עוד מיתוס שנשבר? מוזיקה משפרת תפקוד בעבודה

עוד מיתוס שנשבר? מוזיקה משפרת תפקוד בעבודה

מוזיקה במקום העבודה יכולה לשפר את הביצועים – בתנאי שמשתמשים בה בדרך הנכונה ובזמן הנכון

שיתוף
מוזיקה במקום העבודה

עובדים השומעים מוזיקה עם אוזניות מהווים בעיה למנהלים. קשה יותר להשיג את תשומת הלב של אנשי הצוות, בעיקר אם לא עומדים לידם. מהצד השני, מנהל עם אוזניות עליו משדר לעובדים שלו זמינות מוגבלת. עם זאת, רבים מאתנו אוהבים לעבוד כשיש מוזיקה ברקע וכאשר המשרד מאכלס יותר מאדם אחד, אוזניות יכולות להיות הפתרון שיסייע לנו להשתמש במוזיקה בעבודה כיתרון.

עם אוזניות או בלעדיהן, רבקה לואיס מאתר משאבי אנוש Human Resources מסבירה לנו בחמש נקודות כיצד להפוך את המוזיקה לדבר מועיל ומשפר תפקוד בעבודה.

1. אל תאזינו לשירים שאתם מכירים
מניסיונה האישי לואיס גילתה שרשימת השמעה המורכבת מכמה שירים שהיא מזהה ומרבים שאינה מזהה, היא מוזיקת רקע שגורמת יותר מוטיבציה ופחות הסחות מאשר פסקול של שירים מוכרים. ההסבר לכך הוא שהאזנה למוזיקה שאוהבים משחררת יותר מדי דופמין (הורמון העונג) למוח הגורם להסחות הדעת. אתם עלולים למצוא את עצמכם מזמזמים שירים בקול וכך גורמים לחוסר ריכוז- לא רק עצמי, אלא גם של השכנים למשרד, שלא תמיד יגיבו בחיוב לזיופים שלכם…

2. הקשיבו למוזיקה רק אם אתם טובים במה שאתם עושים
תנאי חשוב לאפקטיביות של האזנה למוזיקה הוא השאלה עד כמה אתם מצטיינים במה שאתם עושים. מחקר מכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי מראה כי קבוצת מנתחים עבדה באופן מדויק יותר כאשר מוזיקה שהם אהבו התנגנה ברקע. נמצא כי מוזיקה שהמנתחים לא אהבו הועילה פחות וכי שקט ללא מוזיקה בכלל הועיל פחות משתי האפשרויות האחרות. גם אם אתם עוסקים בעבודה מסובכת, כזו שביצעתם מיליוני פעמים בעבר, האזנה למוזיקה שאתם אוהבים יכולה לעזור לכם להיות יעילים ואפקטיביים יותר.

3. מוזיקה יכולה לגרום לעובדים שלכם להיות שמחים יותר
לא מוצא חן בעיניכם שכולם מרכיבים אוזניות? נגנו מוזיקה במערכת השמע של המשרד, אבל ודאו לפני כן שזה מקובל על כולם, אחרת הנזק יהיה רב מהתועלת. מחקר שלMusicWorks מ-2012 מצא שהאזנה למוזיקה מגבירה את תפוקת העובדים ואת שביעות הרצון ממקום העבודה. 77% מבעלי החברות הקטנות והבינוניות בבריטניה הסכימו שהמוזיקה מעלה את המוראל, 65% גילו שהמוזיקה גורמת לצוות להיות פורה יותר ו-40% מאמינים שהמוזיקה עוזרת להגדיל את המכירות. למוזיקה יש השפעה שונה בעסקים שונים – 81% מהקמעונאים ו-84% מבעלי עסקי האירוח הסכימו שמוזיקה מעלה את המוראל. 25% מהסיטונאים ו-33% מבעלי עסקי האירוח אף ציינו שהם יפסידו כסף ללא מוזיקה ברקע.

4. לחצו על כפתור ה-pause כשאתם צריכים להתרכז
צריכים ללמוד משהו חדש או לטפל באינפורמציה מורכבת? זה הזמן דווקא לכבות את המוזיקה. מחקר מאוניברסיטת ווילס הראה כי לעתים דממה שווה זהב מכיוון שמוזיקה עלולה להפריע לזיכרון לטווח הקצר וזה לא משנה אם אוהבים אותה או לא. במסגרת המחקר נתבקשו סטודנטים להיזכר בסדרה של צלילים שהושמעו להם בסדר מסוים ונמצא כי היכולת של הנבחנים לעשות זאת פחתה כאשר הם האזינו למוזיקה.

5. הפכו את המוזיקה לתמריץ
הנה רעיון: אם גיליתם שהמוזיקה באמת מגבירה את התפוקה במשרד, למה לא להשתמש בנגני מוזיקה אישיים כמתנת הוקרה לעובדים מצטיינים? המתנה יכולה להיות מכשיר או המוזיקה עצמה שתירכש באמצעות כרטיס מתנה. כך תוכלו להרוויח שיפור של התפוקה גם באמצעות המוזיקה ואולי גם באמצעות העלאת מצב הרוח של העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה