מדוע תחום משאבי אנוש שייך לבכירים?

מדוע תחום משאבי אנוש שייך לבכירים?

עם ההבנה הגורפת כי ההון האנושי של החברה הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר שלה, כך משתרשת ההבנה כי תפקיד משאבי אנוש הוא תפקיד בכיר

שיתוף
מנהל משאבי אנוש בשנת 2018

מנהל משאבי אנוש בשנת 2018

כשמנכ"ל נשאל "מהו הנכס הגדול ביותר של החברה שלך?" התשובה המידית המתקבלת כמעט תמיד היא: "העובדים בחברה." לכן אין ספק, כי אנשי משאבי אנוש בחברה הם בעמדה בכירה.

אנשי משאבי אנוש מוערכים לעתים רחוקות כמנהיגי אסטרטגיה. במקום זאת, רוב החברות מגייסות אנשי משאבי אנוש מקצועיים, כדי שידווחו לסמנכ"ל התפעול או לסמנכ"ל הכספים כדרך טריוויאלית של התפקיד, במקום לבצע אינטגרציה כוללת בין התפקידים לצורך הצלחה ארגונית.

עם הזמן, תפישת אנשי משאבי אנוש כבעלי החלטה וכשותפים עסקיים בארגון, נטמעת. כך גם משתנה היחס כלפיהם מאת המנהלים הבכירים, שמבינים יותר ויותר את האופן שבו משאבי אנוש תורמים לצמיחתן ולפרודוקטיביות של החברות,

לפני כן, הבכירים בארגונים ראו במשאבי אנוש פונקציה שאינה מניבה הכנסות, המוגבלת לניהול כוח אדם. בהמשך הם גילו את הערך של מנהלי משאבי אנוש כמספקי הדרכה ופיתוח ארגוני, העלאת רעיונות אסטרטגיים לקידום הארגון והתאמת ההון האנושי לחזון ולמטרה.

אנשי משאבי האנוש הם בכירים בארגון לא רק בשל תפקידם בניהול הנכס העיקרי של החברות – ההון האנושי – אלא גם משום שהם הופכים את צוות המנהלים עצמו ליעיל יותר. הם עוזרים למקד את הקבוצה כיחידה מלוכדת ועל ידי כך, תומכים במשימה של המנכ"ל. בנוסף, כישוריהם בפסיכולוגיה ארגונית, מסייעים לנהל היטב את הדינמיקה כאשר ישנם חילוקי דעות.

התרבות הארגונית מועברת מלמעלה למטה, כך שתרבות שמעריכה את אנשיה צריכה קודם כל לקדם את אנשי משאבי האנוש. תכנון ירושת התפקידים, אשר לעתים קרובות מתעלמים מכך עד למשבר, הוא חלק מתפקידיו של מנהל משאבי אנוש בכיר, שיודע להיערך מראש ולהתאים כישרונות מתוך החברה לתפקידים בכירים אפשריים.

הערכת ביצועים היא לעתים קרובות נושא שנוי במחלוקת בחברות, במיוחד כאשר היא קשורה לתגמולים ובונוסים. בכירי משאבי האנוש מפתחים דינמיקה של ביצועים / תגמולים המתאימה לתרבות הייחודית של כל חברה. זה לפעמים מצריך ניעור של המדיניות, לדוגמה הערכות ביצועים אינטראקטיביות – מהלך שבתחילה התקבל במרבית החברות כהזוי, וכיום יותר ויותר חברות מיישמות אותו.

מעורבות העובדים, היא אסטרטגיה חשובה ביותר לחברות. בכירי משאבי האנוש הינם אינסטרומנטליים בקידום מעורבות העובדים, ומספקים לכך יתרון נוסף של אפיון ובניית מאגרת כישרונות, שהופך את הארגון לבר קיימא עוד יותר. על פי מחקר שנערך לאחרונה, לירידה במעורבות העובדים יכולה להיות השפעה של למעלה מ- 42 מיליון דולר בחברה של 10,000 עובדים. הנתונים הללו הופכים את האסטרטגיה העסקית של משאבי האנוש לבעלת משמעות.

מחקר שנערך בשנת 2011 גילה, כי כאשר חברות כללו משאבי אנוש אסטרטגיים, הן חוו ירידה של כמעט 40% בתחלופת עובדים, עלייה של 38% במספר המועסקים, ויותר מפי שניים פדיון לעובדים מאשר חברות שראו באנשי משאבי אנוש פונקציה לניהול כוח אדם בלבד.

מנהלים בכירים בארגונים יכולים כבר עכשיו לחשוב קדימה ולתכנן את תפקידי משאבי אנוש כתפקיד בכיר בארגון, לגייס ולהכשיר אנשי משאבי אנוש בהתאם לכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה