שיתוף

מסלול הקריירה של אישה לעתים קרובות מעמיד אותה מאחורי קשיים בחיסכון לפרישה. כך, על פי סקר של Bank of America Merrill Lynch survey.

הסקר מראה, כי עד שאישה מגיעה לגיל פרישה, הפער המצטבר ברווחים לאורך החיים בינה לבין עמיתה הגבר עשוי להגיע ל -1,055 מיליון דולר.

מה ההסבר לכך?

לעתים קרובות, "עצירות" הקריירה של נשים נוצרות בשל חופשות לידה ממושכות, אי חזרה לעבודה לאחד הלידה, היעדרויות ועבודה בשעות מופחתות לצורך טיפול בילדים. בסקר הנוכחי נמצא, כי 1 מתוך 3 אמהות אמרו שהן בחרו בעבודה פחות ותובענית וככזו – בשכר נמוך יותר, כאשר הן חזרו לשוק העבודה לאחר הלידה. 21% מהן אמרו כי שילמו להן פחות עבור אותה עבודה שהן עשו בעבר.

הדבר ממשיך במגמה מטרידה, כאשר נשים מחפשות דרכים להבטיח את פרישתם. 44 אחוזים מהנשים בסקר אמרו כי הן חוששות שייגמר להן הכסף עד אשר תגענה לגיל 80, ו- 41 אחוז מהן אמרו בסקר כי החרטה הפיננסית הגדולה ביותר שלהן היתה לא להשקיע יותר.

"נשים עברו דרך ארוכה באופן אישי ומקצועי, אבל כשזה מגיע למימון שלהן, עדיין נותר שביל ללהט", אמרה לורנה סביה, ראש פתרונות פרישה ועושר אישי במריל לינץ ', לפורבס.

מחקר נוסף של Fidelity מראה, כי נשים פורשות שנתיים קודם לכן מאשר גברים, אולם חיות בממוצע חמש שנים יותר. כל על פי דיווחים רויטרס. אלו אף הם תורמים לבעיות בחיסכון הנשים לגיל הפרישה, לעומת עמיתיהן הגברים.
הסיבות העיקריות לכך שנשים עוזבות את כוח העבודה מוקדם יותר נע בין בריאות לקויה, להכרח לטפל באדם אהוב או שהן נעות לתוך תפקיד המטפל עבור הנכדים או ההורים.

מחקר של Fidelity מצא כי נשים מעל גיל 65 יזדקקו ל- 147,000 $ עבור שירותי בריאות בפרישה, בעוד גברים יצטרכו רק 133,000 $. וזה לא כולל טיפול לטווח ארוך.

מעבר לסיבות הנ"ל לקושי בחיסכון של נשים לפרישה, סיבות נוספות כוללות את העובדה, כי נשים לרוב בעלות סיכוי גבוה יותר מאשר גברים להיות בחוסר ידע מעמיק לגבי תכנון השקעות ופרישה. יתר על כן, נשים בדרך כלל לוקחות יותר הפסקות מהעבודה מאשר גברים כדי לשמש כמטפלות, ובכך מפחיתות את יכולת החיסכון שלהן. לבסוף, אם כי יש אנשים שמאמינים כי פער השכר הולך ומצטמצם, עדיין נראה כי נשים מרוויחות באופן משמעותי פחות מגברים על בסיס כללי. כך שזה די קל לראות מדוע יתרות החסכונות של נשים אינן בקורלציה לאלו של הגברים.

אם אתם מעוניינים לפרוש בנוחות, זה חיוני שתתמודדו עם צרכי החיסכון שלכם כבר בתחילת הקריירה ככל האפשר.
אחת הדרכים היעילות ביותר להגדיל את אפשרויות החיסכון לפרישה, היא לבחון את התקציב שלכם ולזהות דרכים בהן ניתן לעגל פינות. זה יכול להיות ע"י הקטנת הדירה בה אתם חיים, וויתור על מכונית יקרה ולא נחוצה המצריכה ביטוח יקר גם כן, הפחתת נופש בחו"ל, ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה