שיתוף

בשנים האחרונות הולך וגובר הדיון על העברת משקל משמעותי של הכשרה ולמידה מהמוסדות להשכלה גבוהה (אוניברסיטאות ומכללות) ללמידה והכשרות בתוך החברות.

השמירה על היתרון התחרותי ופער המיומנויות מאלצים את הארגונים לספק הזדמנויות למידה ופיתוח מתמשכות לעובדיהם.

יש 3 מרכיבים בפאזל שמניע את המעבר של למידה מאוניברסיטאות ומכללות, אל הכשרות שניתנות על ידי הארגונים:

1 הופעתן של טכנולוגיות מתקדמות חדשות בשילוב עם הקצב המהיר של ההתפתחויות הטכנולוגיות.

2 הביקוש הגובר למיומנויות ספציפיות בתעשיות המתפתחות במהירות בשילוב עם הצורך של העובדים לשפר מיומנויות באופן שוטף ומתמיד כדי להישאר רלוונטיים בשוק העבודה.

3 העלויות הגבוהות של שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות.

כל אלה יוצרים מצב שבמקצועות מסויימים העובדים מעדיפים לקבל את הכשרתם בתחום העיסוק שלהם, דווקא בתוך החברות ובמימונן ולא בהכרח במוסדות להשכלה גבוהה.

מסקר שנערך על ידי פירמת PwC בקרב מנהלים עולה, כי כ-74% ממשתתפי הסקר הסכימו עם הקביעה ששיפור המיומנויות וההכשרה מחדש חשובים להצלחת הארגון שלהם.

מסקר של McKinsey & Company עולה, כי כ-79 אחוזים ממשתתפי הסקר אמרו ששיפור המיומנויות וההכשרה מחדש יהיו 'חשובים מאוד' או 'חשובים ביותר' עבור הארגונים שלהם בחמש השנים הקרובות.

עוד עולה מהסקר שנערך על ידי מקינזי, כי כ-87% מהמנהלים אומרים שהחברות שלהם חוות פערי מיומנויות.

וכ-69 אחוזים מהמנהלים אמרו כי תקופת הקורונה האיצה את תוכניותיהם לטפל בפערים הללו על ידי העלאת שיעור המיומנויות והכשרת עובדים.

מסקר שנערך בשנת 2021 על ידי ספקית קורסים והכשרות אמריקאית עולה, כי כ-58 אחוזים מהעובדים בעולם מאמינים שמערכת החינוך העל יסודית המסורתית לא מצליחה לצייד אותם בכישורים ספציפיים הדרושים להם כדי להצליח במקום העבודה.

מסתבר שהמגמה הזאת חזקה במיוחד בקרב עובדי דור ה-Z. כ-75 אחוזים מבני דור זה השיבו כי הם מסכימים עם הקביעה שמערכת החינוך המסורתית לא מכינה אותם כראוי לשוק העבודה.

מסקר של חברת המחקרים דלויט עולה, כי כ-70% מהמנהלים שהשתתפו בסקר סבורים, כי פער הכישורים והמיומנויות הולך ומתרחב.

מסקר זה עולה עוד, כי כ-68% מהמנהלים מאמינים כי פער המיומנויות הזה פוגע ביכולתם לעמוד ביעדים העסקיים שלהם.

עוד עולה מהסקר של דלויט, כי כ-90 אחוזים מהמנהלים מאמינים שלמידה ופיתוח הם היבט מכריע בעסק שלהם, וכ-83% מהחברות הגדילו את המיקוד שלהן בתחומים חדשים בשנים האחרונות.

כתוצאה מכך, חברות רבות לוקחות את הנושא על עצמן ומשקיעות בתוכניות שיפור מיומנות ושיפור כישורים לעובדיהן.

מסקר הלמידה במקום העבודה שנערך ב-2021 על ידי הרשת החברתית-המקצועית לינקדאין עולה, כי כ-68% מהעובדים מעדיפים ללמוד במקום העבודה, וכ-58% מהעובדים מוכנים להשקיע את זמנם בלימוד מיומנויות חדשות כדי לקדם את הקריירה שלהם.

עוד עולה מהסקר של לינקדאין, כי כ-59% מהעובדים מעדיפים ללמוד בקצב שלהם, וכ-68% מהעובדים מעדיפים ללמוד בעבודה. נתונים אלה מצטרפים אל מכלול הנתונים המצביעים על מגמה גוברת של למידה בעבודה בארגונים.

במבט לאחור נראה כי תקופת משבר הקורונה האיצה את המעבר ללמידה מקוונת ועבודה מרחוק. סוג זה של למידה מקל על העובדים לקבל גישה להזדמנויות למידה מכל מקום ובכל זמן.

מכלול הנתונים הללו מצביעים על כך שחברות מכירות יותר ויותר בחשיבות הלמידה והפיתוח המקצועי של העובדים, ולכן הן נוטות להשקיע יותר מבעבר בתוכניות הכשרה פנימיות (בתוך החברה), לשיפור מיומנויות.

המטרה היא לא להתחרות במוסדות האקדמיים, אלא לסגור את פער המיומנויות ולספק לעובדיהן את הכלים הדרושים להם כדי להצליח, במקום להסתמך אך ורק על המוסדות האקדמיים.

בשורה התחתונה, השילוב של הצורך בלמידה מתמדת, הרצון ללמידה בעבודה וזמינותן של הכשרות מקוונות, מניע את המעבר ללמידה בתוך הארגונים במקום להסתמך רק על אוניברסיטאות ומכללות.

המשמעות היא, שמנהלי משאבי אנוש צריכים לשים דגש על בניית תוכניות למידה ופיתוח חזקות בתוך הארגונים שלהם, כדי לשמור על יתרונות התחרותיים של הארגון ובד בבד למשוך טלנטים מובילים ולשמר אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה