לקראת שבועות: מנהלות משאבי אנוש מספרות על גיוסי הביכורים שלהן

לקראת שבועות: מנהלות משאבי אנוש מספרות על גיוסי הביכורים שלהן

הלבטים, החששות והאתגרים בגיוס העובד הראשון

שיתוף
נטע גבע. צילום: אופיר אבה

נטע גבע. צילום: אופיר אבה

חג השבועות שנקרא גם חג הקציר או יום הביכורים, הוא חג יהודי, השני מבין שלוש הרגלים.

שבועות חל יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות, ובלוח העברי הקבוע חל תמיד בו' בסיוון. השנה חוגגים את ערב שבועות ביום שבת ה- 19.5 ואת יום החג עצמו למחרת, ביום ראשון ה- 20.5.

חג השבועות תמיד מחזיר אותנו לביכורים, ולרגל החג ראיינו מנהלות משאבי אנוש וגיוס שמספרות לנו על גיוס העובד הראשון שלהן – עובד הביכורים.

נטע גבע, מנהלת משאבי האנוש בחברת לייטריקס:

"גיוס הביכורים שלי היה בעמותת "מכנה משותף" אותה ניהלתי. חיפשתי מנהל/ת לאזור תל אביב. פירסמנו מודעה בפייסבוק וקיבלנו עשרות פניות תוך 3 ימים. אני זוכרת את התחושה הקשה שקורות החיים לא אומרים הכל ושאני בטוח מפספסת מועמד/ת שיכול/ה להיות מדהימ/ה, בגלל שאני לא יכולה להזמין את כולם.

מהראיונות עצמם אני זוכרת בעיקר את התחושה שזה לא הגיוני לקבל החלטה כל כך משמעותית לחיים של שני הצדדים (בכל זאת אנחנו מבלים את רוב שעות העירות שלנו בעבודה) על בסיס של מפגש אחד או שניים. זה גרם לי להבין כמה התחום של הגיוס היום הוא חידה לא פתורה ומרתקת.

היום בלייטריקס, אני קוראת, לומדת ומחפשת כל הזמן, כלים שיטות ורעיונות חדשים איך להפוך את תהליך הגיוס לחכם ומדויק יותר. איך לנטרל הטיות לא מודעות שיש לנו, איך לבחון את היכולות האמיתיות להן אנו זקוקים במסגרת התפקיד, ואיך להעריך את השיפורים שאנחנו עושים. וזה למרות שלשמחתי הגיוס הראשון היה מוצלח מאוד, והיום המנהלת שנבחרה מחליפה אותי בתפקיד".

ענבל הראל אהרון, מנהלת גיוס בקבוצת Ideo Digital:

ענבל אהרון. צילום: יח"צענבל אהרון. צילום: יח"צ

"המשרה הראשונה שחיפשתי לאייש היתה של עוזרת אישית למנכ"ל. הגיעה אלי מעומדת מקסימה בת 56, עם המון ניסיון ועם אנגלית מצוינת, בהתאם לדרישות התפקיד.

זה לא היה טריוויאלי לשכנע את הלקוח להזמין אותה לראיון אולם אני התעקשתי, ראיתי דברים מעבר לנתונים היבשים, מעבר לדברים שראה הלקוח. בסוף הצלחתי להפגיש ביניהם והמפגש הזה הפך לסיפור הצלחה. לדעתי היא עדין עובדת באותה חברה ובאותו תפקיד.

בעיני יש יתרון עצום למועמדים בשלים. הם מגיעים עם ניסיון מגוון, עם קצת פחות אגו ומחפשים יציבות בעבודה, לא מעוניינים להחליף מקום עבודה כל שנתיים. כמו כן, מרביתם, ובעיקר מרביתן, זמינים יותר מן הצעירים, כהורים לילדים בוגרים הם יכולים להתמסר לעבודה ולהשקיע הרבה יותר.

מבחינתי, זה היה ספתח מקצועי מאד יפה. עכשיו אני עם Ideo Digital והגיוס הראשון שעשיתי מיד כשהגעתי לכאן, אך לפני חודשים, היה מנהל פרויקטים אנרגטי ומוכשר, ועכשיו אנחנו ממשיכים במרץ, ומחפשים אנשי טכנולוגיה טובים למגוון משרות מצוינות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה