שיתוף

עובדי דור המילניום תפסו את הבמה המרכזית מזה זמן רב, חוקרים ואנשי משאבי אנוש דנו בהם ללא הרף. אך למרות העבודה הקשה שהם עשו כדי ללמוד את מרכיבי האישיות של בני דור המילניום, בינתיים צץ דור חדש בשוק העבודה – עובדי דור ה- Z.

מי הם דור Z?

דור ה- Z כולל אנשים שנולדו משנת 1996 ואילך. מדוע הם פתאום כל כך רלוונטיים לניהול משאבי אנוש?

אנשים שנולדו בשנת 1996 יהיו עכשיו בערך בני 21. במילים אחרות, אנשים מדור ה- Z מתחילים עכשיו להיכנס לכוח העבודה שלנו במהירות ובעוצמה. מי שחושב על עתיד החברה שלו ירצה להבין את עובדי הדור הזה ואת מרכיביהם העיקריים, כדי להתאים את סגנון הניהול של המנהלים בחברה לצורך הפקת המרב מיומנויותיהם של בני הדור.

אין צורך "לשפץ" את הארגון כולו כדי להתאים לדור אחד, כבר למדנו כי אנו יכולים לעודד אווירה חיובית ושיתופי פעולה על פני דורות שונים. אך אם אתם רוצים להיות מותאמים לדור משתנה של צרכים ורצונות, חשוב ללמוד על האנשים שאתה הולך להעסיק בקרוב מאוד.

להלן כמה דברים שחשוב לדעת על עובדי דור ה- Z:

דור ה- Z מחוברים לטלפונים החכמים. לכן תצטרכו לאמץ את הטכנולוגיה הזו בארגון שלכם. כאשר הטלפונים החכמים הראשונים החלו להופיע, עסקים רבים הגיבו בכך שניסו לאסור להשתמש בהם בעבודה כיוון שהם נחשבו כהסחת דעת. אבל עבור אנשים הדור Z, לעזוב את הטלפון החכם שלהם בבית, או אפילו להניח אותו בתיק, אינו מתקבל על הדעת. עבור אנשים בדור Z, סמארטפונים הם למעשה עובדת חיים. הם מכורים! זוהי אחת הסיבות לכך שדור ה- Z כבר מכונה "iGen".

המדיה חברתית מכתיבה כיצד בני דור ה- Z רואים את עצמם. למדיה החברתית יש השפעה מסיבית על אנשים מכל הדורות. אבל על פי GenHQ 42% מבני דור ה- Z חשים כי המדיה החברתית משפיעה על איך הם מרגישים לגבי עצמם. זה נתון משמעותי לעכל, עבור מי שרוצה בכוח עבודה בריא, שמח ובטוח בעצמו. חשוב על תפקידי מדיה חברתית בארגון שלך עבור בני הדור הצעיר.

ניסיון עבודה קודם הוא מועט אם בכלל קיים, לכן תצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לעזור לאנשים מדור ה- Z להתיישב בתוך עולם העבודה.

כיצד לתכנן אסטרטגיית למידה ופיתוח עבור דור ה- Z?

ייתכן שלא נבין עדיין בדיוק כיצד דור ה- Z מעדיף לעבוד, אך אנו בהחלט יכולים להתחיל להבין כיצד הם לומדים. אחרי הכל, מרביתם רק סיימו את לימודיהם לא מזמן או שעדיין לא לומדים.
על פי מחקר של בארנס אנד נובל קולג ', להלן פירוט בסיסי של כמה אנשים מדור ה- Z שמגיבים בדרכים שונות של למידה:

51% לומדים על ידי עבודה באמצעות דוגמאות.

38% לומדים ע"י צפייה וקריאת חומרי הדרכה.

12% לומדים על ידי הקשבה. לדוגמה, הרצאה בכיתה.

אולי עכשיו זה הזמן להתחיל לחשוב כיצד תוכלו להעביר הכשרות עבורם כך ששיטת הלמידה תתאים.דו

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה