מדוע משאבי אנוש צריכים לקחת חלק בתכנון האסטרטגי של הארגון?

מדוע משאבי אנוש צריכים לקחת חלק בתכנון האסטרטגי של הארגון?

בשוק העבודה המונע ע"י עובדים מוכשרים, מנהלי משאבי אנוש עושים רבות כדי להשפיע על הצלחת הארגון החל משלב איתור כישרונות, דרך פיתוח עובדים קיימים ועד ליישום אסטרטגיות שימור לטווח הארוך

שיתוף
 כיצד להבטיח את חיוניותכם

 כיצד להבטיח את חיוניותכם

מנהלי משאבי האנוש כיום הם שותף עסקי-אסטרטגי לארגון והם מסייעים בהובלה לעבר המטרות העסקיות הכוללות.
עבור המנכ"לים משמעות הדבר היא לדאוג לכך שמנהלי משאבי האנוש יקחו חלק בתכנון האסטרטגי של הארגון.

בסקר של חברת CareerBuilder שסקרה יותר מ- 80 בכירים בארגונים חזקים וגדולים נמצא כי 65% מהבכירים מסכימים כי לחוות הדעת של מנהל משאבי האנוש כיום יש משקל רב יותר בהחלטות ההנהלה הבכירה מאשר אי פעם.

ע"פ נתוני הסקר, 73% מהבכירים בארגונים שלבו את דעותיהם את מנהלי משאבי האנוש לתוך האסטרטגיה העסקית שלהם, דבר שממחיש כי אין מדובר רק במגמה תאורטית אלא כזו המיושמת בפועל.

למנהלי משאבי אנוש יש את התובנות והנתונים שיכולים לסייע לארגונים לייעל תהליכי גיוס, פיתוח ושימור ההון האנושי שלהם. הם מבינים את התרבות הארגונית ומעורבים בבניית כוח העבודה האידאלי שיסייע לארגונים להגיע ליעדים העסקיים. מה שנותר הוא רק שילוב מנהלי משאבי אנוש בתכנון האסטרטגי של הארגון, באופן רשמי.

להלן 3 סיבות עיקריות לכך שמשאבי אנוש צריכים לקחת חלק בתכנון האסטרטגי של הארגון:

מנהלי משאבי אנוש מבינים את פערי המיומנויות

פער מיומנויות של עובדים הוא חשש ממשי עבור ארגונים רבים. המאבק למצוא כישרונות מיומנים לתפקידים הרלוונטיים הוא העומד בדרכם למימוש פוטנציאל הרווחים שלהם.

מנהלי משאבי אנוש נאבקים באתגר הזה מידי יום ונמצאים בקו החזית של המאבק על הכישרונות. לכן, הם יודעים היכן ובאיזו מידה משפיע פער המיומנויות על הארגון שלהם ובכך הם הופכים לנכס משמעותי בארגון כשמדובר בתכנון אסטרטגי לטווח הקצר והארוך.

שיתוף מנהלי משאבי האנוש בדיונים האסטרטגיים-עסקיים, יאפשר לבכירים לקבל תובנות ממשיות לגביי מחסור המיומנויות בארגון ומה צריך לעשות כדי לתקן זאת באמצעות תכניות גיוס וניהול כישרונות.

בין אם זה פיתוח כישרונות בתוך הארגון או גיוס מבחוץ, חיזוק צוותי עבודה, או פתרונות אסטרטגיים אחרים, מנהלי משאבי אנוש נמצאים בעמדה הטובה ביותר לסייע לבכירים בארגון ליישר את המטרות העסקיות שלהם עם מצד המיומנויות הנוכחי בארגון והשקעה בחיזוק המיומנויות הנדרש.

מנהלי משאבי אנוש מסייעים להגביר את יעילות ההון האנושי

מנהלי משאבי אנוש טובים, נמצאים עם "אצבע על הדופק" של תפוקת הארגון ויודעים כיצד ומתי יש לתגבר את יעילות ההון האנושי.

כאשר הבכירים בארגון משתפים את מנהלי משאבי האנוש בדיונים בנושאי יעילות כוח העבודה, מנהלי משאבי האנוש יכולים לספק את התובנות האפקטיביות ביותר לגביי תגבור הפרודוקטיביות של העובדים, כך שיגדילו רווחים ויצמצמו הפסדים בעלויות ניכרות. הם יודעים היטב כיצד ליישר קו מחדש ולעודד את ההון אנושי להגביר את היעילות.

מנהלי משאבי אנוש מייעלים את תהליכי הגיוס

סקר של CareerBuilder הראה כי 48% מהמנכ"לים שנסקרו הודו כי הם הפסידו כספים בגלל אסטרטגיות גיוס לא יעילות. מנהלי משאבי אנוש יכולים לעזור בכך.

היום, יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש מתמקדים ביישום מערכות לניתוח מדדים כדי למדוד ביעילות את אפקטיביות תהליכי הגיוס שלהם. באמצעות פלטפורמות למדידת איכות כישרונות ותוכנות ניתוחי נתונים, צוותי משאבי אנוש יכולים כיום יותר מתמיד לספק פתרונות מדויקים וריאליים לבעיות בתהליכי הגיוס.

מנהלי משאבי אנוש הופכים להיות בלתי ניתנים לוויתור בתכנון האסטרטגי-עסקי, כשמדובר בפתרון בעיות איוש המשרות, הקצאת משאבים מתאימים לתהליכי גיוס ושימור עובדים ובניית תכניות פיתוח, שיתגברו את היעילות והפרודוקטיביות בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה