שיתוף

הגבולות שאנו מציבים לעצמנו, שומרים עלינו חיוניים, בריאים ומאושרים. גבול יכול להיות מושם בכל תחום, החל מגבול לקולגה שמטריד אותנו, דרך גבולות לילדים שינחו את התנהגותם החברתית ועד לגבול של דיאטה – כמה מתוק נרשה לעצמנו לאכול כדי שלא נשמין.

הגבולות משפיעים על הדרך בה אנו חיים, על הבחירות שאנו עושים ועל מה שלא נהיה מוכנים לעשות. ללא קשר לאמונות דתיות או לתפישה מגזרית, הגבולות טובים לכולם.

גבולות נותנים תחושה של מודעות יתר. אתה נוכח ופעיל יותר בחיים שלך, כאשר אתה יודע להחליט מה עובד בשבילך ומה לא. אתה בשליטה גדולה יותר על החיים שלך, כשאתה עומד בגבולות שהצבת לעצמך.

גבולות בעבודה

חשבו על כך במונחים של חיי העבודה שלכם. עבור אנשים רבים, להיות נוכחים בעבודה באמת לא אפשרי. הדרישות של מקומות עבודה עמוסים מאוד, מצריכים קצב מהיר עד כדי מטורף, מה שהופך את ההחלטות שלכם לנזילות. שעות העבודה הארוכות ועומס העבודה התובעני, בדר"כ מרפה את הגבולות שהצבנו לעצמנו ולאחרים סביבנו, כך שאנו נגררים לעתים לכאוס של עבודה וויתור על חיים אישיים.

חשוב ליצור גבולות

חסמו את זמן המחשבה. זה אולי נשמע מוזר, אבל תגלו כי 30 דקות או שעה בכל יום של מדיטציה או מחשבות שאינן קשורות לעבודה, היא דרך מצוינת להאט את הקצב לרמה נכונה יותר להמשך העבודה. זה גם מאפשר לך להיות שקט, ולזכות בזמן ממוקד עבור כל פרויקט גדול או יוזמה אסטרטגית.

היו מודעים לזמן העבודה שלכם. בעולם המקושר של היום, אתם יכולים למצוא את עצמכם עובדים כל שעות היום ובלילה. על אף כי הגמישות הזו מספקת יתרונות רבים, זה הופך להיות מסוכן לבריאות שלכם כאשר אתם בעקביות נשארים "זמינים תמיד".

חשוב להגדיר גבולות לגבי השעות בהן תעבדו ותהיו זמינים לעמיתים וללקוחות.
הגבילו את האופן שבו אתם מקבלים משימות עבודה. כיום, רוב העבודה שלנו מוקצית בדוא"ל ממספר אנשים בארגון. חשוב להקצות את המשימות שלכם על פי הדחיפות ועל פי בקשת המנהל, ולא לנסות לבצע הכל במקביל.

הגבילו את הנוכחות בפגישות. השתתפו רק בפגישות שבהן תוסיפו או תקבלו ערך, כדי שלא לבזבז זמן עבודה יקר אותו תצטרכו להשלים בשעות עבודה נוספות. את המידע האינפורמטיבי בפגישות תוכלו לקבל לאחר מכן עם סיכום הפגישה, אין צורך שתשתתפו בכל הפגישות הקיימות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה