שיתוף

אלעד דרמון, Digital cultureאלעד דרמון, DIGITAL CULTURE, יועץ ומלווה ארגונים להטעמת תרבות דיגיטלית הרצה גם הוא בכנס פורום מנהלי ההדרכה של חברת NESS, והראה כיצד חברות גדולות כמו קודאק ונוקיה קרסו כיוון שלא התאימו את עצם לעולם הדיגיטלי המשתנה.

"מהנדס של חברת קודאק המציא מצלמה דיגיטלית והציע אותה למנהלים שלו מספרים לפני שהמתחרות יצרו גם כן מצלמות כאלו. אלא שהמנהלים לא הצליחו להיפתח להמצאה. הם הגיבו בזלזול וההיסטוריה ידועה. חברת קודאק בסופו של דבר נעלמה. באותו אופן הגיב מנכ"ל נוקיה על האייפון החדש הראשון של סטיב ג'ובס, הוא אמר שזה ג'ימיק בלבד. אלו שתי דוגמאות שמלמדות עד כמה פתיחות לטכנולוגיות ולהמצאות חדשות היא הכרחית כדי שהארגון יוכל להתקדם הלאה".

מהדוגמאות האלו התקדם אלעד דרמון לעולם העכשווי שבו יש כל הזמן התפתחויות רבות. לדבריו "בשוק יש המון כלים חינמיים שיכולים לשדרג ולהקל בצורה דמרטית על העבודה שלנו". אחת הדוגמאות שהוא הביא לשם כך היתה אפליקציית התרגום של חברת גוגל. הוא המחיש כיצד האפליקציה הזו יכולה לסייע למטייל בחו"ל גם במדינה שהוא כלל לא דובר את שפתה. האפליקציה הקליטה משפט שלו בשפת האם שלו ותרגמה אותה ישירות לשפת האם של האדם המאזין.

מעבר לכך הוא הראה כיצד התרגומון של גוגל יודע לתרגם מסמכים רבים, יודע להפוך הקלטה לתוכן כתוב ופונקציות רבות נוספות שפעם היו נדרשים מספר אנשים או מספר ספרי הדרכה כדי לייצר את התכונות הללו. במסגרת ההדגמה הוא גם הראה עוד אפליקציות ותוכנות שמאפשרות לאדם לייצר סרטון הדרכה תלת מימדי לחנות שלו תוך יצירת הערות ידע כתובות בנקודות שיש להבליט. פונקציה כזו למשל יכולה לאפשר לאיש שירות לדעת להיכן בדיוק לגשת בחנות והיא גם יכולה לאפשר ללקוח לבדוק את המוצרים כאילו הוא נמצא בחנות עצמה. גם הפונקציה הזו כמו אפליקציות אחרות שהציג אלעד במצגת היו חינמיות. מבחינה זו הוא המחיש עד כמה לא צריך היום להוציא כסף רב כדי לשדרג תכנים רבים וכדי להמחיש יותר טוב ללקוח או לעובדים את הכוונה של החברה.

בנוגע לכל החידושים האלו הוא ציין כי "הטכנולוגיות שיש היום יוצרות שינוי במציאות ובתעשייה. מדובר ביכולות רבות מאד שכל הזמן צצות ומאפשרות דברים שרק חלמנו עליהם בעבר. הנקודה היא, להכיר את הפיתוחים האלו בזמן אמת, ללמוד אותם ואז לרתום את השינויים האלו לארגון, להעצים את העובדים על ידי הפנמת הפוטנציאל שבטכנולוגיות החדשות".

הוא הדגיש כי מבחינת חברה מודרנית מדובר באחד התפקידים המרכזיים של מנהל כוח אדם טוב. "מנהל כוח אדם לא צריך רק להגיב אלא הוא צריך להבין כיצד עליו לקדם את העובדים שלו כל הזמן. אם מנהל כוח האדם יהיה כל הזמן בקדמת הטכנולוגיה ויפנים אותה הוא יוכל כל פעם לקדם בצורה טובה את הארגון שלו ולא יימצא את עצמו פתאום מפגר מאחור אחרי השינויים. ההפנמה הזו, היכולת להבחין בין עיקר וטפל והיכולת להטמיע חידושים בארגון הם לפעמים ההבדל בין ארגון מצליח לארגון שנכשל. לשם כך המנהל חייב להיות סקרן לשינויים ולהבין כל הזמן מה היתרונות שבטכנולוגיות ובאפליקציות שמתפתחות כל הזמן" סיכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה