה שמגיעה עם ההצלחות, אולם הצלחות יכולות להיות מושגות בתחומים מגוונים כגון: הצלחה בזוגיות, הצלחה בהורות, הצלחה בלימודים, בחיי החברה, בתחביבים ובספורט.

אם אתם חשים כי אתם מכורים לעבודה בעיקר בשל האדרנלין המופק מהצלחותיכם, נסו לקחת על עצמיכם אתגרים נוספים ולהשיג הצלחות שם.

נסו לבלות זמן איכות עם המשפחה – זכרו, המשפחה היא הדבר החשוב ביותר, היא הבסיס שלכם והקן הבטוח ממנו אתם פורחים – חשוב לשמור על כך.

צרו מחויבויות נוספות מלבד לעבודה. התחייבו לצאת לטיול עם המשפחה או בן/בת הזוג. התחייבו לחדר כושר, לציור, למשחק, לכל תחביב שמושך אתכם ותמיד רציתם לנסות.

הקפידו להתנתק מהעבודה בשעות הערב זה לא יהיה פשוט, אך זה אפשרי.

התחייבו לשעה מסוימת לדוגמה 20:00 בערב, שלאחריה אינכם פותחים אימייל ולא עונים לטלפונים שקשורים לעבודה, אלא אם כן מדובר בשיחות דחופות שידעתם עליהן מראש.

תכננו פעילויות מראש לשעות הערב כדי שלא תמצאו את עצמיכם משועממים ותחזרו לעבוד מתוך חוסר מעש.
פעילויות אלו יכולות לכלול בילוי זוגי, זמן איכות עם הילדים, ספורט, מפגש עם חברים, בילוי בקולנוע, וכו'.

נסו שיטות שונות להפגת מתחים ולחצים ולהשגת שקט נפשי כשאתם מתנתקים מהעבודה. לדוגמה, קורס 'מיינדפולנס' – אימון מוחי לכיוון הקשב ולהשגת רוגע. ניתן גם להשתתף בשיעורי יוגה ומדיטציה להשגת אפקט דומה.

בקשו מהסביבה לתמוך בכם כשאתם "נגמלים" מההתמכרות לעבודה. המשפחה שלכם יכולה להירתם ולתגמל אתכם עבור כל יום בו הצלחתם לעבוד בשעות סבירות ולא מעבר לכך, והקדשתם זמן לבני המשפחה. התגמולים יכולים לנוע בין הודעת טקסט מפרגנת ומעודדת מבן הזוג ומהילדים, דרך יציאה לבילוי שאתם ממש רוצים בו ועד למתנות מבני המשפחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה