מחירו של פשע מן העבר

מחירו של פשע מן העבר

ארה"ב: עובדת פוטרה מבנק לאחר שבדיקת רקע שגרתית הראתה שהיא גנבה מחנות לפני 40 שנה, בהיותה נערה כבת 18

שיתוף
פיטורי עובדים
פיטורי עובדים

עובדת בבנק השקעות אמריקאי Wells Fargo, פוטרה מעבודתה לאחר 5 שנות עבודה לאחר שבדיקת רקע שגרתית הראתה שלפני 40 שנה, בהיותה נערה כבת 18, היא נתפסה גונבת מחנות.

שינויים במבנה הארגוני של הבנק ודרישות של חברת הביטוח לערוך בדיקת רקע לכלל העובדים בבנק, הובילו את חברת החקירות לתיק בן 40 שנה – כאשר התברר כי עובדת בנק גנבה מחנות בעברה!

יולנדה קווסדה, בת 58, עבדה כנציגת שירות לקוחות בבנק. תפקידה לא כלל חשיפה למידע 'רגיש' ובוודאי שלא הייתה לה כל נגיעה לכספים והיא לא נמנתה בקרב קבוצת עובדים המהווים סיכון אולם היא, כמו כל עובד אחר בבנק, נחקרה על ידי חברה מקצועית שתפקידה לבצע בדיקות רקע לממצאים פליליים או מחשידים. במהלך הבדיקה התברר כי בהיותה נערה, עם סיום התיכון, היא נתפס גונבת מחנות והרישום הפלילי עדיין קיים במערכת. קווסדה פוטרה לאלתר.

קווסדה, אשר נתפסה כאמור בעת גניבה בהיותה נערה צעירה ופזיזה, לא הסתבכה בפלילים מאז אותו אירוע "אני עשיתי כל כך הרבה דברים חשובים בחיים שלי חוץ מלגנוב לפני 40 שנה… עשיתי טעות, שילמתי עליה מחיר. אני בן אדם אחר", אמרה קווסדה לתקשורת והסבירה כי היא איננה מהווה כל סיכון לבנק, פרט לעובדה שעברו 40 שנים מאז האירוע המצער, תפקידה בבנק איננו כרוך במגע עם מידע רגיש ו/או גישה לתזרים וכי בכל 5 השנים בהן היא מועסקת בבנק, לא התקבלה כל תלונה, לא היה כל חשד ובוודאי שלא ניתן להוכיח שהיא פגעה באמון בכל דרך שהיא.

דובר מטעם הבנק הגיב בהודעה לעיתונות: "כמוסד פיננסי, אנחנו מחויבים מתוקף החוקים הפדרליים, לערוך בדיקות רקע ולא להעסיק, לא באופן ישיר ולא דרך מיקור חוץ, כל אדם שיש לו עבר פלילי ו/או אדם שביצע עבירות מרמה ו/או נתפס מפר אמונים וכיו"ב. על כן, לא היה לנו מנוס אלא לפטר את העובדת ללא דיחוי."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה